Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

s_son schreef: zo 9 oktober 2022, 19:04 Singlespeed met een eccentric bb, geen brifters :bier:
Niet goed gezien dus ;). Wel lekker clean zo.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn Marin Headlands heb geplaatst. Intussen wordt ie veel gebruikt en heeft ie ook een jaartje dienst gedaan als wegracer met carbon wielset en 32mm banden. Omdat daarvoor nu een nieuwe Trek Emonda SL5 is aangeschaft kan de Marin weer helemaal in gravel/winter set-up:
Marin Headlands 1 maat 56 dus met standaard GRX 1x11 40t voor en nu 11-32 achter (11-46 in de bergen)
Ere Research alu gravel wielset ( 24mm inw) met nieuwe Hutchinson Tundra 45mm "winter" banden ( Trek Bontrager GR1 40mm in de zomer)
SKS Speedrocker spatborden (zonder voorstukje)
Redshift Shockstop 80mm verende stuurpen (scheelt echt)
Brooks C15 allweather zadel (veert ook wat mee)
Crankbrother Candy 1 mtb pedalen (fijner dan spd)

Ik heb er intussen een eerste (droge) "veldtoertocht" mee gedaan in Ossendrecht afgelopen weekend (toen nog op Bontrager 40mm banden) en dat gaat uitstekend, maar in de nattigheid geven de 45mm Tundra's toch wel meer grip en comfort.

Het blijft een heerlijk rijdend fietsje !
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

MonkeyRider schreef: vr 14 oktober 2022, 13:13 SKS Speedrocker spatborden (zonder voorstukje)
Lekker winterfiets zo! Waarom het voorstukje er af? Zit toch redelijk wat blubber tegen het balhoofd.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zonder voorstukje (de)monteert het wat makkelijker. Ik gebruik dan een rubber bandje ipv de klittebandjes. Misschien iets minder effectief, inderdaad. Met 45mm banden blijft het sowieso niet 100% schoon met Speedrocker, maar het houdt het de ergste rommel tegen.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

MonkeyRider schreef: vr 14 oktober 2022, 21:15 Zonder voorstukje (de)monteert het wat makkelijker. Ik gebruik dan een rubber bandje ipv de klittebandjes. Misschien iets minder effectief, inderdaad. Met 45mm banden blijft het sowieso niet 100% schoon met Speedrocker, maar het houdt het de ergste rommel tegen.
Ik zat trouwens nog te kijken... hoe heb je de quadlock op de stuurpen gemonteerd? Stuurpen werkt dus goed? Flinke prijs namelijk maar op ruigere terrein hebben de polsen het soms zwaar te verduren.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb zo'n Quadlock outfront mount ( korte versie) omgedraaid gemonteerd
https://www.quadlockcase.eu/collections ... ront-mount

Die pen helpt echt. Ik heb hem vrij zacht afgesteld en dan veert ie al iets in als je op de fiets stapt (ongeveer 0.5cm bij deze korte 80mm pen) en dan vangt ie net het gedreun/rammel/klapjes op. Fijn voor je polsen inderdaad en je merkt eigenlijk niks in (strak) stuurgedrag. Het is geen vering natuurlijk en wortels of kuilen komen gewoon door. Ik heb nog wel even aan een 3cm gravelvork gedacht, maar gezien die kosten, slijtage en dat extra gewicht wil ik daar niet aan (dan pak ik wel de mtb). Deze pen is vrij licht en simpel.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

MonkeyRider schreef: ma 17 oktober 2022, 13:39 Ik heb zo'n Quadlock outfront mount ( korte versie) omgedraaid gemonteerd
https://www.quadlockcase.eu/collections ... ront-mount
Ziet er gelikt uit zo.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Nieuwe aanwinst :)

Hier nog redelijk schoon maar na de foto's kreeg ik de smaak nog meer te pakken, escaleerde de rit en kwamen de fiets en ik behoorlijk ondergeblubberd thuis ;)

Afbeelding

Afbeelding
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Strakke fiets :-q titanium lijkt het?
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Van Nicholas Rowtag. Erg knappe fiets!

Mijn URS heeft vorige week ook de nodige blubber gezien...

Afbeelding
robert1969
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 09:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 hpa race

Mijn gravelbike is op dit moment in road-mode.

Afbeelding
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Aangezien er nog geen actiefoto's gravel is post ik m hier maar even.
Ik heb gister meegedaan aan het NK gravel ine Epe. Het werd bij mij om de hoek georganiseerd en een paar vrienden deden ook mee. Goed excuus om de gravelbike een gravelracer te maken. Ik vond het een leuk en goed georganiseerd evenement en er werd goed doorgereden. Vanuit de start heb ik een flinke inspanning gedaan om wat naar voren op te schuiven en richting de eerste doorkomst kregen we een mooi groepje bij elkaar waar ik mooi van voren zat en lekker mee kon draaien. Het groepje wisselde soms wat van samenstelling als er achter wat afging of als we mensen inhaalden. Met een ronde of 3 te gaan waren we na start-finish ineens nog maar met 3 man over en zijn we door blijven rijden naar de meet. Volgens mij zou ik net binnen de top 100 gefinisht zijn als m'n transponder het had gedaan, ofwel mooi in de middenmoot.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik heb een Radon Regard 8.0 FE besteld en binnengekregen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Like. Mooie kleur ook.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Petertje65
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 23:33

Afbeelding

Na vele jaartjes op crossers gravelen nu dus eindeliijk op een echte.
Ridley kanzo adventure.
Happy...
Plaats reactie