Enduro races

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zag al veel foto's langs komen, wat een pracht van een gebied !
Jouw ervaring verbaasd me wel wat, ik dacht dat de EWS langer en ook iets moeilijker als bv de Semoy was ?
Was de EWS100 niet aanzienlijk ingekort vanwege het weer ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Op de achtergrond inderdaad de Langkofel!
tiewrap schreef: di 28 juni 2022, 10:43 Zag al veel foto's langs komen, wat een pracht van een gebied !
Jouw ervaring verbaasd me wel wat, ik dacht dat de EWS langer en ook iets moeilijker als bv de Semoy was ?
Was de EWS100 niet aanzienlijk ingekort vanwege het weer ?
Stage 1 Titans was idd geschrapt door regen in de nacht ervoor Maar qua afstand en hoogtemeters maakte dat weinig uit, scheelt misschien 3 km door het dal totdat je bij de lift naar Titans bent. De EWS in Val di Fassa maakt veel gebruik van de liften waardoor de het verder lijkt dan je daadwerkelijk hoeft te trappen. Denk dat we ongeveer 12km en 700 hoogtemeter gereden hebben tussen de stages, voor Semoy denk ik zomaar het dubbele. Technisch is het wel een stuk lastiger dan Semoy, zeker de lengte van de afdalingen maakt het lastig en onze Italiaanse vrienden zijn niet vies van een klimmetje tijdens een stage.
WashedUpLuger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 juni 2022, 13:39

Hoi, nieuw hier!

Iemand tips voor een midlife crisis papa die na een lange pauze downhill wedstrijden (streetluge & downhill skateboard) weer wat rush opzoekt en naar zijn eerste enduro gaat?
Net ingeschreven voor Chaudfontaine. 2 jaar geleden MTB gekocht, vorige maand Winterberg gedaan.

Hoe zit het met nummerbord ophalen en startprocedure? Gewoon wachten tot ergens achterin?
Krijg je daarna echt een vast tijdstip voor elke special of kan je vroeger starten als je vroeger aankomt?
Wordt je naam / nummer afgeroepen?
Hoeveel plekken zijn er om water / eten bij te vullen, of moet je echt alles mee hebben voor ganse dag?

Kampeert iedereen daar in de buurt?

Alvast bedankt voor de tips!! Zin in en echt grappig om weer die strees te voelen die ik 17 jaar geleden voelde voor mijn eerste event :D
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

WashedUpLuger schreef: do 30 juni 2022, 13:46 Hoi, nieuw hier!

Iemand tips voor een midlife crisis papa die na een lange pauze downhill wedstrijden (streetluge & downhill skateboard) weer wat rush opzoekt en naar zijn eerste enduro gaat?
Net ingeschreven voor Chaudfontaine. 2 jaar geleden MTB gekocht, vorige maand Winterberg gedaan.

Hoe zit het met nummerbord ophalen en startprocedure? Gewoon wachten tot ergens achterin?
Krijg je daarna echt een vast tijdstip voor elke special of kan je vroeger starten als je vroeger aankomt?
Wordt je naam / nummer afgeroepen?
Hoeveel plekken zijn er om water / eten bij te vullen, of moet je echt alles mee hebben voor ganse dag?

Kampeert iedereen daar in de buurt?

Alvast bedankt voor de tips!! Zin in en echt grappig om weer die strees te voelen die ik 17 jaar geleden voelde voor mijn eerste event :D
Meestal zijn er een aantal inschrijf momenten waar je het nummerbord en chip kan halen. Starten is centraal en beetje afhankelijk hoe goed de organisatie de boel op orde heeft heb je een soort massa start of netjes uitgespreid met tijdslots. De specials zijn open tussen bepaalde tijden, binnen die tijd mag je starten. Het is bij de specials een first come first serve principe, zit gewoon iemand bij de start met een lijstje die noteert je nummer. Elke 15 of 30 seconden mag er iemand starten. Drinken kun je meestal wel op een aantal plekken bijvullen dus met 2 bidons kom je de dag wel door. Eten is een beetje wisselend, soms zijn er snacks, soms is er niks.
WashedUpLuger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 juni 2022, 13:39

Ok bedankt! Ik laat me wel meeslepen in de chaos.
arnoharteveld
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 13:59

WashedUpLuger schreef: vr 1 juli 2022, 10:04 Ok bedankt! Ik laat me wel meeslepen in de chaos.
Dit jaar hebben we DirtFestival in Winterberg de Enduro gereden en Enduro One in Rossbach. Voor beide was er een proloog en een beperkt aantal trails die je mag voorrijden. De tijd van de proloog bepaald start volgorde. Voor Enduro One kun je dag vantevoren inschrijven. Enduro One heeft ook een klasse voor deelnemers met beperkte ervaring. hth
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Iemand ervaring met de enduro wedstrijd in bouilion?
https://www.grandraidgodefroy.be/nl/end ... ursenduro/

Zijn er bijvoorbeeld bevoorrading en een waterpunt?
Kon er weinig over vinden op de site.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

borre mtb schreef: ma 5 september 2022, 18:07 Iemand ervaring met de enduro wedstrijd in bouilion?
https://www.grandraidgodefroy.be/nl/end ... ursenduro/

Zijn er bijvoorbeeld bevoorrading en een waterpunt?
Kon er weinig over vinden op de site.
Als je je ingeschreven hebt, dan heb je gisteren een mail gekregen met alle info.
volgens mij zijn er 3 drink/eet punten.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

GvanDijk schreef: di 6 september 2022, 06:56
borre mtb schreef: ma 5 september 2022, 18:07 Iemand ervaring met de enduro wedstrijd in bouilion?
https://www.grandraidgodefroy.be/nl/end ... ursenduro/

Zijn er bijvoorbeeld bevoorrading en een waterpunt?
Kon er weinig over vinden op de site.
Als je je ingeschreven hebt, dan heb je gisteren een mail gekregen met alle info.
volgens mij zijn er 3 drink/eet punten.
klopt inderdaad, gisteravond mail gehad.
op de kaart staan idd 3 posten.
ben benieuwd, mijn eerste enduro race, donders veel zin in :-D
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

borre mtb schreef: di 6 september 2022, 08:50
GvanDijk schreef: di 6 september 2022, 06:56

Als je je ingeschreven hebt, dan heb je gisteren een mail gekregen met alle info.
volgens mij zijn er 3 drink/eet punten.
klopt inderdaad, gisteravond mail gehad.
op de kaart staan idd 3 posten.
ben benieuwd, mijn eerste enduro race, donders veel zin in :-D
is het bij dit soort races een beetje toegestaan om vtv de track te verkennen, met of zonder fiets?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Direct ervoor (paar dagen) zijn ze officieel vaak gesloten om te rijden, maar stages zijn zelden een verrassing waardoor velen ruim vantevoren gewoon alle voorgaande versies rijden. Waarmee afgezien van waar af en toe anders getapet is dan je normaal zou rijden weinig verrassingen zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Afgelopen weekend bec bouilon gereden.
Voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets meedeed en het is me verrassend goed bevallen.
Aparte gewaarwording om die stages blind te rijden en ook nog beetje de snelheid er in te houden, houd je lekker scherp :-D
Uiteindelijk ergens in de middenmoot geëindigd, voor mij zijn er nog zat verbeter punten, meer trainen dus.

Evenement was goed georganiseerd, 7 mooie afwisselende stages, 3 bevoorradings posten (jammer dat post 2 een poos zonder water zat)
erg divers deelnemersveld, je komt er van alles tegen, zelf paar 26 inches en hardtails gezien.

Ga volgend jaar zeker nog aan een paar van deze evenementen meedoen :-q
arnoharteveld
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 13:59

borre mtb schreef: wo 14 september 2022, 11:27 Afgelopen weekend bec bouilon gereden.
Voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets meedeed en het is me verrassend goed bevallen.
Aparte gewaarwording om die stages blind te rijden en ook nog beetje de snelheid er in te houden, houd je lekker scherp :-D
Uiteindelijk ergens in de middenmoot geëindigd, voor mij zijn er nog zat verbeter punten, meer trainen dus.

Evenement was goed georganiseerd, 7 mooie afwisselende stages, 3 bevoorradings posten (jammer dat post 2 een poos zonder water zat)
erg divers deelnemersveld, je komt er van alles tegen, zelf paar 26 inches en hardtails gezien.

Ga volgend jaar zeker nog aan een paar van deze evenementen meedoen :-q
Dank voor je bericht, ik heb het overwogen maar ben niet geweest :-D
arnoharteveld
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 13:59

Enduro One - Eifa, 16 Oktober meegedaan aan Enduro One in Eifa, goed georganiseerde enduro ook fijn dat je op het terrein kan kamperen.
Wel vind ik de stages relatief kort en deze keer waren ze ook recentlijk aangelegd waardoor het allemaal redelijk mul was. Iemand anders ervaringen met Enduro One? Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je foto is niet zichtbaar :-?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie