Enduro races

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb meteen betaald met inschrijven, dus betwijfel of het goed is gegaan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Vrije inschrijving voor de EDR (voorheen EWS100) races is vandaag gestart.
Ik ga naar Val di Fassa, nog meer mensen die gaan?
rasko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 september 2018, 20:39

Ben benieuwd hoe alles er morgen bij ligt in Chaudfontaine na de regenbuien.
Morgen werd ook niet al te best dacht ik.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ben niet minder benieuwd.
Ook nog nooit gereden daar, dus hoop dat er niet al te veel gekke dingen in zitten :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je in regen en bagger condities moet rijden dan is Chaudfontaine (bij het Fort) doorgaans de beste plaats...
* Weinig echte modder (stenen), kleine stukken daargelaten en nauwelijks echt sniper roots.
* Goede grip met "generiek profiel" DH/Enduro banden.
* Veel verharde klim (alsmede de route van vorig jaar).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En zitten er typisch Belgische features als rockslab hoge drop of rare grote steen in ?

Desperate times ask for desparite measures :
Nu maar hopen dat het geen plakmodder is.

Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 13 maart 2023, 14:52
Mijn huisarts wilde de verklaringen niet ondertekenen, schijnt tegen een regeltje in te gaan(*), dus je moet een sportarts of keuringsarts bezoeken.

*) Aurelius weet jij hier iets van?
Yep… is een richtlijn van de Koninklijke Nl’se Maatschappij der Geneeskunde.
Geldt voor alle artsen, niet alleen huisartsen:

https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... verklaring:

“Dossier / bijgewerkt: 29 oktober 2020

Geneeskundige verklaring

Een geneeskundige verklaring is een schriftelijke verklaring die een oordeel bevat over een patiënt en over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Als behandelend arts mag je geen geneeskundige verklaring afgeven over eigen patiënten.

Geneeskundige verklaringen beoordelen of iemand in staat is om te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen. Maar ook: is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Alleen door een onafhankelijke arts

Een geneeskundige verklaring mag alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. Deze arts kan een onafhankelijke beoordeling maken van de situatie. In veel gevallen is het verstandig de patiënt te verwijzen naar een arts die de criteria kent voor het toewijzen van de desbetreffende voorziening. Als dat nodig is, kan die arts, met de toestemming van de patiënt, extra informatie bij jou opvragen bij en/of andere behandelend artsen.

Waarom is dit zo geregeld?

Als behandelend arts moet je je kunnen concentreren op de behandeling. Een goede vertrouwensrelatie met de patiënt is daarvoor belangrijk. Die vertrouwensrelatie kan onder druk komen te staan wanneer je een voor de patiënt ongunstig oordeel geeft en er een belangenconflict ontstaat.

Het voorkomt dat de patiënt vanuit persoonlijke belangen niet alle informatie met je deelt die noodzakelijk is voor zijn behandeling en/of toewijzing van de voorziening.

Als behandelend arts ben je niet altijd op de hoogte van de criteria die bepalen of een voorziening kan worden toegewezen, of de vaardigheden die nodig zijn om bepaalde dingen te doen. Het is daarom ook in het belang van de patiënt dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft, goed weet welke zaken wel en niet van belang zijn voor de beoordeling.

Doorverwijzing van patiënten

U kunt uw patiënt adviseren het volgende te doen:

navraag te doen bij de instantie die van hem een geneeskundige verklaring vraagt of hij niet kan volstaan met een verklaring van hemzelf over zijn gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst;

een afschrift van zijn medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over zijn gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van diens gezichtsvermogen etc.) te verstrekken aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt;

contact te zoeken met een ter zake deskundige arts waarbij die patiënt niet onder behandeling staat. Deze arts kan met toestemming van de patiënt ook feitelijke informatie over zijn gezondheidstoestand bij jou of een andere behandelend arts opvragen en deze informatie bij zijn beoordeling betrekken;

de instantie die van hem een geneeskundige verklaring verlangt, te vragen om een onafhankelijke arts voor hem te regelen”.

(En los daarvan:
“Ze hebben ‘t best wel een beetje druk” en er is wel meer te doen dan dit soort onzinnige verklaringen af te moeten geven… dit is niet het enige onzinnige iets waarover gevraagd wordt een verklaring over af te geven).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ik kan me geen Remouchamps La golden rockslab situaties voor de geest halen, of die van het einde van Duchesse in Spa.
2) Overal zitten wel wat dingen in waar je niet echt gewoon af wilt rijden (dropjes, kickers, ...), de lastigste drop die me te binnen schiet rond Chaudfontaine is een van de drops van een bunker (betonnen ding iig) van grootorde '1m to almost flat'.
3) 2022 data eens bekeken en daar zaten 3 stages (Les Greux DH, Dru dans l'pentu, Canyon) in die niet op de flank bij Ford Chaudfontaine liggen. In echt modder lijkt me Canyon daarvan de lastigste waar op het einde je normaal een haakse bocht maakt steil naar beneden richting water. Dat kan in bagger condities "interessant" zijn...
Laatst gewijzigd door cheeta op za 22 april 2023, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

:-q dat stelt wat gerust.
Op filmpjes van Chaudfontaine is ook niet veel geks te zien, maar t is toch België.
Toch weer spannend een eerste wedstrijd na een aardige tijd geen wedstrijd te hebben gereden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding

2023:
SP.1 lijkt nog steeds Les Greux DH, SP.4 en SP.5 ben ik volgens mij niet echt recent geweest. Als ik de goede voor me heb is 4 in de tweede helft steil met een beetje rockgarden achtige stukken en 5 wandelpad-achtig naar beneden. SP.6 kan ik me niet voor de geest halen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

aurelius schreef: za 22 april 2023, 21:44
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 13 maart 2023, 14:52
Mijn huisarts wilde de verklaringen niet ondertekenen, schijnt tegen een regeltje in te gaan(*), dus je moet een sportarts of keuringsarts bezoeken.

*) Aurelius weet jij hier iets van?
Yep… is een richtlijn van de Koninklijke Nl’se Maatschappij der Geneeskunde.
Geldt voor alle artsen, niet alleen huisartsen:

https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... verklaring
...
Bedankt. zo uitgebreid heeft mijn huisarts het niet uitgelegd...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zo, de spatborden waren absoluut niet nodig :lol:
Gewoon droog en mooi weer.

Het viel niet mee om een soort van wedstrijdritme te vinden.
Na een hoop verkloot te hebben eerst de knop maar op netjes rijden gezet. Kwa uitslag geen verschil, maar dat voelt wel beter.
De trails was een beetje alles of niks, relatief makkelijk met flow of behoorlijk sketchy. Diegene naar die waterbron was zo te zien voor meer mensen een dingetje :o
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

tiewrap schreef: zo 23 april 2023, 20:49
De trails was een beetje alles of niks, relatief makkelijk met flow of behoorlijk sketchy. Diegene naar die waterbron was zo te zien voor meer mensen een dingetje :o
Einde van stage 5 bedoel je, op dat grasveld?
Ik vond vooral die stage (4) ervoor nasty. Tering steil en rotsig.
Dat vond ik echt een lastige.
Stage 1 was trouwens ook geen fijne om in te komen 🙈

Vond stage 6 een verrassende leuke, met die stukjes klimmen erin.

Gelukkig hebben we het droog gehouden. Voor ons begon de miezerregen tijdens de patatten
Afbeelding
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

mocht er iemand nog naar de bec van remouchamps /ambleve willen.
Ik heb 1 set kaarten van 2 dagen over, mogen weg voor 50 euro.

https://www.njuko.net/ambleve-enduro202 ... ompetition
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: ma 13 maart 2023, 18:54 Mijn huisarts verklaarde me ook nooit gezond, maar fysiek in staat om een dergelijke wedstrijd te voltooien.
Volgens haar konden er geen rechten aan ontleend worden en was het slechts een momentopname.
Ze mocht me ook niet gezond verklaren inderdaad.
Mijn huisarts wil het dus niet doen. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
Plaats reactie