e-bike wereld kampioenschap, Anneke op 't podium

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Kijk Anneke Beerten stralen op het podium. 3e dus.

https://www.emtb-news.de/news/uci-e-mtb ... fotostory/
Laatst gewijzigd door corex op zo 1 september 2019, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

In het wielrennen doen ze van alles om motortjes te verbieden en in het mountainbiken gaan ze met elektrische fietsen rijden.
Ik snap het niet meer. :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

World Championship, geen WorldCup...

Tja, wat is het probleem wanneer het een aparte klasse is (in Frankrijk hebben ze al veel langer bij evenementen een aparte eBike klasse) en eMTB's booming zijn? Qua parcours kun je nog wel wat dingen doen die met een normale MTB niet to de mogelijkheden behoren. Het zag er in ieder geval beter uit dan bij de FIM...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Zijn die e-bikes allemaal hetzelfde of is het zo dat degene met het meeste geld het hoogste vermogen kan realiseren en dus wint?
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Er is momenteel een slag gaande tussen de FIM (international motorsport bond) en de UCI.
Ze willen allebei controle (en de rechten dus ook het geld) over het organiseren van het WK e-mtb.
FIM heeft al een evenement gehouden tijden de Motocross GP van Italië en de UCI hield nu zsm de e-mtb WK.
Het gaat er allemaal om wie de top rijders voor zich gaat winnen en de belangrijkste wedstrijden kan organiseren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Greyfox schreef: za 31 augustus 2019, 11:34 Zijn die e-bikes allemaal hetzelfde of is het zo dat degene met het meeste geld het hoogste vermogen kan realiseren en dus wint?
Interessante vraag. Worden de e-bikes gekeurd vooraf? Kan toch niet anders zou je denken.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jurriaan schreef: za 31 augustus 2019, 12:24
Greyfox schreef: za 31 augustus 2019, 11:34 Zijn die e-bikes allemaal hetzelfde of is het zo dat degene met het meeste geld het hoogste vermogen kan realiseren en dus wint?
Interessante vraag. Worden de e-bikes gekeurd vooraf? Kan toch niet anders zou je denken.
Yep:

The UCI E-MTB World Championships will have categories for both men and women who will be able to race eMTB’s that meet the rules and regulations I.E and EU spec pedelec with a max output of 250W and assistance only to 25Km/h.
Additional batteries may not be carried during competition.

As in XCO races, riders may receive assistance in the dedicated feed/technical assistance zone on the course. However, bike and battery changes are not permitted.


Bron:
https://www.rideemtb.com/2019/08/17/201 ... aint-anne/
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Nog steeds leuk voor Anneke hoor, maar dan vind ik het niet veel toevoegen.
Stel dat er bij zeilen een categorie ‘met buitenboordmotor’ zou zijn, das toch raar.
Zijn er trouwens meer sporten die een spierkracht categorie + eentje met mechanische ondersteuning heeft?
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Greyfox schreef: za 31 augustus 2019, 20:26 Nog steeds leuk voor Anneke hoor, maar dan vind ik het niet veel toevoegen.
Stel dat er bij zeilen een categorie ‘met buitenboordmotor’ zou zijn, das toch raar.
Zijn er trouwens meer sporten die een spierkracht categorie + eentje met mechanische ondersteuning heeft?
Die vergelijking gaat niet op. Het parcours wordt op de extra ondersteuning aangepast. Daarnaast trappen de toppers door de snelheidsbeperking heen en hebben dus op de relatief simpele stukken geen ondersteuning. Dingen zitten soms niet in elkaar zoals je denkt.

https://bikefreak-magazine.eu/jeroen-va ... -nk-e-mtb/
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja die 25 per uur trappen ze wel doorheen.
Maar wat is dan het nut van e-mtb wedstrijden, puur marketing?

Als je de motor eraf haalt krijg je dan nog steeds dezelfde einduitslag?
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Rayb81 schreef: za 31 augustus 2019, 22:27 Ja die 25 per uur trappen ze wel doorheen.
Maar wat is dan het nut van e-mtb wedstrijden, puur marketing?

Als je de motor eraf haalt krijg je dan nog steeds dezelfde einduitslag?
Tja, wat is het nut van een zaalvoetbal wedstrijd als je ook buiten op gras kunt spelen? Minder denken, meer doen.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Rayb81 schreef: za 31 augustus 2019, 22:27 Ja die 25 per uur trappen ze wel doorheen.
Maar wat is dan het nut van e-mtb wedstrijden, puur marketing?

Als je de motor eraf haalt krijg je dan nog steeds dezelfde einduitslag?
Nee, ik denk dat bij en eMTB wedstrijd de meer technische rijders naar voren komen en zonder ondersteuning zijn fysieke mountainbikers in het voordeel.

Ik denk dat het in de toekomst eMTB meer gaat richting MX enduro, heel technische tracks zowel up als down.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Voor alsnog leek het meer op een ‘legends’ versie, met Absalon en Sauser aan de start.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De legends worden volop gesponsord middels e-mtb’s.

Anneke haar non e carrière is ook voorbij. Specialized promo’s op Crankworx daar gelaten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Interessant stukje mbt e-mtb wedstijden op dit moment:
https://ebike-mtb.com/en/international-emtb-racing/

Heel kort samengevatte conclusie: de tijd is nog niet rijp voor volwassen wedstrijden met e-mtb's.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie