Anne Terpstra op weg naar Tokio

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Azurri schreef: ma 22 augustus 2022, 18:36
ThaSingleTrackMastah schreef: za 20 augustus 2022, 16:24
Duitse commentator op Eurosport hintte ook naar veldrijden.
Heb alleen de race van de dames gezien,maar vond het toch wel een zwaar parcours? Hoezo veldrijden......
Het is misschien maar net wat je gewend bent?
Het was zwaar vanwege de regen/gladheid.
Op sommige klimmetjes ging lopen daardoor sneller dan fietsen.
Een stukje bos, een dropje, een kleine rockgarden, een paar "verkeersdrempels" en dat was het.
Respect voor de prestatie van Terpstra, begrijp me niet verkeerd, maar ik vond dit geen EK mountainbike parcours.
En juist door het gras en de modder werd de overeenkomst met veldrijden nog duidelijker
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Voor XCO mountainbiken vond ik dit parcours echt een aanfluiting. En dat heeft niets mee te maken of het wel of niet zwaar was. Als je als organisatie (en/of uci) denkt hiermee nieuwe kijkers te trekken voor de sport, dan sla je de plank echt volledig mis.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met de media wil het ook al niet lukken.
Eurosport zou de heren nogmaals uitzenden, want zaterdag zonden ze de Vuelta uit ipv de xc heren :evil:
Foutje bedankt.
Dus timer ingesteld, nu heb ik weer de xc dames opgenomen.
WTF !?!
Hoe moeilijk kan het zijn de juiste wedstrijd uit te zenden? (Of om de uitzending en de EPG op elkaar af te stemmen?)
:evil: :evil: :evil:
Ik ga geen moeite meer doen voor een rondje Razob.
Had de inhaalrace van Pidcock wel willen zien, maar het is mij/ons blijkbaar niet gegund.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

vibemaker schreef: ma 22 augustus 2022, 22:25 Voor XCO mountainbiken vond ik dit parcours echt een aanfluiting. En dat heeft niets mee te maken of het wel of niet zwaar was. Als je als organisatie (en/of uci) denkt hiermee nieuwe kijkers te trekken voor de sport, dan sla je de plank echt volledig mis.
Preview van het parcours.


Let op het onderschrift :lol:
Course preview from the German Autobahn in Munich
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 23 augustus 2022, 01:43
Let op het onderschrift :lol:
Course preview from the German Autobahn in Munich
:lol:

In de preview reden ze de rock garden nog wel 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De heren hebben de rockgarden wel gereden, vertelde de Duitse commentatrice bij de dames.
Maar de wedstrijd van de heren hebben ze nog steeds niet uitgezonden op Eurosport.
BBC heb ik hier in Spanje niet, daar heb je hier een schotel van 2,5m voor nodig :o
Dus ben afhankelijk van Eurosport, want de NOS/NPO vindt ook andere dingen belangrijker dan mtb.

De dames mochten langs de rockgarden door het gras. (Hoezo gelijkheid?)
Desalnietteplus netjes van Terpstra dat ze de Zwitsers achter zich wist te houden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

ThaSingleTrackMastah schreef: di 23 augustus 2022, 08:50 De dames mochten langs de rockgarden door het gras. (Hoezo gelijkheid?)
Desalnietteplus netjes van Terpstra dat ze de Zwitsers achter zich wist te houden.
Daar heb ik ook met verbazing naar staan kijken. Zo idioot was de rockgarden ook weer niet.
Denk dat het juist aan het parcours lag dat Terpstra Neff voor wist te blijven. Op de technischere stukken zag je dat Neff veel makkelijker kon volgen of zelfs iets sneller was dan op de taaie veldrij-stukken.
Bicycle, bicycle, bicycle
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Flauwekul, dat de dames om de rock garden heen moeten. Als je de dames serieus neemt laat je ze hetzelfde parcours rijden. Die kunnen dan zelf uitmaken of ze geen fully willen pakken, of bandjes met meer grip.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ThaSingleTrackMastah schreef: di 23 augustus 2022, 08:50 De heren hebben de rockgarden wel gereden, vertelde de Duitse commentatrice bij de dames.
Maar de wedstrijd van de heren hebben ze nog steeds niet uitgezonden op Eurosport.
BBC heb ik hier in Spanje niet, daar heb je hier een schotel van 2,5m voor nodig :o
Dus ben afhankelijk van Eurosport, want de NOS/NPO vindt ook andere dingen belangrijker dan mtb.

De dames mochten langs de rockgarden door het gras. (Hoezo gelijkheid?)
Desalnietteplus netjes van Terpstra dat ze de Zwitsers achter zich wist te houden.


Hier doet ie het weer.
Anders even op YouTube intoetsen: xc mtb munich 2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q bedankt.

Helaas begint ie telkens op de helft vd wedstrijd en als ik naar de start schuif blijft ie hangen of heb ik zulk slecht beeld dat de rijders niet meer herkenbaar zijn.
(telefoon casten naar tv)
Straks ff op de laptop proberen.

[edit]Nu helemaal kunnen kijken en ook in goede kwaliteit :-q [/edit]
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Het is terug te vinden in de gcn+ app, mocht je een betaald abonnement hebben.

Bij de vrouwen was het echt vele malen natter dus niet echt een vergelijking.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

aurelius schreef: di 23 augustus 2022, 10:06 Flauwekul, dat de dames om de rock garden heen moeten. Als je de dames serieus neemt laat je ze hetzelfde parcours rijden. Die kunnen dan zelf uitmaken of ze geen fully willen pakken, of bandjes met meer grip.
Inkopper-modus: in Tokyo hadden de dames de ook “het plankje”…. ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dat was nadat....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tijdens de WK zoals altijd geen uitzending van Redbull, maar oa via Npo en Eurosport.
Dan gaan bij mij alweer de haren overeind staan, maar dan weet je dat je moet gaan klungelen met terugkijken als het überhaupt uitgezonden wordt.

En zeker voor volgend jaar wanneer redbull ermee stopt.

Live kijken is via streams vaak niet zo'n probleem, maar terugkijken, dat is vaak andere koek :-{
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Als je toevallig ook van wielrennen kijken houdt is GCN+ echt een topaankoop. Ik neem even aan dat volgend jaar Wereldbeker wedstrijden daar live- en terug te kijken zijn omdat het naar Eurosport gaat (GCN = Eurosport)
Plaats reactie