Big shiny nine, einde van het avontuur en een nieuw begin!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

maverick76 schreef: ma 17 april 2023, 10:56
Stuur me maar een berichtje bij interesse.
Gedaan! :-q
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ook weer opgelost! Niet helemaal zoals ik had bedacht. Een losse as of zelfs een hele achternaaf was niet (of erg prijzig) te vinden. Gelukkig werd er via het forum diverse hulp geboden en heb ik van maverick76 een complete wielset kunnen overnemen. Meteen een kleine upgrade (bredere 25mm velgen) al is het setje is wel iets zwaarder.
Ik kan weer fietsen (en daar gaat het om)! :-q
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

En toen kwam mijn relatie met de Merida ‘opeens’ tot een eind. Geen dramatische gebeurtenis, zoals een spectaculaire crash ofzo. Er is een nieuwe liefde gekomen in de vorm van een Canyon Lux trail.
Ik heb besloten om de Merida te gaan verkopen. Dat doet wel een beetje pijn, maar er is simpelweg geen ruimte voor. De fiets wordt nog voorzien van wat nieuwe onderdelen uit de eigen voorraad zoals cassette, ketting, frisse remblokjes en dan is ze klaar om een nieuw avontuur aan te gaan met een ander.

Afbeelding
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Die pijn verdwijnt wel nadat je een aantal keer op de Canyon hebt rondgereden :wink:

Veel plezierige km’s! Ziet er goed uit. :-q
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Bonanza schreef: za 23 maart 2024, 08:15 Die pijn verdwijnt wel nadat je een aantal keer op de Canyon hebt rondgereden :wink:

Veel plezierige km’s! Ziet er goed uit. :-q
Een fiets wegdoen kan ik eigenlijk niet, maar ben vast niet de enige op dit forum met dat probleem. :lol:
Het gaat helemaal goedkomen met de Canyon! Nu nog even bedenken wat de vraagprijs van de Merida gaat worden. Geen idee eerlijk gezegd. Is 60% afschrijving in 5jaar een beetje realistisch?
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Pbro schreef: za 23 maart 2024, 10:16
Bonanza schreef: za 23 maart 2024, 08:15 Die pijn verdwijnt wel nadat je een aantal keer op de Canyon hebt rondgereden :wink:

Veel plezierige km’s! Ziet er goed uit. :-q
Een fiets wegdoen kan ik eigenlijk niet, maar ben vast niet de enige op dit forum met dat probleem. :lol:
Het gaat helemaal goedkomen met de Canyon! Nu nog even bedenken wat de vraagprijs van de Merida gaat worden. Geen idee eerlijk gezegd. Is 60% afschrijving in 5jaar een beetje realistisch?
Afscheid nemen van je trouwe tweewieler doet altijd pijn, maar tegen de tijd dat je meer dan 90%van de rondjes, iedere keer dezelfde fiets pakt, dan weet je genoeg.
Goede reden om een tweede fiets erbij te hebben en te rechtvaardigen is een Bikepark fiets. Die gebruik je enkel als je naar het bikepark gaat, is in de rest van de gevallen ook niet de meest geschikte fiets, maar daar is zeker mee te leven dat je die maar een keer of 10 a 20 per jaar gebruikt. Voordeel is dat de slijtage aan de aandrijflaan door het gebruik daar ook laag is :D

Verder pak je over het algemeen toch de fiets waar je het lekkerste op rijdt. Een Bikepark fiets doet dat op de meeste trails in NL, uitzondering Mook etc, natuurlijk niet....

Dus schouders eronder en even door de zure appel heen bijten.

De prijs is een kwestie van oriënteren op de markt wat er op dat moment voor gevraagd wordt. De tijden van hoge prijzen in de 2e hands markt door schaarste in nieuw spul is alweer even terug.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

mud mate schreef: za 23 maart 2024, 10:33 ...
Dus schouders eronder en even door de zure appel heen bijten.
...
Hap! https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158583
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol: :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voor een extra fiets is toch altijd plek? Beugeltje aan de muur :bier:

Lekker kleurtje, de Canyon.
Plaats reactie