Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mario070 schreef: ma 22 mei 2023, 00:02hier is nu goed te zien hoe de noppen zichzelf schoonhouden tijdens het rollen :-q

Afbeelding
Ok, je kunt zien waar de noppen zitten maar is dat interessant? Of wil je juist dat een band de modder tussen de noppen lost zodat je enigszins hoogte vande noppen overhoudt om in de onderlaag te drukken in plaats van een laag modder op modder?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Zou het niet vooral aan de modder liggen, dat een open profiel sneller loslaat snap ik.
Maar echt een groot verschil tussen merken met nagenoeg hetzelfde profiel, ik geloof het niet.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dit is typische klei uit de Flevo polder. Dat wordt 1 plakkaat. Dus hoe meer profiel hoe meer er zal blijven zitten.

Of er bepaalde profielen zijn die zorgen dat het niet 1 geheel kan worden is wel een interessante vraag.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
olkustino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 2 mei 2014, 13:28

Hallo allemaal,

Bandenvraagje. Ik ga in augustus een week naar Duitsland en Tsjechië; Trailpark Rabenberg en Trailpark Klinovec. Ik heb nu de combi Maxxis Rekon & Dissector. Is dit overkill voor deze gebieden? Zo ja, welke Wolfpacks zouden geschikt zijn?

Alvast bedankt!
Modo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 6 juni 2021, 10:36
Mijn mountainbike: Nordest Bardino

Het ligt er volledig aan aan hoe je fietst en waar je waarde aan hecht; grip of rolweerstand. Zelf zou ik zeggen dat de Dissector-Rekon combi totaal geen overkill is voor het buitenland.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Er zit nogal een verschilletje tussen flowy blauw en technisch zwart :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En de belangrijkste, welke bescherming tegen lekrijden.
olkustino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 2 mei 2014, 13:28

In Nederland hecht ik wel waarde aan rolweerstand. In het buitenland denk ik dat grip het belangrijkst is. Ga ik daar de Rekon en Dissector er oplaten :-q
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Iemand hier al ervaring met de Wolfpack gravelbanden?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nog niet Klaas. Zijn die er dan :wink:

Vraagje voor komende tripje. Ik ga naar Oostenrijk voor de Stoneman Taurista. Waarschijnlijk nog wat fietsen op trails in Duitsland maar geen bikepark avonturen.

Momenteel ligt voor de Race en achter Speed (die al aardig begint te slijten ..). Beter voor een Trail en achter de Race?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja hoor....die zijn er en op z'n minst in 2 varianten :-q
WOLFPACK GRAVEL SPEED ​​TLR 40-622
WOLFPACK GRAVEL SUPERSPEED TLR 40-622 40
Nu heb ik geen ervaring met de gravel banden van Wolfpack, maar kijk je nu naar de Speed gravel en de Speed mtb hebben beide 9 noppen diagonaal op rij :-q wel is de verdeling van links naar rechts behoorlijk anders.
De Speed gravel band heeft 4 op rij, en dan 5 op rij en dat herhaaldelijk
De Speed mtb is behoorlijk meer gevarieerd in de verdeling van links naar rechts, waarvan ik weet (6 weekjes en een kleine 600km verder) dat de grip en het rollen uitstekend samen werken :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

hanjovdberg schreef: za 10 juni 2023, 10:16 Nog niet Klaas. Zijn die er dan :wink:

Vraagje voor komende tripje. Ik ga naar Oostenrijk voor de Stoneman Taurista. Waarschijnlijk nog wat fietsen op trails in Duitsland maar geen bikepark avonturen.

Momenteel ligt voor de Race en achter Speed (die al aardig begint te slijten ..). Beter voor een Trail en achter de Race?
Kuch...het promofilmpje begint in een bikepark :tong
Zonder gekheid, ik zou Cross/Trail doen, die combi is snel met heel veel reserve. De Cross heeft net iets meer profiel (betere grip en remvermogen) maar rolt bijna net zo rap (en weegt hetzelfde)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

TenZNL schreef: za 10 juni 2023, 12:17
Kuch...het promofilmpje begint in een bikepark :tong
Zonder gekheid, ik zou Cross/Trail doen, die combi is snel met heel veel reserve. De Cross heeft net iets meer profiel (betere grip en remvermogen) maar rolt bijna net zo rap (en weegt hetzelfde)
Klopt maar bikepark Wagrain is dicht dit jaar en gaat pas volgend jaar 2024 weer open. De route van de Stoneman is daarom ook verlegd dit jaar.

Cross en trail heb ik beiden liggen dus dat zou ook prima kunnen :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mario070 schreef: za 10 juni 2023, 11:47 Ja hoor....die zijn er en op z'n minst in 2 varianten :-q
WOLFPACK GRAVEL SPEED ​​TLR 40-622
WOLFPACK GRAVEL SUPERSPEED TLR 40-622 40
Nu heb ik geen ervaring met de gravel banden van Wolfpack, maar kijk je nu naar de Speed gravel en de Speed mtb hebben beide 9 noppen diagonaal op rij :-q wel is de verdeling van links naar rechts behoorlijk anders.
De Speed gravel band heeft 4 op rij, en dan 5 op rij en dat herhaaldelijk
De Speed mtb is behoorlijk meer gevarieerd in de verdeling van links naar rechts, waarvan ik weet (6 weekjes en een kleine 600km verder) dat de grip en het rollen uitstekend samen werken :-q :-q
Ik vind de superspeed er op de foto's zo gek uitzien. Een brede, bijna slick, band in het midden en dan best grote noppen ernaast. Ben wel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet en hoe het rijdt. Gezien de goede ervaringen met de Wolfpack mtb banden zou ik de gravelbanden best eens willen proberen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Hoe vallen de Wolfpacks qua maatvoering ?

Ik overweeg een setje Race/Speed te gaan testen.

Mijn velgenmaat is 27mm en ik twijfel nog een beetje tussen de 2.4 en 2.25 uitvoeringen.

Persoonlijk rijd ik liever op een 2.25 die echt 2.25 is, dan een 2.40 die er ergens lafjes onder hangt met 2.32 oid.

Ik weet het, het is een beetje mierenvrijerij, maar toch :-q
Plaats reactie