Op mijn hardtail (LTHT) in nederland vind ik de speed/race (2.40) combi erg goed. Ik denk dat race/race ook goed zou zijn voor het bochtenwerk, want ik mis achterop de buitennop wel eens. Maar de speed is zo ontzettend snel! Het is een prima consessie als je op rondetijden wilt fietsen.
Op mijn trail fully ben ik naar bikeparks geweest.
Trail achter, enduro voorop was niet ideaal voor green hill. Toen ook een enduro achterop gezet en dit is tot nu toe erg goed bevallen. Zelfs een lokale trail rit op Mook heeft me doen verbazen hoe goed die ook daar is.
Voor de hardtail ga ik nu de achterop de race zetten en voorop de trail. Ik zou in het komen seizoen geen speed achterop willen. Misschien dat de combi nog wijzigt naar race/race als de trail overkill blijkt.
Ik haal mijn banden in wijchen bij elan/bicycle hub. Alles uit voorraad leverbaar tot nu toe.
Wolfpack tires
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4828
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Ik ben juist geswitcht van Cross naar Trail (2.4) vanwege ‘t gebrek aan grip op voornamelijk repak ondergrond. De Trail heeft inderdaad voelbaar meer rolweerstand, maar snelheid geef ik echt niets (meer) om.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik heb zowel een Trail 2.25 als een Cross 2.4 gereden, maar ik moet ook bekennen dat de uitermate fijne voorspelbare grip van de Trail me erg blij maakte, terwijl ik de Cross niet merkbaar lichter vond lopen maar wel listiger op de grens. Maar wellicht moet ik ze nog eens goed na elkaar rijden om het verschil precies te voelen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 324
- Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
- Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10
De 2.4 Trail loopt inderdaad wel merkbaar zwaarder dan de Cross, maar geeft veel meer vertrouwen in de bochten. Om die reden heb ik ook de switch gemaakt. Ben wel benieuwd naar Race/Race eigenlijk..
Ik reed tot voor 2 maanden vooral vlak in Assen en omgeving en daar was Speed voor en achter de perfecte band. Nu op de routes in Utrecht rijd ik sinds de zomermaanden toch anders.
- Met het hele hete droge weer vooral plus banden 27,5 x2.8 / 3.0 vanwege de mulle zand secties (geen Wolfpack aanbod)
- Met weer vaste grond onder de wielen 29"Speed achter en Race voorop (beide 2.4)
Ik dacht gistreren nog misschien ook eens Race achter te proberen, en vooral ook om toch de dropper te gaan monteren. Trails hier zijn duidelijk anders dan de routes in Drenthe
Enjoy!!
- Met het hele hete droge weer vooral plus banden 27,5 x2.8 / 3.0 vanwege de mulle zand secties (geen Wolfpack aanbod)
- Met weer vaste grond onder de wielen 29"Speed achter en Race voorop (beide 2.4)
Ik dacht gistreren nog misschien ook eens Race achter te proberen, en vooral ook om toch de dropper te gaan monteren. Trails hier zijn duidelijk anders dan de routes in Drenthe
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 22 november 2022, 23:13
Hallo. Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben Ivo, 48 en fietsenmaker te Wageningen.
Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van een carbon HT naar een Rose Ground Control 3 trail fully. Daar zaten Maxxis Forekasters op in 29 x 2.4
Ik vond de fiets daarmee niet vooruit te fakkelen, maar dat kan ook te maken hebben gehad met mijn verdwenen conditie en het hogere gewicht van de fiets.
Naar aanleiding van dit topic heb ik nu WP Cross voorop en Race achterop in 29 x 2.25. Dat bevalt me uitstekend! Veel minder rolweerstand dan de FK en meer dan voldoende grip. Ik reed op mijn HT altijd met RaRa voor enachter en vind de WPs gelijk qua rolweerstand maar dan met veel meer grip!
Om mijn conditie weer op te bouwen heb ik de afgelopen maanden vooral de route Ede gereden en daar worden de bandjes niet echt op de proef gesteld. Gisteren echter heb ik Leersum gereden en dat is een stuk uitdagender! De bandjes gaven geen krimp, ook niet als het wat zompiger werd.
Wellicht is het ter sprake gekomen, maar weet iemand of de WP banden hookless compatible zijn? Ik wil graag nog een lichte xc wielset bouwen met carbon hookless.
Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van een carbon HT naar een Rose Ground Control 3 trail fully. Daar zaten Maxxis Forekasters op in 29 x 2.4
Ik vond de fiets daarmee niet vooruit te fakkelen, maar dat kan ook te maken hebben gehad met mijn verdwenen conditie en het hogere gewicht van de fiets.
Naar aanleiding van dit topic heb ik nu WP Cross voorop en Race achterop in 29 x 2.25. Dat bevalt me uitstekend! Veel minder rolweerstand dan de FK en meer dan voldoende grip. Ik reed op mijn HT altijd met RaRa voor enachter en vind de WPs gelijk qua rolweerstand maar dan met veel meer grip!
Om mijn conditie weer op te bouwen heb ik de afgelopen maanden vooral de route Ede gereden en daar worden de bandjes niet echt op de proef gesteld. Gisteren echter heb ik Leersum gereden en dat is een stuk uitdagender! De bandjes gaven geen krimp, ook niet als het wat zompiger werd.
Wellicht is het ter sprake gekomen, maar weet iemand of de WP banden hookless compatible zijn? Ik wil graag nog een lichte xc wielset bouwen met carbon hookless.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29964
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De Maxxis FK is een band die vooral veel steviger is dan wat je in NL nodig hebt.
https://www.maxxis.com/int/tire/forekaster/
Letterlijk onnodige ballast.
Dan ben je met een licht Schwalbe of WP bandje beter af.
Hoewel Schwalbe ook de zwaardere kant opschuift, -≥ dus WP
Ik bedoel dan echt het karkas vd band, niet het profiel.
https://www.maxxis.com/int/tire/forekaster/
Letterlijk onnodige ballast.
Dan ben je met een licht Schwalbe of WP bandje beter af.
Hoewel Schwalbe ook de zwaardere kant opschuift, -≥ dus WP
Ik bedoel dan echt het karkas vd band, niet het profiel.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik heb meerdere sets WP banden in 29” op Hookless velgen in gebruik, allemaal tubeless. Bij mijn geen probleem.Knuckledragger schreef: ↑za 7 januari 2023, 16:08 weet iemand of de WP banden hookless compatible zijn? Ik wil graag nog een lichte xc wielset bouwen met carbon hookless.
De velgen zijn Chinese OEMs, zoals LightBicycle etc. en zijn 25mm, 27mm en 30mm interne breedte.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5497
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Hier ook prima ervaringen met de WP Enduro op een nat Greenhill, de kleine man ging als de brandweer maar zelfs bij papa (richting de 110kg in full battle gear) deed de Enduro het als voorband meer dan prima ..... bij meer echt rotsige trails overweeg ik wel iets nog dikkers/zwaarders.FLOiAM schreef: ↑ma 17 oktober 2022, 10:30 Op mijn hardtail (LTHT) in nederland vind ik de speed/race (2.40) combi erg goed. Ik denk dat race/race ook goed zou zijn voor het bochtenwerk, want ik mis achterop de buitennop wel eens. Maar de speed is zo ontzettend snel! Het is een prima consessie als je op rondetijden wilt fietsen.
Op mijn trail fully ben ik naar bikeparks geweest.
Trail achter, enduro voorop was niet ideaal voor green hill. Toen ook een enduro achterop gezet en dit is tot nu toe erg goed bevallen. Zelfs een lokale trail rit op Mook heeft me doen verbazen hoe goed die ook daar is.
Voor de hardtail ga ik nu de achterop de race zetten en voorop de trail. Ik zou in het komen seizoen geen speed achterop willen. Misschien dat de combi nog wijzigt naar race/race als de trail overkill blijkt.
Ik haal mijn banden in wijchen bij elan/bicycle hub. Alles uit voorraad leverbaar tot nu toe.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 22 november 2022, 23:13
OK, goed om te weten, dank voor de info!Heckler40 schreef: ↑za 7 januari 2023, 21:25Ik heb meerdere sets WP banden in 29” op Hookless velgen in gebruik, allemaal tubeless. Bij mijn geen probleem.Knuckledragger schreef: ↑za 7 januari 2023, 16:08 weet iemand of de WP banden hookless compatible zijn? Ik wil graag nog een lichte xc wielset bouwen met carbon hookless.
De velgen zijn Chinese OEMs, zoals LightBicycle etc. en zijn 25mm, 27mm en 30mm interne breedte.
Enjoy!!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 22 november 2022, 23:13
Waar zouden de FK's wel tot hun recht komen? Ik heb ook nog een bikepark wielset gemaakt met Magic Mary en Big Betty Daar is de FK dan te licht voor, voor een bike park?ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 7 januari 2023, 20:10 De Maxxis FK is een band die vooral veel steviger is dan wat je in NL nodig hebt.
https://www.maxxis.com/int/tire/forekaster/
Letterlijk onnodige ballast.
Dan ben je met een licht Schwalbe of WP bandje beter af.
Hoewel Schwalbe ook de zwaardere kant opschuift, -≥ dus WP
Ik bedoel dan echt het karkas vd band, niet het profiel.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29964
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, dan zijn ze weer te licht.
Ik denk dat ze prima zijn voor buitenlandse XC of lichte trails.
(waar ook je fiets voor is bedoeld)
Betty en Mary zijn wel fijn in het bikepark.
(waar je fiets dus niet voor bedoeld is)
Ik denk dat ze prima zijn voor buitenlandse XC of lichte trails.
(waar ook je fiets voor is bedoeld)
Betty en Mary zijn wel fijn in het bikepark.
(waar je fiets dus niet voor bedoeld is)
Rose schreef:Category 4
Bikes and e-bikes* in this category meet the conditions of categories 1 to 3. They are also suitable for descents on unpaved paths, partially blocked terrain and steeper gradients, at speeds of less than 40km/h. As an experienced rider, you can make jumps with a maximum height of 120 cm with these bikes. Due to the heavier load on these bikes, you should check them regularly for possible damage or material fatigue.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 22 november 2022, 23:13
Ik ben een zeer behoudende rijder, ik spring niet en mijn hoogste drop tot nu toe was een meter. Met gehuurde enduro of downhill fietsen. Ik vind de flowtrails het leukst, ik hou wel van snel door de bocht, bijvoorbeeld de Loose Lee op Winterberg, maar ook de gematigde routes op Greenhill zouden ermee moeten kunnen. We gaan het zien. Elke keer een fiets huren tikt ook aardig aan. Ik weet, N + 1, maar voorlopig probeer ik deze ene als alleskunnerThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 7 januari 2023, 23:40 Ja, dan zijn ze weer te licht.
Ik denk dat ze prima zijn voor buitenlandse XC of lichte trails.
(waar ook je fiets voor is bedoeld)
Betty en Mary zijn wel fijn in het bikepark.
(waar je fiets dus niet voor bedoeld is)Rose schreef:Category 4
Bikes and e-bikes* in this category meet the conditions of categories 1 to 3. They are also suitable for descents on unpaved paths, partially blocked terrain and steeper gradients, at speeds of less than 40km/h. As an experienced rider, you can make jumps with a maximum height of 120 cm with these bikes. Due to the heavier load on these bikes, you should check them regularly for possible damage or material fatigue.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Weet je de netto breedtes van de banden op deze velgen?Heckler40 schreef: ↑za 7 januari 2023, 21:25Ik heb meerdere sets WP banden in 29” op Hookless velgen in gebruik, allemaal tubeless. Bij mijn geen probleem.Knuckledragger schreef: ↑za 7 januari 2023, 16:08 weet iemand of de WP banden hookless compatible zijn? Ik wil graag nog een lichte xc wielset bouwen met carbon hookless.
De velgen zijn Chinese OEMs, zoals LightBicycle etc. en zijn 25mm, 27mm en 30mm interne breedte.
Enjoy!!
Mijn breedste is een Michelin jet s 2.25 die is netto 61mm op een 25mm velg en maar 600 gram,
Mijn 2.4 komen daar vaak niet aan op 27mm intern
En sterk en stijf was die ook, waarom wordt dat nu niet meer geleverd zou je zeggen...