Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Renegade zijn wel hele fijne banden.
Wolfpack is meer richting Racing Ralph. Meer grip dan Renegade en meer rolweerstand
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

appelopo2 schreef: vr 7 oktober 2022, 17:21 22mm is de interne velgbreedte...
Ja, dat bedoelen wij ook :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

appelopo2 schreef: vr 7 oktober 2022, 17:21 22mm is de interne velgbreedte. Ze bevallen mij verder prima dus ik houd het voorlopig bij andere banden :-D
Ja, daar refereer ik ook aan, 22mm is echt veel te smal, en je schrijft ook ......
....Is de Wolfpack Speed qua snelheid en grip .....etc
Maar wil je echt meer snelheid én grip dan win je veel meer met bredere velgen dan met een welke band dan ook.
Denk aan 30mm id
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Iemand die iets durft te zeggen over hoe een cross en een trail zich verhouden tot een Barzo?

Even stukje achtergrond, ik heb een tijd gereden met de cross voor, maar die begint onder voorkomende omstandigheden toch wat makkelijk te glijden. Ben hierbij ook een keer hard ten val gekomen, waardoor ik die band denk ik niet meer helemaal ga vertrouwen.
Nu dus om weer aan het mtben te wennen aan het touren met de trail. Die heb ik nog niet op de grens gereden, dus kan nog niet veel zeggen over de grip, maar lijkt wel wat zwaar te lopen.

Nou reed ik hiervoor met plezier met een barzo/mezcal combi. Zou ik daarmee dan een compromis vinden waarbij de Barzo allicht lichter loopt dan een trail, maar voorspelbaarder is in wisselende omstandigheden dan een cross? Volgens mij heeft wolfpack niets tussen die twee in zitten toch?

Maar als een barzo/mezcal combi niet sneller zou zijn dan een trail/race die er nu op licht, dan heeft wisselen natuurlijk geen zin.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik heb de trail nooit gereden op de fiets waar ook de Barzo op zat, dus kan zelf niet goed direct vergelijken...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4718
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja ik had ook Barzo Mezcal combi en nu Race/Speed combinatie. Ik vind dat een betere combinatie en miste geen grip tov B/M. Dus als je hier een conclusie uit kunt trekken zou dat zijn dat een trail/race zeker meer grip moet geven dan de R/S combi en dus 'beter' zou zijn dan de B/M combinatie.

Maar is dat niet een beetje een lastige vergelijking? Zoiets als A wint van B, B van C dus .... A tegen C ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

hanjovdberg schreef: za 8 oktober 2022, 18:06 Tja ik had ook Barzo Mezcal combi en nu Race/Speed combinatie. Ik vind dat een betere combinatie en miste geen grip tov B/M. Dus als je hier een conclusie uit kunt trekken zou dat zijn dat een trail/race zeker meer grip moet geven dan de R/S combi en dus 'beter' zou zijn dan de B/M combinatie.

Maar is dat niet een beetje een lastige vergelijking? Zoiets als A wint van B, B van C dus .... A tegen C ... :winkie:
Tja dat hij het qua grip gaat winnen geloof ik wel, maar ik heb geen idee hoe het met rolweerstand zou zitten. Voor nu maar even zo door, het wordt toch vanzelf weer nat :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik vind de Barzo ook een superband. Meestal iets minder grip dan een Cross, onder sommige omstandigheden iets meer. Hooguit is de Barzo iets voorspelbaarder, glijd net als een Race lekker lang door en vindt meestal weer grip. Dat zou een reden kunnen zijn voor de Barzo te gaan.
Ik voel weinig verschil tussen de Barzo en Cross. Trail loopt gewoon zwaar vergeleken met die eerder genoemde banden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: zo 9 oktober 2022, 11:06 Ik vind de Barzo ook een superband. Meestal iets minder grip dan een Cross, onder sommige omstandigheden iets meer. Hooguit is de Barzo iets voorspelbaarder, glijd net als een Race lekker lang door en vindt meestal weer grip. Dat zou een reden kunnen zijn voor de Barzo te gaan.
Ik voel weinig verschil tussen de Barzo en Cross. Trail loopt gewoon zwaar vergeleken met die eerder genoemde banden.

Tja de cross vertrouw ik niet meer helemaal denk ik. Dus dan allicht toch terug naar de barzo voor waar ik nooit problemen mee heb gehad.
Alhoewel ik toen ook nog wat minder hard daalde dan nu...
Ik maak me ook niet de illusie dat de verschillen heel groot zijn, het is meer een mentaal dingetje.
En de trail lijkt me idd wat zwaar te lopen na de eerste twee rondjes. Alhoewel dat mogelijk ook weer snel went.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

De Cross is met de huidige vochtige ondergrond echt dik in orde qua grip en glijdt niet weg.
Bij droge omstandigheden met los zand op harde onderlaag ben ik het met je eens dat de Cross minder voorspelbaar is.
Ik heb besloten om ermee te leven en heb mn rijstijl onder die omstandigheden iets aangepast door dan met meer druk op het voorwiel te rijden, daarmee heb ik geen glijders meer gemaakt maar dat zegt niet zoveel in het algemeen.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ik ga volgende week naar Witten, week erop Westerwald. Heb niet veel verstand van banden. Heb nu een Wicked Will en Racing Ralph, waren nig de standaardbanden die op mijn Lux Trail zaten.

Wil voor naar WP trail, achter nu even zo laten, daarna naar WP Speed.

Vraag: WP trail oke voor enduro-achtige tripjes?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HarrySlingerLove schreef: zo 9 oktober 2022, 15:24 Vraag: WP trail oke voor enduro-achtige tripjes?
Het is geen extra stevig karkas, dus in dat opzicht zou de band met insert gereden moeten worden. Maar de grip vind ik aardig op enduro niveau liggen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb een Barzo en een Trail en vindt de Barzo bijna op elk vlak beter behalve als er enige modder is, dan is de Trail een véél betere band.

Hij loopt merkbaar zwaarder, maar nog steeds gewoon licht / xc categorie..

Zou een prima achterband kunnen zijn voor enduro terrein maar ik denk zijwangen te zwak. Lost geen insert op! Zwaardere casing zoals verkrijgbaar bij Npbby Nic zou een markt voor zijn.
Waar woke is, is vuur
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Makkelijk schreef: zo 9 oktober 2022, 16:11 Ik heb een Barzo en een Trail en vindt de Barzo bijna op elk vlak beter behalve als er enige modder is, dan is de Trail een véél betere band.
Verwachting is modder….
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Vind het wel lastig.

Heb 2 wielsets. Een lichte, handgespaakte set met (nu) WP speeds 2.4 , voor en achter. Zitten nu op mijn oude hardtail. Met veel plezier op gereden. Nooit gedoe.

Nu gaat de wielset binnenkort naar mijn nieuwe Lux Trail CF7. Daar zit nu dus Wicked Will/Racing Ralph op mét skinwalls.

Ik wil eigenlijk gewoon de oude wielset bewaren, en zorgen dat ik één setje heb vh buitenland en een setje voor in NL.

Nu twijfel ik over de bandenkeuze voor beide sets. Of dat nou met of zonder skinwalls is, maakt me niets uit.

Voor 2 komende tripjes DLD dénk ik dat het de WP Trail wordt voorkant. Op de oude wielset. Evt de Racing Ralph achter laten zitten, of nog wisselen vd Wicked Will. Of zelfs nog Nobby Nic kopen…(?!)

Daarna vd 2 wielsets:
- snelle lichte wielset: WP Speed 2.4 voor/achter, met evt WP Trail als slecht weer in NL is (winterseizoen)
- wielset “buitenland”: WP Trail voor, WP Race achter?!

Of iemand andere tips?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Heb je ueberhaupt ervaring met 'enduro-achtige' trips in het buitenland in droge en zeker in modder condities?

Ik ga niet zeggen dat het puur op XC banden niet te doen is, omdat ik weet dat het (binnen grenzen) kan en gezien heb . Maar dat vergt zeker in modder behoorlijk wat ervaring waar en hoeveel grip je hebt, alsmede skills om daadwerkelijk ook dat alle grip uit die banden te halen.

Als ik het niet ken qua condities zou ik er liever iets ondergooien met waarschijnlijk marge dat je als je een keer fout inschat dat je gewoon vol de rem kan dichtknijpen zonder dat het je meteen glijden stuurt,


Twee sets om alles in NL af te dekken moet aardig lukken maar het "buitenland" is wanneer je het niet naar ondergrond, condities en soort gebruik inperkt te groot voor 1 set.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie