Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Cube-Elite schreef: zo 8 januari 2023, 17:29 Weet je de netto breedtes van de banden op deze velgen?
Mijn breedste is een Michelin jet s 2.25 die is netto 61mm op een 25mm velg …
Ik heb ze eerder in dit topic wel eens gepost. En bij welke druk is dat? Banden groeien onder druk.

Michelin en ook Specialized vallen vaak wel groter idd. En de Jet S is dat de semi-slick? Met bijna geen noppen.
Is me wel vaker opgevallen dat de karkassen van banden zonder noppen dan iets groter gekozen worden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Je moet je lijstjes wel bijhouden natuurlijk :D

Ja de druk scheelt wel en een nieuwe of band waar meer dan 100km opzit ook.
Daar heb ik ook wel eens een staartje van gemaakt. de meeste banden worden 1 tot 2mm breder het meeste zat rond de 1,5mm.
(dat lijstje heb ik ook niet meer 8) )

Jet S is een semislick, valt mij ook op dat ze vaak wat voller zijjn. Maar wel mooi licht en als achterband in nederland uitermate geschikt.
Voor reed ik toen met de Force XC ook heel licht 650 gram en ook 60mm.

Het enig, zelf in het terrein sleet het profiel in 1500km weg, maargoed gezien ik dat op jaarbasis helaas niet meer haal op de MTB is dat voor mijn geen probleem.

Meestal is het voldoende om gewoon de hele band te meten dus van draad naar draad, daar zie ik bv een Pirelli H 2.2 is 149mm en de Michelin 2.25 jet S 155mm, dat laatste is echt heel breedt
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb snel even gekeken, ik heb nu alleen de 29x2.4 Speed en Race op 27mm intern in de buurt en die zijn 61mm breed over het karkas bij drukken rond de 1,1-1,2 bar (druk kan ook wel iets lager zijn denk ik staan al een paar weken stil)

Ik zal ze ook eens plat bead to bead meten, ik heb nog ergens een trail 2.4 los liggen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik zag net op de site van Wolfpack dat ze naast de gewone enduro ook een Protection beschikbaar hebben? Is iets van 150gr zwaarder dan de gewone Enduro.

Iemand al ervaring met die band?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef: vr 3 februari 2023, 15:41 Ik zag net op de site van Wolfpack dat ze naast de gewone enduro ook een Protection beschikbaar hebben? Is iets van 150gr zwaarder dan de gewone Enduro.

Iemand al ervaring met die band?
Geen ervaring en "out of Stock" ..... maar zeker wel geïnteresseerd, erg fijn bandje in de normale uitvoering maar voor het wat ruigere werk lijkt mij de Protection een mooie aanvulling :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

yo-eddy schreef: vr 3 februari 2023, 22:03
TenZNL schreef: vr 3 februari 2023, 15:41 Ik zag net op de site van Wolfpack dat ze naast de gewone enduro ook een Protection beschikbaar hebben? Is iets van 150gr zwaarder dan de gewone Enduro.

Iemand al ervaring met die band?
Geen ervaring en "out of Stock" ..... maar zeker wel geïnteresseerd, erg fijn bandje in de normale uitvoering maar voor het wat ruigere werk lijkt mij de Protection een mooie aanvulling :-q
Dat idd, de gewone Enduro vind ik meer een trailbandje (positief bedoelt) en een meer hufterproof versie is zeker interessant.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef: vr 3 februari 2023, 22:54
yo-eddy schreef: vr 3 februari 2023, 22:03

Geen ervaring en "out of Stock" ..... maar zeker wel geïnteresseerd, erg fijn bandje in de normale uitvoering maar voor het wat ruigere werk lijkt mij de Protection een mooie aanvulling :-q
Dat idd, de gewone Enduro vind ik meer een trailbandje (positief bedoelt) en een meer hufterproof versie is zeker interessant.
De gewone rij ik ook als voorband in Winterberg Greenhill etc ..... maar zou achter graag een iets zwaardere versie hebben inderdaad.
De mini me rijdt voor en achter de gewone Enduro maar weegt 60kg minder :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

yo-eddy schreef: za 4 februari 2023, 09:27 De gewone rij ik ook als voorband in Winterberg Greenhill etc ..... maar zou achter graag een iets zwaardere versie hebben inderdaad.
Tja, Ik pak `m vooral bij nat weer/natte trails, op natte wortels etc doet ie het als voorband imho erg goed en hij is niet zo achterlijk zwaar. Vandaag heeft ie me weer goede diensten bewezen in een hier en daar flink nat Teutoburgerwald. Dus echt als trail/enduro band, voor in een park vind ik `m wat te soepel, te dun en te vaag. Maar goed, dit is slechts mijn mening en niemand rijdt hetzelfde.
yo-eddy schreef: za 4 februari 2023, 09:27 De mini me rijdt voor en achter de gewone Enduro maar weegt 60kg minder :winkie:
Mini-me weegt 50kg? :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Benieuwd of je ze nu ook daadwerkelijk in enduro gaat zien...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

1000gr voor de Enduro "protection" dan heb ik het idee dat het op scherp steen nog op eieren rijden is?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef: za 4 februari 2023, 20:47
Mini-me weegt 50kg? :winkie:
40 :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Zondaar
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 6 november 2008, 04:13
Mijn mountainbike: Staat naast mijn andere fiets..

Na lange tijd gewoon met binnenbandjes gereden te hebben heb ik bij mijn nieuwe fiets toch de tubeless handschoen weer opgepakt. Op de crosser eigenlijk altijd tubeless gereden en als het ergens anders kan dan is het de MTB wel.

Ik heb een XC fully (100/100) en woon tegenwoordig in Arnhem. Ik zal hem voornamelijk willen gebruiken in de omgeving Veluwe Zoom, Nijmegen, Den Treek of Amerongen/Leersum. En vast een verdwaalde keer in Schoorl vanwege deja vu redenen van vroeger toen ik nog in Amsterdam woonde.

Ik vond de Maxxis Ikon bandjes altijd een lekkere band en had tijdelijk de combi Racing Ray/Ralph op 2.25 op 25 mm velgen. Nu ben ik door enthousiasme en advies van een collega voor Wolfpack gegaan.

Nu 2.4 Cross/Race liggen op 27 intern hookless. Bandjes plopten droog met een vloerpomp op de velgen en tubeless ging dan ook zonder enig gemorrel. Eerste indruk is erg goed en heb vooral het idee dat bij het dalen meer stabiliteit is. Maar dat komt wellicht vooral door de flink bredere banden en (iets modernere) bredere velgen. Meer grip en voor mijn gebruik kan ik vast ook meer dan prima uit kan met 2x race of een race voor en een speed achter.

Waar zou ik de Race/Cross het beste mee kunnen vergelijken, is de Race vergelijkbaar met een Racing Ralph/Ikon? En de Speed misschien een Thunderbird qua rolweerstand met meer grip?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dutch schreef: zo 5 februari 2023, 11:53 1000gr voor de Enduro "protection" dan heb ik het idee dat het op scherp steen nog op eieren rijden is?
Afgelopen Finale trip de gewone Enduro's op de Victor gelegd met binnenbanden en ik was aangenaam verrast. 1x lekgereden, maar dat was vooral omdat ik met mijn Hollandse bandendruk iets te onbesuisd een rockgarden indook. Binnenband vervangen en iets meer druk erin en daarna zonder enige beperking Isallo, Revenant, Rollercoaster en Metanodotto gereden. Op een fiets met 99mm veerweg en toch ook niet heel erg langzaam of behoedzaam dalend vond ik dat de Enduro's het meer dan prima deden. Merkbaar lichter lopend dan de Magic Mary supersoft/Big Betty op de Vertigo die ook mee was, en in droge condities niet merkbaar minder grip. Heb er 1 schuiver mee gemaakt in de rotsgeul boven de wegoversteek van Tobogo di Canova, maar ik vermoed dat dat meer was omdat ik met mijn domme hoofd de voorrem aanraakte...

@Zondaar: Race zit idd in dezelfde hoek als RR/Ikon, en de Speed lijkt een iets grippier versie van een TB. Voor NL reed ik tot dusver met een Cross/Race combo, maar heb afgelopen donderdag Nijmegen gedaan met Race voor en Speed achter en dat lijkt me beter te bevallen. Loopt net wat lichter, maar vooral de voorspelbare grip van de Race is beter dan bij de Cross zonder dat ik grip lijk in te leveren.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

In Finale op de door jou genoemde trails is dat ook prima te berijden op her en der wat stukjes na. Mooie niet te scherpe rots, geen vuursteen oid zoals je in LHR of Esneux kunt tegenkomen.

De Wild AM2 29x2.6 (1060gr) deden het in Finale prima, in de wrken erna reed ik 2x een snee in de wang op vuursteen/ scherpe rots. En plakken/lopen heb ik echt een hekel aan.

Dit jaar toch wel blij dat ik Enduro casings had, kun je net wat prettiger de ellende induiken. Weet zo even de namen vd trails niet, volgens mij onderste deel little dog en o.a. La Carbonera had een rotsstuk waar ik niet graag lek zou rijden.
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

suravida schreef: zo 7 mei 2023, 11:01
Dutch schreef: zo 5 februari 2023, 11:53 1000gr voor de Enduro "protection" dan heb ik het idee dat het op scherp steen nog op eieren rijden is?

@Zondaar: Race zit idd in dezelfde hoek als RR/Ikon, en de Speed lijkt een iets grippier versie van een TB. Voor NL reed ik tot dusver met een Cross/Race combo, maar heb afgelopen donderdag Nijmegen gedaan met Race voor en Speed achter en dat lijkt me beter te bevallen. Loopt net wat lichter, maar vooral de voorspelbare grip van de Race is beter dan bij de Cross zonder dat ik grip lijk in te leveren.
@suravida, in welke breedte was dit 2.25 of 2.4 ?
Plaats reactie