Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

HarrySlingerLove schreef: zo 9 oktober 2022, 20:44 Vind het wel lastig.

Heb 2 wielsets. Een lichte, handgespaakte set met (nu) WP speeds 2.4 , voor en achter. Zitten nu op mijn oude hardtail. Met veel plezier op gereden. Nooit gedoe.

Nu gaat de wielset binnenkort naar mijn nieuwe Lux Trail CF7. Daar zit nu dus Wicked Will/Racing Ralph op mét skinwalls.

Ik wil eigenlijk gewoon de oude wielset bewaren, en zorgen dat ik één setje heb vh buitenland en een setje voor in NL.

Nu twijfel ik over de bandenkeuze voor beide sets. Of dat nou met of zonder skinwalls is, maakt me niets uit.

Voor 2 komende tripjes DLD dénk ik dat het de WP Trail wordt voorkant. Op de oude wielset. Evt de Racing Ralph achter laten zitten, of nog wisselen vd Wicked Will. Of zelfs nog Nobby Nic kopen…(?!)

Daarna vd 2 wielsets:
- snelle lichte wielset: WP Speed 2.4 voor/achter, met evt WP Trail als slecht weer in NL is (winterseizoen)
- wielset “buitenland”: WP Trail voor, WP Race achter?!

Of iemand andere tips?
Neem 2 keer WP trail. Als onervaren rijder in bergachtig terrein heb je dan een goede set set banden. Achter dan ook een goede nop om te remmen. Je moet ergens beginnen. Techniek is ontwikkelen staat voorop. Met die banden heb je een goede basis. Tan wall achter in rotsachtig ( je toch nog naar de Pyreneen) terrein lijkt me niet handig, i.v.m. kwetsbaarheid.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Nee Pyreneen is niet op deze fiets/set banden.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

HarrySlingerLove schreef: ma 10 oktober 2022, 09:14 Nee Pyreneen is niet op deze fiets/set banden.
Ik zou daar gewoon met combi race/speed naartoe gaan. Maar ik zal het niet adviseren :winkie:
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nou ken ik genoeg paden en routes in de Pyreneen die ik ook prima op een Race/Speed combo zou rijden, en genoeg trails op minder dan 3u rijden vanaf Utrecht waar ik toch liever een setje Enduro's zou willen. Wellicht is "buitenland" een te breed begrip om je banden op te selecteren?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik rijd zelf in NL de Wolfpack Trail en dit zou niet mijn band van keuze voor buitenlandse enduro trips zijn. Qua compound is de grip prima, blauwe en sommige rode lijnen kom je er ook vast prima mee naar beneden, maar qua casing en noppenpatroon zou het niet mijn voorkeur hebben.

In jouw situatie zou ik op de NL wielset of je WP speeds of je WW/RR combi houden (1 vd 2 setjes verkopen via het forum?), en voor het buitenland een andere set aanschaffen (bijv. Maxxis Assegai/DHR, Assegai/Dissector, DHR/Dissector, Dissector/Rekon, al naar gelang hoe gek je het maakt).

Zelf ben ik heel blij dat ik een soortgelijke keuze heb gemaakt (DHR voor en Dissector met insert achter op mijn hardtail), helemaal als beginner op enduro vlak waarbij mijn techniek nog niet je-van-het is, heb ik liever grip over dan te weinig op de soms steile en gladde stukken. Ook het stevigere gevoel van de banden geeft meer zelfvertrouwen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Als je de bovenstaande opmerkingen samenvat, dan zet je je twee setjes nu te dicht bij elkaar, of zelfs grotendeels overlappend, qua inzetbereik.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

suravida schreef: ma 10 oktober 2022, 12:34 Nou ken ik genoeg paden en routes in de Pyreneen die ik ook prima op een Race/Speed combo zou rijden, en genoeg trails op minder dan 3u rijden vanaf Utrecht waar ik toch liever een setje Enduro's zou willen. Wellicht is "buitenland" een te breed begrip om je banden op te selecteren?
Witten volgende week (met regen waarschijnlijk) en Westerwald de week erop (vast óók vochtig).

Zullen vooral tripjes Ardennen en DLD zijn.

Assegai 2.5 en Dissector 2.6 geworden.
Sorry, had beter naar andere topic kunnen gaan hiervoor, mbt bandenreviews.

WP Speeds voor in NL met evt Trail voor bij slechtere condities.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Voor je buitenland avonturen kan ik je niet adviseren.

Je NL keuze vind ik opmerkelijk.
De speed zit aan de ene kant van het xc-banden spectrum en de trail aan de andere kant. Er zit nog van alles tussen in.
Zelf zou ik geen trail met een speed combineren.
Maar kan ook aan mij liggen.

Ik ben overigens van speed/race via speed/speed weer terug bij speed/race beland.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Dus je zou voor mindere condities in NL eerder de combi Speed/Race doen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ook voor goede, droge ambities is Speed-Race voor NL een ideale combi.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Heb er nu 2x Speed 2.4 op liggen. Dat was oude hardtail.
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Zijn Wolfpack banden eigenlijk ook in Nederland te verkrijgen of alleen via de Duitse website?
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Paar paginas terug stond o.a. bikesuspension.nl

Daar heb ik zelf de speed besteld. Inmiddels lijkt die overbodig 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Ik vond een setje 27.5 x 2.4 speed bij Elan! Gevonden dus.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
appelopo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 11 mei 2017, 13:37

Gisteren 2 Speed 2.25 banden binnen gekregen en heb gelijk mijn S-Works Renegades 2.1 vervangen. Super makkelijk tubeless te maken. 1 band kon ik zelfs oppompen met een gewone fietspomp, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij andere merken.. Voor de andere band had ik wel een compressor nodig om hem in de velg te laten springen.

Vandaag eerste keer mee gereden. Op de weg maken ze meer geluid dan de Renegades, maar dat waren ook bijna slicks geworden. In het bos merkte ik pas echt verschil, veel meer grip en toch snel. Op de harde paden niet zo snel als de Renegades, maar dat werd gecompenseerd door de extra grip en snelheid in de bochten. Ik had ze op 1.5 bar gepompt, maar denk dat ze prima nog wat minder aankunnen. De zijwanden zijn duidelijk sterker dan bij de Renegades. Ik verwacht dat ze daardoor ook veel beter op druk blijven.
Plaats reactie