Meest waarschijnlijk komt dat virus van landbouwhuisdieren, vee of andere door de mens gehouden dieren na oneindig veel mutaties bij ons als ziekmaker terecht.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 17 juli 2024, 12:35Heb je dat virus dan van de wolf of het zwijn gekregen?
Wolf al eens gezien op de Noord-Veluwe?
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
"We" willen natuur.
Maar misschien is NL te klein voor wolven, schapen, paarden, kinderen, fietsers enz ?
Oh, en wandelaars natuurlijk
Hier net zo
Prachtig, die beren en wolven.
Tot ze van hun berg af komen en je achtertuin in lopen...
Maar misschien is NL te klein voor wolven, schapen, paarden, kinderen, fietsers enz ?
Hier net zo
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Gaan we alweer dood allemaal! Paniek!bert l. schreef: ↑wo 17 juli 2024, 13:34Meest waarschijnlijk komt dat virus van landbouwhuisdieren, vee of andere door de mens gehouden dieren na oneindig veel mutaties bij ons als ziekmaker terecht.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 17 juli 2024, 12:35
Heb je dat virus dan van de wolf of het zwijn gekregen?
Met everzwijnen doen we natuurlijk gewoon het volgende:
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Eens! Als je aan de rand van het bos woont met een hond of klein kind. Ik zou er niet gerust op zijn.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 17 juli 2024, 14:21 "We" willen natuur.
Hier net zo
Gewoon weg die beesten hier. We zijn er niet op ingericht.
Dat is met vossen ook die zitten nu ook al in de haven en in de stad. Klinkt allemaal leuk, maar is het niet.
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Ja natuurlijk is het te klein voor al dat gezamenlijk. En zeker met de 18 miljoen die we deze maand als het goed is nog aan gaan tikken... terwijl voorspelt was door de 'experts' dat we dat pas in 2044 zouden bereiken: https://www.nu.nl/binnenland/3955914/be ... ratie.htmlThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 17 juli 2024, 14:21 "We" willen natuur.
Hier net zo
Zeker als je dan ook nog eens geen echt grote steden hebt waar zich dat massaal concentreert en je daarbuiten dan wel echt ongerepte gebieden hebt maar je meer een conurbatie bent met overal middelgrote en kleinere verstedelijkte gebieden met hun industriële aanhang (zowel industrie als landbouw). Maar ja, ze willen hier alles op een postzegel en dat gaat natuurlijk niet. Je kan in NL letterlijk geen 5 km rijden of je komt al weer een nieuw dorp/stad/industrieterrein tegen. Hoe wil je daar wilde dieren die gevaarlijk kunnen zijn voor mensen in handhaven dan?
Het lijkt mij het beste om dat wolfengezinetje te vangen en verplaatsen naar een geschikte omgeving. Of afschieten. Het zal namelijk net als met honden zijn dat als ze eenmaal bloed hebben geproefd en een mens hebben aangevallen het een verloren zaak is en vraagt om actie want het zal enkel vaker gaan voorkomen en uiteindelijk ernstig aflopen voor een slachtoffer.
-
- Mountainbike Junk
- Mijn mountainbike: vooral wipkippen
Wolven in de bergen tot daartoe. Bij een close encounter 's avonds schrikken beide partijen en gaan er vandoor. In bewoonde gebieden wennen ze aan mensen en dat vind ik gevaarlijk. Beren daar heb ik een heilige schrik voor sinds een close encounter tijdens een transrockies.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 17 juli 2024, 14:21 Prachtig, die beren en wolven.
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Jammer genoeg zijn de (tamme) vossen bij ons in de havens na 25 jaar nu weg.Cube-Elite schreef: ↑wo 17 juli 2024, 15:41
Dat is met vossen ook die zitten nu ook al in de haven en in de stad. Klinkt allemaal leuk, maar is het niet.
Jouw verhaal gaat voor ons niet op.
Zit met een blessure op de bank, dus post even wat meer onzin
Dit zou t beestje (m/v) best geweest kunnen zijn, week of 6 geleden op Den Treek route.
Kwam vlak naast me de bosjes uit en beest gaf geen n**k en bleef rondhangen.
Pas toen er een twee bikers achterop kwamen dook hij de bosjes in.
Met die ervaring dus ook geen verbazing over het recente nieuws uit die hoek.
Zou er ook niet van staan te kijken als het binnenkort een keer echt mis gaat en er rigoureuze maatregelen genomen moeten worden in pretpark 0031.
Kwam vlak naast me de bosjes uit en beest gaf geen n**k en bleef rondhangen.
Pas toen er een twee bikers achterop kwamen dook hij de bosjes in.
Met die ervaring dus ook geen verbazing over het recente nieuws uit die hoek.
Zou er ook niet van staan te kijken als het binnenkort een keer echt mis gaat en er rigoureuze maatregelen genomen moeten worden in pretpark 0031.
Bergafwaarts op z'n best
Zullen we tussentijds alvast beginnen met het afschieten van onze honden?
400 bijtincidenten per dag. Tientallen incidenten per jaar zeer ernstig, vaak jong kind slachtoffer.
https://nos.nl/l/2488695
400 bijtincidenten per dag. Tientallen incidenten per jaar zeer ernstig, vaak jong kind slachtoffer.
https://nos.nl/l/2488695
Ja, doei !
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
De beheerder van het terrein waar dat incident heeft plaatsgevonden is zelf verfent jager. Die dulden geen concurrentie dus dit PR-momentje kwam hem vast goed uit. Ondertussen voeren ze wolven op verschillende plekken bij. Waarschijnlijk met als motivatie dat het probleemwolven worden die mensen opzoeken en de jagers die wolven dan mogen ("moeten") afschieten. Ook in dit geval, follow the money.
-
- Elite Mountainbiker
Ik vind vossen echt gave beesten, maar in de Rotterdamse haven miste ze ineens wel veel meeuwen wat weer andere problemen gaf.tiewrap schreef: ↑wo 17 juli 2024, 18:28Jammer genoeg zijn de (tamme) vossen bij ons in de havens na 25 jaar nu weg.Cube-Elite schreef: ↑wo 17 juli 2024, 15:41
Jouw verhaal gaat voor ons niet op.
Op een gegeven moment onstaat er iets wat niet meer kan.
Die kreeften hier wordt je ook gek van, die slopen veel. Nu zitten hier in de polder ook ineens veel meer meeuwen die weer die kreeften eten.
Terwijl we juist in de polder zo'n mooie diversiteit aan andere vogels hebben.
Het heeft ook meer verwachting te maken, als ik in Canada ben kan ik een beer verwachten. Bij het Garda meer niet, tenminste tot voorkort.
Dat vind ik wel een probleem.
Ik vind die wolf heel dom in NL, kijk hoeveel schapen er dood zijn en wat e rineens moet gebeuren voor die beesten. Ik zei twee jaar terug al, er wordt een keer een kind gepakt en dan al die halve tamme die lopen te roepen hij pakt geen mensen, wat een dom gelul.
Alleen maar bla bla bla......zonder iets te weten of ook maar de moeite te nemen om het eventueel iets dieper te gaan zoeken
Alles moet voorgeschoteld worden en dat is het dan .....
Alles moet voorgeschoteld worden en dat is het dan .....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Elite Mountainbiker
Wat wil je nu zeggen dat het gros van schapen niet zijn doodgebeten door een Wolf?
En ja honden vind ik ook wat van in dit land. Bepaalde soorten die worden toegelaten en honden die zonder muilkorf lopen in bepaalde gebieden. Dat gaat ook elk jaar een paar keer goed mis. Gelukkig vaak in familie verband.
En ja honden vind ik ook wat van in dit land. Bepaalde soorten die worden toegelaten en honden die zonder muilkorf lopen in bepaalde gebieden. Dat gaat ook elk jaar een paar keer goed mis. Gelukkig vaak in familie verband.