Sram was duur en wordt alleen maar duurder, zijn geen grappen meer zo.Cube-Elite schreef: ↑ma 27 maart 2023, 11:40Precies, uit die wereld moet het komen en als het daar niet vandaan komt kan je het vergeten.
Een naaf zie ik het nooit worden overigens.
--------------------------
Maar ik begrijp van andere het woord "dure slijtage onderdelen" gewoon niet.
Het gros rijd nooit een cassette op en je kan prima je cassette, voorblad en 3 kettingen kopen voor tussen de 2 a 300 euro en dat na 15K.
Wat is nou helemaal het probleem. Dat sommige de druk voelen om perse XX1/XTR te rijden is hun probleem, dat is een beetje deze wereld aan het worden.
Of de penalty van een versnellingsbak wel of niet uitmaakt is een non discussie. Iedereen rijd om zoveel mogelijk lol te hebben en zo hard mogelijk te gaan. Voor mij is dat over een heel rondje en voor iemand anders met z,n trail bike op een bepaald segmentje/jump/kombocht etc.
Uiteindelijk komt het op precies hetzelfde neer. Kan ik ook wel gaan zeggen, waar maak je je druk om als je vering niet helemaal 100% is ingesteld, scheelt misschien 1 seconde op je segmentje of 0,03s op een jump.
Ik heb bijna 10k op een X01 casette staan, daar zijn 2 kransjes al van op, ik klaag er niet over want ik gebruik het heel intensief.
Maar ik kan wel begrijpen dat (wat ik met xt had) als je na 2000km alles moet vervangen het wel prijzig is.
Het kan aan onderhoud liggen, maar ik doe hetzelfde met mijn X01 als met XT en Sram leeft stukken langer, maar die is ook een stuk duurder.
Dit mes snijdt aan 2 kanten, maar het ligt denk ik vooral aan hoe je met je spullen omgaat.