https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=156537
SRAM / Rockshox AXS (wireless shifting / lockout / dropper)
- Koban
- Pro Biker
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
- Mijn mountainbike: twee wielers
- Contacteer:
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Het is opvallend rustig hier terwijl Nino al twee WC races met z’n nieuwe vork en demper FA heeft gereden!
https://www.vojomag.nl/news/spyshot-kom ... kshox-sid/
https://www.vojomag.nl/news/spyshot-kom ... kshox-sid/
De beentjes van Enrique Mas, que?'
De beentjes van Enrique Mas, que?'
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Oeh nice, ziet er goed uit!
Kun je wel een T-type kettingblad op een non-T-type crankstel monteren? Ik las iets over 8-gat bevestiging, mijn GX carbon crankstel heeft de 3-gats.
carbon bike, titanium collarbone...
Nee helaas die T-Type ketting is specifiek gemaakt voor T-Type kettingbladen, je kunt wel road flat top ketting gebruiken op je 3 gaats GX crank.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Dat die ketting bij het kettingblad hoort snap ik, maar ik vroeg of het T-type kettingblad op een non-Transmission crankstel (crankarmen+as) past. (Maar gezien dat 8- en 3-gats gedoe ben ik bang van niet).
carbon bike, titanium collarbone...
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
https://www.wolftoothcomponents.com/col ... rect-mount
-> DropStop B
... als je een niveau terug gaat dan kun je ook het verschil in bevestiging zien.
-> DropStop B
... als je een niveau terug gaat dan kun je ook het verschil in bevestiging zien.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dat wordt dan de komende 15K+ kilometers nog even op de non-Transmission AXS set doorrijden
carbon bike, titanium collarbone...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Dat 3 en 8 bolt was kansloos van sram, nu eindelijk de standaard 8 bolt.
Maarja als je net de 3 hebt irritant. Ik heb alles 8 en moest nieuw kopen toen ik een pm wilde.
Nu is het gelukkig gewoon uitwisselbaar, alles 8.
Maarja als je net de 3 hebt irritant. Ik heb alles 8 en moest nieuw kopen toen ik een pm wilde.
Nu is het gelukkig gewoon uitwisselbaar, alles 8.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
https://bikerumor.com/wolf-tooth-adds-o ... ity-guide/
Ze komen er al aan, scheelt je weer een crank!
Dan moet je dan weer kopen als je een nieuw frame aanschaft
Ze komen er al aan, scheelt je weer een crank!
Dan moet je dan weer kopen als je een nieuw frame aanschaft
let ik even niet op, is er een neiuwe standaard met 8 bolt montage ???
Sorry maar dat is nonsens, exit SRAM cranks voor de toekomst
(AXS dropper en schakelen blijft er wel in, ben ik content mee)
Enjoy!!
Sorry maar dat is nonsens, exit SRAM cranks voor de toekomst
(AXS dropper en schakelen blijft er wel in, ben ik content mee)
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
8 bolt is niet nieuw, hebben ze al bijna 10 jaar.
3 bolt is een vreemde one off, nu moest je als je met een powermeter wilde rijden een nieuwe crank kopen, dat is toch ook raar.
Nu is dat eindelijk gelijk getrokken.
3 bolt is een vreemde one off, nu moest je als je met een powermeter wilde rijden een nieuwe crank kopen, dat is toch ook raar.
Nu is dat eindelijk gelijk getrokken.
Voor MTB cranksets ervaar ik het wel als nieuw. En als je zo prestatiegericht bent dat je een powermeter gebruikt dan ook zeker niet meer als 4 van die 8 boutjes gebruiken, scheelt "gewicht". En ik zie de relevantie voor MTBen van een powermeter niet, wat je al aangeeft "we" hebben het blijkbaar 10 jaar zonder afgekund.
Ik wissel mijn voorblad nog wel eens en bv mijn White Industries cranks werken met een lockring, ook Middleburn had dat, voor mij veel fijner dan 8 boutjes. De 3 van SRAM vond ik op zich prima, en ik kan niet zien waarom er 8 nodig zouden zijn.
Enjoy!!
Ik wissel mijn voorblad nog wel eens en bv mijn White Industries cranks werken met een lockring, ook Middleburn had dat, voor mij veel fijner dan 8 boutjes. De 3 van SRAM vond ik op zich prima, en ik kan niet zien waarom er 8 nodig zouden zijn.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"