Genesis Fugio gravelracer

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

vr 24 mei 2019, 08:14

Meegs schreef:
do 23 mei 2019, 16:38
...heb je de nu wel een ideale combinatie met een mooie gravel/weg racer, een emtb voor de bergen en langere ritten en een handgemaakte Snowdon voor exclusiviteit (en het feit dat deze ook nog uiterst lekker fietst is dan een bonus).
Dat is precies hoe ik het ook zie. Ben erg blij met dit setje :-q

Maar sleutelen is ook een leuk stuk van de hobby, dus ik "moet" wel af en toe voor wat werk zorgen :D
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

ma 15 juli 2019, 08:52

Gewoon omdat ik het mooier vind heb ik de Force derailleur vervangen door een Rival1. Die heeft een antiklapper-clutch en past daarmee wat beter op een gravelracer. Voor de werking was het eigenlijk niet nodig, de Force schakelde al perfect en last van een klapperende ketting had ik eigenlijk ook niet... :oops: :D

Gisteren meteen maar uitgetest op een ritje met 80km tegenwind... :roll:
(ik combineer familiebezoek graag met een ritje racefiets).

De nieuwe derailleur:
Afbeelding

En ergens onderweg van Tilburg naar Gouda...
Afbeelding
Nijkerkbiker
All rounder
All rounder

ma 15 juli 2019, 09:09

Schitterende fiets. Heerlijk kleurtje ook.
Ik blijf de subtiliteit van een stalen frame (lees; mooie slanke buizen) toch wel waarderen boven pompeus carbon.

Hoe bevallen de TRP remmen? En hoe presteren deze jou inziens ten opzichte van hydraulische wegremmen?
Ritchey P-650B / Ritchey SwissCross gavelracer (in opbouw)
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

ma 15 juli 2019, 09:49

Nijkerkbiker schreef:
ma 15 juli 2019, 09:09
Schitterende fiets. Heerlijk kleurtje ook.
Ik blijf de subtiliteit van een stalen frame (lees; mooie slanke buizen) toch wel waarderen boven pompeus carbon.

Hoe bevallen de TRP remmen? En hoe presteren deze jou inziens ten opzichte van hydraulische wegremmen?
Daar kan ik niet over oordelen, want ik heb nooit met hydraulische wegremmen gereden... :)
Ik vermoed dat ze qua werking tussen velg-raceremmen en hydraulische schijfremmen in zitten. Ben er zeker tevreden mee, al was mijn keuze voor mechanisch remmen vooral op kosten en eenvoud gebaseerd.

Gisteren moest ik vrij onverwacht even stevig in de remmen (oudere voetganger die niet doorhad dat ze een fietspad overstak...) en door het remvermogen van de voorrem werd de achterkant zo licht dat die vrijwel meteen blokkeerde.
Botsing iig kunnen vermijden :D

Ik heb weleens met mechanische mtb-schijfremmen gereden (Avid BB7) en die deden het best goed, maar vroegen wel meer handkracht dan hydro's en waren (daardoor?) ook lastiger te doseren. Het waren iig geen 1-vinger remmen zoals een goede mtb-schijfrem wel is. Grote kans dat hetzelfde geldt voor de vergelijking mechanisch-hydraulisch bij raceremmen.
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert

ma 15 juli 2019, 10:21

kermit schreef:
ma 15 juli 2019, 08:52
Afbeelding
Da's een hoop drinken voor 80km :D
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired