Veluwse MTB Wintercompetitie 2018/2019

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Teep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized 29 CC
Contacteer:

De Veluwse MTB Wintercompetitie bestaat uit een aantal laagdrempelige mountainbikewedstrijden tijdens de winterperiode. De wedstrijden worden georganiseerd door verschillende wielerverenigingen op en rond de Veluwe. Dit jaar is alweer de 7e editie en worden er in totaal 9 wedstrijden georganiseerd.

Het doel is om het voor iedereen mogelijk te maken om kennis te maken met MTB wedstrijden in competitieverband. Doordat de wedstrijden regionaal worden gehouden, is de reistijd vaak te overzien.

Door het laagdrempelige karakter bepaal je zelf of je één of meerdere wedstrijden mee wilt fietsen. Als je aan minimaal 5 wedstrijden hebt deelgenomen doe je zelfs mee voor het eindklassement!

KNWU BASISLICENTIE OF NTFU LIDMAATSCHAP
Een KNWU basislicentie of een NTFU lidmaatschap is minimaal vereist voor een renner om mee rijden in deze competitie.
Beide bonden hebben allebei de juiste verzekeringpolissen voor een renner, zodat de renner in wedstrijdsverband goed is verzekerd.
KNWU
Een basislicentie van de KNWU kun je via de KNWU of via je eigen vereniging aanschaffen.
Om het laagdrempelig te houden is er ook is er de mogelijkheid om een KNWU daglicentie voor € 5,- aan te schaffen.
Deze is alleen geldig op de wedstrijddag zelf.
Uiteraard is een renner in het bezit van een KNWU wedstrijdlicentie ook goed verzekerd en kan dus ook meerijden.
NTFU
Een NTFU lidmaatschap kun je via de NTFU of via je eigen vereniging aanschaffen.

TIJDREGISTRATIE
Om de rondetijden en uitslagen secuur te registreren maken we gebruik van een race|result tijdregistratie-systeem waarmee we in real-time rondetijden en standen kunnen publiceren. Dit systeem werkt met twee passieve chips (transponders) die in je stuurbord zijn verwerkt. Het hebben of huren van een eigen transponder is dus niet nodig.

INSCHRIJFGELDEN EN KOSTEN
Losse wedstrijd :
Jeugd 3 Euro
Volwassenen 4 Euro

Passe partout (alle wedstrijden) :
Jeugd 15 Euro
Volwassenen 20 Euro

Startbord *:
Verplicht 5 Euro
Bij verlies 5 Euro

* alleen startborden van het huidige seizoen 2018-2019 zijn geldig, te herkennen aan kleur en opdruk

CATEGORIE INDELING
De wedstrijden worden verreden in verschillende (leeftijds)categorieën:

Categorie 1 - Jongens geboortejaar 2009 t/m 2011
Categorie 2 - Meisjes geboortejaar 2009 t/m 2011
Categorie 3 - Jongens geboortejaar 2007 t/m 2008
Categorie 4 - Meisjes geboortejaar 2007 t/m 2008
Categorie 5 - Jongens geboortejaar 2005 t/m 2006
Categorie 6 - Meisjes geboortejaar 2005 t/m 2006
Categorie 7 - Jongens geboortejaar 2003 t/m 2004
Categorie 8 - Heren geboortejaar 1990 t/m 2002
Categorie 9 - Heren geboortejaar 1980 t/m 1989
Categorie 10 - Heren geboortejaar 1970 t/m 1979
Categorie 11 - Heren geboortejaar 1969 en eerder
Categorie 12 - Dames geboortejaar 2004 en eerder
Categorie G - G-renners geen leeftijd aan gebonden

STARTTIJDEN WEDSTRIJDEN
08:30 - 12:30 Inschrijving en registratie open voor deelnemers
09:00 - 09:20 Inrijden Categorie 1 t/m 6
09:25 Bepalen eerste startrij op basis van loting
09:30 - 09:50 Wedstrijd Categorie 1 en 2 (20 minuten)
09:55 Bepalen eerste startrij op basis van loting
10:00 - 10:45 Wedstrijd Categorie 5 en 6 (45 minuten)
10:02 - 10:30 Wedstrijd Categorie 3 en 4 (30 minuten)
11:00 - 11:30 Wedstrijd Categorie G (30 minuten)
11:15 - 11:35 Prijsuitreiking Categorie 1 t/m 6
11:30 - 11:50 Inrijden Categorie 7, 8 en 9 (Start inrijden om 11:00 uur als er geen G-renners zijn)
11:45 - 11:50 Prijsuitreiking G-renners
12:00 - 13:00 Wedstrijd Categorie 9 (50 minuten + 1 ronde)
12:02 - 13:00 Wedstrijd Categorie 8 (50 minuten + 1 ronde)
12:04 - 13:00 Wedstrijd Categorie 7 (50 minuten + 1 ronde)
13:00 - 13:20 Inrijden Categorie 10, 11 en 12
13:10 - 13:20 Prijsuitreiking Categorie 7
13:30 - 14:30 Wedstrijd Categorie 10 (50 minuten + 1 ronde)
13:32 - 14:30 Wedstrijd Categorie 11 (50 minuten + 1 ronde)
13:33 - 14:30 Wedstrijd Categorie 12 (50 minuten + 1 ronde)
14:45 Einde wedstrijden

Prijsuitreiking eindklassement op 16 februari 2019 in Apeldoorn:
Prijsuitreiking Jeugd na finish jeugdwedstrijden
Prijsuitreiking Volwassenen na finish volwassen wedstrijden

* Starttijden zijn onder voorbehoud en kunnen op de wedstrijddag worden aangepast i.v.m. omstandigheden

Inschrijving is geopend! https://mtb-competitie.nl/inschrijven/
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Ingeschreven! Meerdere jaren wat wedstrijden meegepakt bij de GOW, op de MTB. Dan ben je op rechte stukken toch wel aardig in het nadeel tov crossers. Ben wel benieuwd hoe dat gaat in een vergelijkbare opzet qua duur / parkoers maar dan met alleen MTB's.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

De parcoursen bij de Veluwse Wintercompetitie zijn wel afwisselender dan bij de GOW. Ook is mijn ervaring dat er meer technische passages in de MTB parkoursen zitten (zandbakken zoals het strand van de laatste GOW in Oldenzaal vind ik niet heel erg technisch).

De toppers in de VWC kunnen overigens ook wel heel hard rechtuit fietsen, daarnaast is de GOW in Oldenzaal gewonnen door iemand op een MTB...
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Gisteren heb ik meegedaan aan de wedstrijd van MBC-Midden in Soest. Het was mijn eerste XC wedstrijdje ooit, en ik moet zeggen dat het me goed bevallen is. Het parcours was top, organisatie ook, en het weer was in de middag ook veel beter dan ik in de ochtend had durven hopen. Ben zeker van plan er nog een paar wedstrijdjes aan vast te knopen. Toch een aparte ervaring om na 1 uur met iemand te sprinten om de 27e plek bij de ouden van dagen :wink:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

gertjant schreef: ma 10 december 2018, 11:31 Gisteren heb ik meegedaan aan de wedstrijd van MBC-Midden in Soest. Het was mijn eerste XC wedstrijdje ooit, en ik moet zeggen dat het me goed bevallen is. Het parcours was top, organisatie ook, en het weer was in de middag ook veel beter dan ik in de ochtend had durven hopen. Ben zeker van plan er nog een paar wedstrijdjes aan vast te knopen. Toch een aparte ervaring om na 1 uur met iemand te sprinten om de 27e plek bij de ouden van dagen :wink:
Ik dacht dat jij wel vaker had meegereden zeker thuis zeg maar. Volgende week Loenen, wellicht carpoolen. Ik was het gister helemaal vergeten en was te laat voor de thuiswedstrijd. Ik heb nog wel ff gekeken naar 2e deel van mijn categorie, wat ging die Mark Schep hard de laatste 3 ronden ,die pakte halve tot hele minuut in ronde na wegrijden uit de kopgroep. Ik kon alleen nog wat linten ed opruimen en onbewust gespaard voor volgende week dan maar.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

die pakte halve tot hele minuut in ronde na wegrijden uit de kopgroep
Nou.... zo dramatisch was het nou ook weer niet, hij finishte met 1 minuut voorsprong, dus iets van 20 sec per ronde.. dat valt nog best mee op 1 uur. Helaas moet ik toegeven dat er nog wel sprake is van wat nivo verschil :D :D

erg mooi rondje trouwens in Soest altijd.....
MTBArnhem
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Yeah Steel schreef: di 11 december 2018, 10:35
die pakte halve tot hele minuut in ronde na wegrijden uit de kopgroep
Nou.... zo dramatisch was het nou ook weer niet, hij finishte met 1 minuut voorsprong, dus iets van 20 sec per ronde.. dat valt nog best mee op 1 uur. Helaas moet ik toegeven dat er nog wel sprake is van wat nivo verschil :D :D

erg mooi rondje trouwens in Soest altijd.....
Ja je hebt gelijk ik had afstand ingeschat en dan is 20/30/40 seconden heel veel. Ik had nog geen rondetijden gezien maar idd 20 sec en ronde daarop zo,n 40 sec. Toen ik als toeschouwer cq vrijwilliger hem doorgaf dat gat onoverbrugbaar was heeft hij denk ik wat ingehouden want laatste rondje scheelt niet veel meer idd.
En ja Soest is leuk he, Lunteren vind ik ook mooi, Loenen volgende week zag ik, heb ik nog nooit gereden.
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Loenen is ook een mooi rondje. En ook best wel pittig. Maar das mijn mening. :lol:
Dus zak maar zegge
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je moet eens kijken naar de rondetijden van Chris van Dijk. Die rijdt sneller dan (bijna) iedereen. Is 15 jaar rijdt voor Olympia team. Start in dezelfde categorie als de 18-38 jaar (4min later) en rijdt dan iedereen voorbij en eindigt dan als eerste met ruim 3 min voorsprong op de rest!
Ben er zelf as zaterdag ook weer bij. Hopelijk op mijn nieuwe Olympia :P
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Dat mannetje kan wel trappen ja..
Loenen is leuk.. maar wel krap met inhalen. Bij Soest was het relatief rustig. Maar met 130 man zal het wel opstoppingen geven.

Ze kunnen beter alle snelle mannen bij elkaar stoppen zodat iedereen tot het eind in dezelfde ronde rijdt.

Lunteren is de zwaarste denk ik.. daar is wel wat meer ruimte
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

HAAS-RENSWOUDE schreef: wo 12 december 2018, 10:53 Loenen is ook een mooi rondje. En ook best wel pittig. Maar das mijn mening. :lol:
Pittig uit de mond van een AStrecke survivor neem ik meteen aan dat dit zo is, tot zaterdag Gerdo.
Onze voorzitter had t idd over een jonge gast van Dijk die super hard reed, zijn vader schijnt ook mee te rijden in vwc zei hij.
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

NelizRijn schreef: wo 12 december 2018, 21:44
HAAS-RENSWOUDE schreef: wo 12 december 2018, 10:53 Loenen is ook een mooi rondje. En ook best wel pittig. Maar das mijn mening. :lol:
Pittig uit de mond van een AStrecke survivor neem ik meteen aan dat dit zo is, tot zaterdag Gerdo.
Onze voorzitter had t idd over een jonge gast van Dijk die super hard reed, zijn vader schijnt ook mee te rijden in vwc zei hij.
Tot zaterdag Niels.
Dus zak maar zegge
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef: ma 10 december 2018, 22:31
gertjant schreef: ma 10 december 2018, 11:31 Gisteren heb ik meegedaan aan de wedstrijd van MBC-Midden in Soest. Het was mijn eerste XC wedstrijdje ooit, en ik moet zeggen dat het me goed bevallen is. Het parcours was top, organisatie ook, en het weer was in de middag ook veel beter dan ik in de ochtend had durven hopen. Ben zeker van plan er nog een paar wedstrijdjes aan vast te knopen. Toch een aparte ervaring om na 1 uur met iemand te sprinten om de 27e plek bij de ouden van dagen :wink:
Ik dacht dat jij wel vaker had meegereden zeker thuis zeg maar. Volgende week Loenen, wellicht carpoolen. Ik was het gister helemaal vergeten en was te laat voor de thuiswedstrijd. Ik heb nog wel ff gekeken naar 2e deel van mijn categorie, wat ging die Mark Schep hard de laatste 3 ronden ,die pakte halve tot hele minuut in ronde na wegrijden uit de kopgroep. Ik kon alleen nog wat linten ed opruimen en onbewust gespaard voor volgende week dan maar.
Haha dank je Niels,..eerste 2 rondjes ff beetje rustiger gedaan om parcours te leren kennen met mn slick. Loenen is super mooi,..maar maak me wel wat zorgen over de drukte. Is op veel stukken bijna niet in te halen,..zitten wat technische stukjes in ook. Als het net zo druk wordt als Oldebroek en Zutphen dan gaat dat idd veel opstoppingen opleveren vrees ik. Als ik naar de uitslagen kijk dan zou je idd de snelste bij de 30 en 40+ bij elkaar kunnen doen. 40+ is over algemeen sneller dan de 30+ (zolang Beemer niet meedoet he :) )
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

NelizRijn schreef: wo 12 december 2018, 21:44
HAAS-RENSWOUDE schreef: wo 12 december 2018, 10:53 Loenen is ook een mooi rondje. En ook best wel pittig. Maar das mijn mening. :lol:
Pittig uit de mond van een AStrecke survivor neem ik meteen aan dat dit zo is, tot zaterdag Gerdo.
Onze voorzitter had t idd over een jonge gast van Dijk die super hard reed, zijn vader schijnt ook mee te rijden in vwc zei hij.
Klopt vaak op de fatbike. Zijn fietsmaatjes van mij :roll: leuk joh door een 15-jarige eraf gereden worden :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

hanjovdberg schreef: do 13 december 2018, 15:40
NelizRijn schreef: wo 12 december 2018, 21:44
Pittig uit de mond van een AStrecke survivor neem ik meteen aan dat dit zo is, tot zaterdag Gerdo.
Onze voorzitter had t idd over een jonge gast van Dijk die super hard reed, zijn vader schijnt ook mee te rijden in vwc zei hij.
Klopt vaak op de fatbike. Zijn fietsmaatjes van mij :roll: leuk joh door een 15-jarige eraf gereden worden :lol:
Ach, dat doet 2 keer zeer en dan went het ook wel weer. Helemaal als je bekijkt hoe handig die ook met die fiets is.
Gesloten