Berlicum route (uitgebreid)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Ah ok, tnx voor de info. Net ook info via ander kanaal binnen. Het is dus echt een stuk erger geworden sinds is daar niet meer woon.... :((
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: wo 10 juli 2019, 15:53 Noord-Oost Brabant staat bekend om de vele eikenlanen, dus langs elke doorgaande weg zijn vele nesten te vinden. Het maakt hier dus niet uit of je op de racerfiets, mtb, stadsfiets of snorfiets zit: de kans op irritatie van de rups is zeer groot.
Klopt, ik rijd tijdens de zomer alleen op de weg en kies nu , ook al heeft dat normaal niet mijn voorkeur, de polderwegen en de dijken ten noorden van de spoorlijn Den Bosch-Nijmegen en in het land van Maas en Waal.
In het toertochten seizoen is de overlast van die rupsen , teken , horzels , brandnetels e.d er niet. Komt nog bij dat de temp. dan vaak zodanig is dat er niet in de korte broek en met korte mouwtjes wordt gereden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Gisteren deze route voor het eerst gereden. Nu had ik een GPX bestand van MTBroutes.nl gedownload, maar deze blijkt niet up-to-date te zijn omdat achter Pimpernel / camping de route niet recht langs het hek gaat, maar een nieuw lusje singeltrack door de bossen mee pakt. Gezien het stuk track nog ingereden moet worden gingen wij ervan uit dat deze aanpassing nog niet lang geleden is gedaan.
Uit het bos komend wordt bij de weilanden meteen de oude track vervolgt.
Weet iemand toevallig iets meer van deze aanpassing?

De route is op het best grote asfalt stuk rond Berlicum nu best wel leuk. Met name bij de sluis hebben we ons aardig verbaast over het optimaal gebruiken van de groenstroken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Vandaag heb ik deze ook gereden. Ik heb het lange stuk asfalt overgeslagen en in de plaats daarvan een gravelronde (in totaal inclusief de MTB route: 130 km) door de omgeving gemaakt. De route zelf lag er voor het grootste deel goed bij. Het is wel veel draaien en keren op de millimeter (en dat dan met een gravelfiets). Mijn verwachtingen waren laag: de route overtrof mijn verwachtingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dan heb je wel mazzel gehad vandaag, normaal rond deze tijd (volgende week) is de KMP tocht, die heb ik 3 keer gereden waarvan 2 keer dat het baggeren was.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Peelrijder schreef: zo 5 februari 2023, 19:06 Dan heb je wel mazzel gehad vandaag, normaal rond deze tijd (volgende week) is de KMP tocht, die heb ik 3 keer gereden waarvan 2 keer dat het baggeren was.
KMP staat voor Kei Mooi Parcours. Maar als je dat op een vaste datum weer of geen weer organiseert weet je helemaal niet of dat parcours er kei mooi bijligt.

In mijn rondje vanaf Berlicum, kwam ik nog door de buitenwijken van Gemert, dus dat is inderdaad op fietsafstand.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

30km zoiets ja, maar ik mijd alles links en boven Rooij ligt, weinig leuks te vinden daar tot je tegen LDD aanrijdt dan is het nog te doen tot Breda en dan is het weer janken tot Westenschouwen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie