Liteville 101mk1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

suravida schreef:Zeker wel! Wij hebben er in 2 dagen 5 trails gereden en dus 1 dag bikepark, maar er liggen nog een 5tal enduro trails en een hele berg pittige XC trails. Zeker de zwarte trail Dev' Albertville is alleen al een dag rijden. En de gidsen in het gebied weten ook nog wel trails die niet in de gids staan. Maar als je van steile technische trails houdt is het zeker een bezoek waard.
:-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Inmiddels een mooie low-riser besteld van 780mm breed. Ook een Shock-wizz gekocht, zodat ik dan eindelijk de vering maar eens goed af kan stellen. De inleertijd van die Shockwizz is wel stevig....
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ben benieuwd wat je van die shockwizz vindt.
Zit er zelf ook al tegenaan te hikken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Even een kleine update na 1.5 jaar.

Inmiddels wat kleine updates gedaan, Use Nail lowriser gemonteerd, Knog Oi bel er op, en als kers op de taart een 220mm schijf. Omdat het kan!
Ik ben verder heel tevreden over deze fiets. Door de geo en ook het stijve frame is dit een fiets met veel gezichten. Met een XC band een perfecte UHR shredder, met een setje HansDampf/MagicMary met procore gaat ie ook prima de alpen in. Nu ben ik niet echt van de snelheid (ik mis veel zicht in 1 oog), dus in een rockgarden kom ik niet snel te kort. Blijvertje!
Als banden rijd ik in XC trim met een Ikon/Ardent Race combo, die moet ik flink op spanning houden (1.6-1.8 barg) om me niet te laten verassen in snelle bochtjes. Misschien maar eens wat anders proberen, en dan lijkt nu Wolfpack de eerste keus.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, Liteville. Blijft nog als weinige op mijn “must have someday” lijstje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

USE stuurtje, zie je niet veel. Maken ook mooie stuurpennen, paste helaas niet op mijn bike vorkbuis was te kort. Waarom dit stuur gekozen? 10% remkracht extra is supersimpel zo, maar wat een enorme schijf :o .
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Waarom dat USE stuur? Omdat ik ook van mooie, andere merken houd. Daarnaast was de prijs/gewichts verhouding zeer acceptabel. Kan ik weer een iets grotere schijf steken waardoor de fiets nog iets meer alround wordt...
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Al weer 2 jaar geleden? Damn, nodig weer eens terug!
baron062 schreef: za 1 september 2018, 14:13Afbeelding
Weinig aan veranderd de laatste 2 jaar. Wel onlangs een McLeod met 57mm veerweg ipv 51mm gemonteerd, ikmoet nog proefrijden. Wel al even op de juiste SAG gezet, en er hoeft veel minder druk in dan in de Debonair demper.

Begin 2021 komen de de onderdelen binnen voor een nieuwe wielset. Mix van Zwitsers, Chinees en Belgisch fabrikaat, voor de bourgondische fijnproever!

Ik wil echter ook een andere vork, omdat het kan! Dus zoekende naar iets met dezelfde veerweg, maar iets plusher dan de Pike.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dit is de belgische bijdrage:

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

baron062 schreef: di 8 december 2020, 15:10 Al weer 2 jaar geleden? Damn, nodig weer eens terug!
baron062 schreef: za 1 september 2018, 14:13Afbeelding
Fuck inderdaad :(( Alweer veel te lang geleden!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

suravida schreef: vr 11 december 2020, 18:31
baron062 schreef: di 8 december 2020, 15:10 Al weer 2 jaar geleden? Damn, nodig weer eens terug!
Fuck inderdaad :(( Alweer veel te lang geleden!
Hear hear... Ik mis de hoogtemeter :(

Komende zomer moeten we maar inhalen wat we dit jaar hebben moeten missen.

Neem ik weer de HT mee :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

mda schreef: ma 14 december 2020, 21:59
Neem ik weer de HT mee :-q
Doe dat nou niet, dan denkt Dries weer dat hij zijn 101 kan meenemen ipv zijn 601. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

baron062 schreef: vr 11 december 2020, 18:07 Dit is de belgische bijdrage:

Afbeelding
Mooie naafjes :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Goed, wat hebben we hier? Je ziet ze amper met deze foto's, maar stiekem een hoop upgrades

Afbeelding

Zoals daar zijn:

- Formula Selva 140mm voorvork, lucht
- Manitou McLeod 200x57mm demper, voor 15mm meer veerweg
- Nieuwe wielset, Erase Components naven, EIE velgen, DtSwiss Competition met messing nippels, en een hoop TLC.
- Set Wolfpack banden, Race voor, Speed achter, beide 2.4 breed.

De Formula is gekomen als vervanger voor een Pike Dual Travel, ik vond de Pike niet heel plush, maar had vooral zin in iets anders. De Formula kwam 2e hands op mijn pad, en de eerste indrukken zijn niet slecht! Zeker plusher dan de Pike, en dan moet de finetuning nog beginnen. Dit geldt ook voor de McLeod, en het moment dat ik kan genieten van de extra travel zal wel ergens in de bergen zijn.

De wielset is weer een ander verhaal, ik vind het leuk om af en toe eens iets nieuws te spaken, de Erase naven zien er goed uit, en de combinatie met iets carbonnerigs maakt het voor mij dan wel weer net iets meer high-end. Het is niet dat een setje velgen die 200gr lichter zijn veel uitmaakt, met mijn corpulente postuur, maar goed. De ratio is ver te zoeken, dat wel. De EIE A29C30D18 velgen lijken erg robuust door de 3.5mm dikke randen, en zien er goed gebouwd uit. Tikje krasgevoelig, dat is even afwachten. De Wolfpack banden tubeless maken was erg eenvoudig, ook zonder latex bleef de druk er goed op. De velg is overigens assymetrisch geboord, wat in combinatie met de EVO 6 achterkant van de Liteville een minimaal verschil in spanning L/R geeft, en dus een achterwiel wat gemaakt is voor de eeuwigheid.

De oude set wordt weer bekleed met MagicMary/HansDampf/Procore en staan dan klaar voor die bergritten die vast weer komen gaan dit jaar.

En dan de Wolfpacks: in vergelijk tot de Maxxissen die ik hiervoor reed geeft de Race/Speed combo veel meer vertrouwen, kwa grip en ondersteuning in de bochten. Erg blij mee.

Afbeelding
Plaats reactie