Liteville 101mk1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef:Ik word ook een dagje ouder!

Terug naar het onderwerp, de 101!

Tot op heden bevalt dit frame mij erg goed. Strak, vering die doet wat het moet doen, mooi afgewerkt.
Enige designflaw mijns inziens: Dan ontwerp je een frame waar een mooie stealth dropper in kan, en voorzieningen voor mooi ontworpen kettinggeleiding, kortom, alles wat je van een prettig all-mountainframe mag verwachten, past er geen dikke slof in de achtervork. Een Hans Dampf in 2.35 heeft misschien 4mm ruimte! Maak dan de achtervork 5mm langer!
Mogen toch wel hopen idd, dat dat in de MK2 toch wel anders zal zijn... Zullen we, schat ik zo, op de Eurobike wel gaan zien.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zo, binnenkort zit ik een dag of 5 in CH, dus mijn 101 maar even alpenklaar gemaakt.

Aangezien klimmen niet mijn grootste hobby is heb ik voor dit tripje (en wellicht laat ik hem wel zitten) een GX Eagle groepje gekocht. Puur vanwege het bereik. Ok, een body voor deze naaf en een Sunrace cassette was 150 euro goedkoper geweest, maar de "oude" GX 11spd groep gebruik ik wel weer op een fiets die voornamelijk in de buurt gebruikt wordt.

Daarnaast een Newmen 318.4 pen gekocht, voor de betere houding. Voor nu zit er een Controltech stuur op, zou wel een lowriser op mogen, maar ik moet nog even bedenken wat dat mag worden, gelijk of groter dan 760mm. Liefst zou ik iets hebben van Newmen, maar die gaan niet breder dan 750mm. Puur optisch heb ik nog een paar rode Hope reservoirdeksels gekocht, om het af te maken.

Omdat ik de Maxxis XC+ banden wat licht vind heb ik maar een setje Hans Dampfs gemonteerd, had ik nog liggen. Wel met Procore, houdt de wielen heel, al goede ervaringen mee. En bij Mantel in de aanbieding voor 70 euro....

Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door baron062 op ma 20 augustus 2018, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kijk eens aan, goed voorbereid :-q Ik moet mijn fiets nog schoonmaken na de Legenduro trip :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

NIce! Ik heb de mijne begin juli voor het eerst in de alpen losgelaten en ik had over het algemeen een grijs van oor tot oor. Ik vond de fiets af en toe wel zwaar en groot/ log. Dat was dan op de stukken die gelopen moesten worden (hike & bike). En ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik niet toch naar 120 mm moet gaan... Maar goed, de winter komt er aan en dan gaan we het allemaal eens als tunning project aanpakken..
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

suravida schreef:Kijk eens aan, goed voorbereid :-q Ik moet mijn fiets nog schoonmaken na de Legenduro trip :lol:
Huphup, de week is om voordat je het weet
hendrikjan schreef:NIce! Ik heb de mijne begin juli voor het eerst in de alpen losgelaten en ik had over het algemeen een grijs van oor tot oor. Ik vond de fiets af en toe wel zwaar en groot/ log. Dat was dan op de stukken die gelopen moesten worden (hike & bike). En ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik niet toch naar 120 mm moet gaan... Maar goed, de winter komt er aan en dan gaan we het allemaal eens als tunning project aanpakken..
Dat zware en logge gevoel heb ik alleen als ik hem over zo'n slingerparkoers probeer te raggen. Ik ga er vanuit dat slack en 29er prima gaat in de bergen... maar dat hike en bike komt er zeker nog aan geloof ik, dus we zullen het zien.

Ik heb trouwens ook nog een setje nieuwe schijven gemonteerd, 203/180. Dan grijp ik niet mis.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ja, 203/180 heb ik ook en was ik ook erg blij mee. Misschien ook een keertje testen met een 27,5 achterwiel, wordt ie misschien wat speelser van :)

Wat weegt je fiets?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Blijft toch een pracht bike 8) 8) 8)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

En weer terug van een weekje CH/FR met Suravida, Maarten en Marcello.
Afbeelding

Suravida had een paar mooie afdalingen bedacht bij Leysin, welke erg technisch en steil waren. Treintje omhoog, stukje klimmen, en weer naar beneden. Compound van de remblokken achter was niet optimaal, wat naast lawaai ook de hoon van mijn medefietsers bracht. Uiteindelijk andere blokken gestoken en dat ging al een stuk beter.
De dag erop naar Verbier, spelen in het bikepark en wat endurolijnen gereden.

Na Zwitserland door gereden naar Beaufort, Frankrijk. Mooi concept hebben ze daar: een gratis bus met fietsaanhanger die je in de zomer vanuit het dal naar de omliggende ski gebieden brengt. En van daaruit kan je weer heel veel hoogtemeters verbranden het dal in, of een bikeparkje bezoeken.

Plaatjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder mijzelf goed vermaakt op de 101. Later in de week het stuur nog 1 cm omhoog gezet door een spacer te wisselen, en daarna ging het prima. Lekker veelzijdig ding. Aangezien de rest van het groepje op hardtails (Project12 uiteraard) en een Rockymountain Thunderbolt reed leek de 101 de beste keuze maar af en toe had ik ook graag de 601 mee gehad als de situatie erg sketchy was. Die fiets geeft net iets meer vertrouwen.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Nice! Mooi gebied, als ik de foto's zo bekijk! En nagenoeg iedereen met een full face helm. Was het zo heftig? Of... Ik heb ze nagenoeg niet gezien toen ik in juli in de alpen was. Eigenlijk alleen maar in de bike parks.. Heb je nog veel moeten lopen met de fiets? En vond je hem dan nog log of groot?

Als ik jou bekijk dan ben je niet de kleinste - maar rijd je met een hele korte pen.. Althans zo lijkt het, ik ben zelf 184,5 cm en heb ene 80mm pen.. En dan zit ik voor mijn gevoel helemaal goed. Althans krijg nergens last van op lange tochten.. Korter wordt voor me gevoel krampachtiger.. grappig hoe verschillend dat kan zijn.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh jullie hebben je wel vermaakt schat ik zo in.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ja.. damn ik wil ook weer weg..
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef:Nice! Mooi gebied, als ik de foto's zo bekijk! En nagenoeg iedereen met een full face helm. Was het zo heftig? Of... Ik heb ze nagenoeg niet gezien toen ik in juli in de alpen was. Eigenlijk alleen maar in de bike parks.. Heb je nog veel moeten lopen met de fiets? En vond je hem dan nog log of groot?

Als ik jou bekijk dan ben je niet de kleinste - maar rijd je met een hele korte pen.. Althans zo lijkt het, ik ben zelf 184,5 cm en heb ene 80mm pen.. En dan zit ik voor mijn gevoel helemaal goed. Althans krijg nergens last van op lange tochten.. Korter wordt voor me gevoel krampachtiger.. grappig hoe verschillend dat kan zijn.
14.6 kg in deze uitvoering :-{ ... maar voelde alleen wat lang in de talloze switchbacks die we gedraaid hebben. Verder als op rails!

Dit zijn overigens wel van die fullface helmen waarbij het weinig uitmaakt voor de koeling of je met of zonder kinstuk rijdt. Alleen de repen en drinkslang moet je om het kinstuk heen proppen. En aangezien het veelal naar beneden rijden is geweest voelt een fullface dan toch wel prettig.

Kwa stuurpen: ik zit nu iets gestrekter dan op mijn 301, en die zit voelde goed aan. Ik ben blijkbaar niet iemand van de gestrekte XC zit, kan ook zijn dat de pens in de weg zit. Ben 1.87m trouwens.

En inderdaad Mud, we hebben ons goed vermaakt!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hele mooie omgeving, ben jaloers, daar wil ik mijn 27.5+ wel uitlaten!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Mooi concept in Beaufort idd.
Heeft dat een beetje ruim aanbod voor een week enduro/all mountain?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zeker wel! Wij hebben er in 2 dagen 5 trails gereden en dus 1 dag bikepark, maar er liggen nog een 5tal enduro trails en een hele berg pittige XC trails. Zeker de zwarte trail Dev' Albertville is alleen al een dag rijden. En de gidsen in het gebied weten ook nog wel trails die niet in de gids staan. Maar als je van steile technische trails houdt is het zeker een bezoek waard.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie