MTB in Heldense Bossen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Goed bezig Wim. Ik was vrijdagavond nog in het bos. Had al een klein begin gemaakt aan "Tarzan" / "Jane" en wat takken aan de kant gelegd die ik met de hand weg kreeg. Maar die is echt naar de K@&*E....

Volgens mij is het grootste gedeelte alweer rijdbaar. Denk dat sommige plekken nog even aangereden moeten worden en dan zal het wel goed komen.

Hier zijn nog wel enkele kleine paadjes die nog gestremd zijn volgens mij. Dat zijn die "verbindingspaadjes door de dennebosjes en een pad bij de zandbult, waar je nu alleen nog over die wortels omlaag kunt.

Ik had wel het idee dat er ook wat brede paden hersteld waren. Mogelijk dat er nog meerdere paden hersteld gaan worden.

Ik heb trouwens bij de middenpeelweg dat nieuwe pad gezocht, maar kon het niet vinden. Zag alleen op 3 plaatsen dat er een spoor door de bosbouwers was getrokken... Alleen aan de andere kant zag ik niets uitkomen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik heb dat nieuwe pad ingetekend in openstreetmaps. Heel kort...als je langs de middenpeelweg richting maasbree rijd met je net voor de lege zwarte bloempot (jaja....gedumpt) de bos in. Je ziet eat sporen. Rechtdoor rijden en dan linksop het heuveltje op, daarna kort paadje volgen en rechtsaf onder de boom door naar het bestaande pad. Als je daar staat en je kijkt terug is het net alsof er al langer wat lag. Eigenlijk is het een scheiding tussen twee percelen, zoals veel single tracks zijn ontstaan.

Maar ik geef toe je njet wat fantasie hebben om het paadje te zien. Ik zal er bakken fietsen zodat het paadje ook groeit
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik herken jouw paadjes. Ik zal eens kijken, zal wat duren denk ik . Ik moet zelf ook rijden, niet alleen opruimen ;) bedankt.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Kon het toch niet laten. De laatste die ik nog op de lijst had is ook vrij.
https://www.strava.com/activities/15044 ... ea4f825b2b" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog wat extra vrijgemaakt hier:
https://www.openstreetmap.org/#map=17/51.31823/6.03569" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu op aanvraag van een aantal mensen nog wat kleinere paadjes.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk dit lezen en ook gaan rijden.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

"verbindingspaadjes door de dennebosjes": er zijn nieuwe ontstaan heb ik vandaag gezien.
Er is inderdaad nog maar 1 pad over de wortels, daar kom ik niet meer omhoog. Eens kijken of er een alternatief gemaakt kan worden.
Verder liggen er op het schuine pad nog drie bomen, erg jammer want is is zo'n lekker kronkelpad.
https://www.openstreetmap.org/#map=17/51.31193/6.02530" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

En ook de 3 bomen ;) zijn weg. Het waren er vier.
https://www.strava.com/activities/15183 ... 07579c484b" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Nou Wim, jij hebt bijna het hele bos opgeruimd :-q Goed bezig!

Ik was laatst trouwens nog eens aan het kijken bij Bovensbos. Daar ligt een pad dat al een jaar of 2 niet meer begaanbaar is... https://www.openstreetmap.org/way/98634943" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kunnen we daar een keer kijken of we dat een beetje weer toegankelijk krijgen, dat was namelijk een leuk pad.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ken ik, tussen de bomen door slingeren. Was al niet al te best...o pzich leuk tussen de bomen door.
Ik rij er eens langs om te kijken.
Hier is ook nog wat:
https://www.openstreetmap.org/query?lat ... 1&layers=N" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste zichtbaar als je vanaf de camping erin rijd, vanaf de andere kant is het paadje niet zo zichtbaar, ik rij het altijd, maar ik reed er zo voorbij laatst.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Dat oude slingerpaadje is niet meer te redden vrees ik.
Van de ene kant kijk je het rechte stuk in met veel gevallen en neergelegd hout, vanuit de andere kant was ik het paadje al kwijt na 5 meter. Of ik moet het verkeerde paadje hebben gehad aan die zijde, ik keek bij het paaltje met wandelroutes.
Ondoenlijk alleen, daarvoor moet je met een aantal mensen zijn, werkt sneller. Misschien iets voor Everlo?

Verder heb ik links en rechts nog wel wat zien liggen, daar zal ik nog wel eens naartoe gaan, maar zonder prio want dat zijn bomen waar men al maanden overheen stapt.

Eigenlijk is de HB weer goed berijdbaar.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Ik heb er de laatste keer ook nog een keer gekeken hoe het was en kwam een beetje tot de zelfde conclusie.
Bij het paaltje van de wandelroutes zit je goed. Maar het pad is na een paar meter al niet meer te zien. De ondergrond is overal hetzelfde en ik kon er ook niets vinden waar ik uit kon afleiden waar het pad precies heeft gelopen...

Meeste paden zijn inderdaad weer goed te berijden! Mede dank zij jou Wim! :-q Veel mensen zijn jou dankbaar!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Er zullen wel meer mensen zijn die een tak of boom hebben aangepakt.
Verder ben ik begonnen puur uit eigenbelang ;)
Het is wel mooi om te zien dat er vaak 2-3 dagen na een opruimactie er al veel gereden is over zo'n paadje.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

wpee schreef:Het is wel mooi om te zien dat er vaak 2-3 dagen na een opruimactie er al veel gereden is over zo'n paadje.
Als er nieuwe paadjes zijn zoals die bij de middenpeelweg, moet je even een segment van aanmaken in strava. Dan zul je zien dat daar ook meer gefietst wordt.
Sommige mensen rijden op segmenten...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Vandaag maar eens een van het www geplukte gpx omgeving Helden gereden.
Deze begon uiterst saai richting Echelheide met eigenlijk alleen maar brede bos en veldwegen en ik moet zeggen dat ik na een kilometer of tien eigenlijk bijna terug wilde rijden richting auto.
Gelukkig niet gedaan.
Vanaf dat de doorgaande weg Helden Kessel werd overgestoken richting camping begon het al beter te worden.
Helaas inderdaad veel paadjes gesloopt door staatsbosterreur en hun bosbouw vriendjes.
Maar gaandeweg de route begon het steeds interessanter te worden.
Vanaf dat de middenpeelweg overgestoken werd ging het eindeloos op en neer over geweldige singletracks.
Ik was op den duur totaal de oriëntatie kwijt.
Een kilometers lange rollercoaster aan priegelige wortel paadjes ,op en neer, mulle zand, bosgrond en zelfs bouddha beelden?!
Een bidonnetje en een wafel waren toch wat aan de zuinige kant, helemaal gesloopt weer terug bij de auto maar snel de plaatselijke plus opgezocht en wat te eten en te drinken gescoord.
Inderdaad links en recht wat takken en bomen op de paden.
Los spul weggetrokken maar voor de diverse bomen moet toch echt zwaarder materiaal opgetrommeld worden.
Alhoewel bij sommige bomen al een by-pass is ontstaan die er voor zorgen dat er weer lekker extra stuurwerk in de route zit.
Alleen vroeg ik mij af waarom er vooral rondom de camping zoveel wortels van een likje verf zijn voorzien?
Iets van het lycra reetfiets gilde als waarschuwing? ( ook erg vreemd natuurlijk dat zo'n heel bos vol gevaarlijke obstakels ligt :winkie: :winkie: )
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Likje verf is ivm jaarlijkse hardloopwedstrijd (Heldense Bossen cross). Met rennen is het “fijn” om de wortels te kunnen zien
StAlTiCa
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Waarschijnlijk heb je een route van mij van het net geplukt neem ik aan... ik begin meestal richting Egchelheide / Bovensbos. Dat is inderdaad niet het interessantste stukje bos. Maar wel fijn om de beginnen en even op te warmen. Zitten wil leuke paadjes daar.
En omdat ik in Egchel won kom ik om wel eens die kant het bos in... :D

Likje verf is volgens mij van de jaarlijkse carnicross. Rond de tijd dat die is kleuren de wortels ineens.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Plaats reactie