MTB in Heldense Bossen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Weer wat ruimte gemaakt. https://strava.app.link/9hSCgiSLl0
Gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik zag vandaag dat ik aan de Baarlose kant zo langzamerhand ook omgevallen bomen worden opgeruimd als deze over de paadjes liggen.
Pluim voor de opruimers / zagers.
Ik heb nog veel POI punten staan met blokkades.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Ik sta hier vanaf volgende week zondag op de camping. Hoe is de status momenteel en zijn er behalve de Heldense Bossen nog andere interessante tracks te vinden binnen een kilometer of 15?
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Met hete zomerweer gaat het droog worden. Veel konijnenzand zeg ik altijd, strandzand voor anderen. Uitwijken kun je richting Meijel, vaste route, en Neer kant vaste route, dat is vlakbij. Verder kun je richting Roggel gaan, het bos achter de Leistert, van grindgat, Roggel, Heibloem. Daar kun je ook mooi richting Meijel fietsen.
Andere optie is de Maas oversteken om Kessel en de hele bos tussen grofweg Swalmen en Tegelen rijden. Dit stuk heeft weinig tot helemaal geen last van droogte. Altijd hard in de zomer. Men noemt dit de steilrand, veel singletracks en veel hoogtemeters Line je hier maken als je wilt
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

wpee schreef: vr 31 juli 2020, 15:51 Met hete zomerweer gaat het droog worden. Veel konijnenzand zeg ik altijd, strandzand voor anderen. Uitwijken kun je richting Meijel, vaste route, en Neer kant vaste route, dat is vlakbij. Verder kun je richting Roggel gaan, het bos achter de Leistert, van grindgat, Roggel, Heibloem. Daar kun je ook mooi richting Meijel fietsen.
Andere optie is de Maas oversteken om Kessel en de hele bos tussen grofweg Swalmen en Tegelen rijden. Dit stuk heeft weinig tot helemaal geen last van droogte. Altijd hard in de zomer. Men noemt dit de steilrand, veel singletracks en veel hoogtemeters Line je hier maken als je wilt
Top! Klinkt alsof er veel te verkennen is, bedankt! Heb je toevallig GPX'en van de interessante stukken zoals de steilrand?
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Als je strava hebt kun je misschien wat routes downloaden van diverse locals,helaas voor jou ben ik nu in Frankrijk anders had ik je wel mee kunnen nemen om een rondje steilrand te doen :wink:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

deze bv
https://www.strava.com/activities/2887870060

Ik heb veel meer gereden daar, maar dit is wel het beste wat er ligt.

Verder zoek maar eens op BAKENBOS CHALLENGE. Ieder jaar in mei (behalve 2020 :-{ :) )
En de ATB clubs van Reuver en Swalmen hebben mooie tochten.


gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Als je op mijn strava zoekt (rudy stevens) kun je ook veel routes in de Heldense Bossen vinden. Tegenwoordig fiets ik voornamelijk in de winter in de Heldense Bossen.

Wanneer ben je hier in de buurt? Als je het niet erg vind om rustig te fietsen (ik fiets gemiddeld rond de 15 - 16 km per uur over een rit van ca. 30 km) kunnen we misschien wel een keer afspreken voor een ritje van ca. 30 - 35 km. Komende week kan nog op donderdag :).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Nog bedankt voor de input. Heb een paar leuke ritten gemaakt, ondanks de extreme hitte (en lekke banden :oops:).

Meijel en Neerkant
https://www.strava.com/activities/3891711619

Reuver 2019 route
https://www.strava.com/activities/3902958114

Bakenbos Challenge 2018 route
https://www.strava.com/activities/3915740103
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

mooi ritjes in de buurt
ik ga ze noteren
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Wil hier donderdag een ronde gaan fietsen.
Iemand enig idee hoe dit gebied er bij ligt na deze natte periode?
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Prima. Ben vorige week geweest
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Gisteren nog gereden,vover het algemeen goed. Hoe kleiner het paadje hoe beter te rijden. De grote paden gaat af en toe een auto overheen, boswachter of zo.
Rest gaat altijd wel als er daags ervoor niet teveel neerslag valt.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Ik ben 2de kerstdag nog geweest. Vooral aan de kant van Bovensbos en achter de camping. Ben niet richting Baarlo geweest. Toen viel het mee.

Mijn ervaring is dat vooral Bovensbos na regen nat en modderig kan zijn. Maar na enkele die dagen is dat ook weer minder. Richting Baarlo is ook vaak wat natter.
Het gebied achter de camping ligt wat hoger en volgens mij daardoor wat (sneller) droger.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Vanmorgen van uit Helden (Koeberg) een ronde gedaan van 35km. Eerste paar kilometer van de GPS die ik had waren iets of wat saai. Volgens mij is dat het gebied rondom camping Bovensbos.
Maar nadat we in de buurt kwamen van camping Heldense Bossen werd het steeds leuker. Veel korte klimmetjes en kronkelpaadjes.
Het echte feest begon na het oversteken van de Middenpeelweg. Poeh hey, wat een genot. Alles wat we net hadden gehad kregen we hier in het kwadraat voorgeschoteld. Met een grote smile de ronde afgemaakt.
Het is lastig navigeren met zoveel paadjes, maar een GPS zorgt er wel voor dat je overal komt. Aan de Baarlose kant zag ik een stukje Staatbosbeheer waar je niet mag komen. Volgens mij is de rest vrij fietsen.

Omdat het geen vaste route is, denk ik wel dat het in het weekend goed opletten is met tegenliggers.
Plaats reactie