Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

byorka schreef: vr 20 mei 2022, 06:47 Is wel om te doen.
Ik vind het wel een mooie ontwikkeling.
Vroeger fietsten we 40-50 tijdens een toertocht. Toen op de fiets erheen en de uitslovers tikten af en toe 80 km aan.
Nu met alle tracks en zeker door het gps gebeuren lijkt 100 km bijna het minimum.
200 km is een uitdaging maar eigenlijk willen we daar vlot overheen en zelfs richting de 300 km.

:winkie: :winkie:
Inderdaad leuk ontwikkeling.Ik was destijds idd zo’n iemand die op de fiets naar toertochten ging want gaf aan : Voor 50 km kom ik mijn bed niet uit…….
Nu met UHR idd “ritjes” vanaf de achtertuin van 100 km of meer en lijkt (lees eerder leek) 0,0 moeite.
De 200’ers of 300’ers niet want zelfs mijn UHR9 was maar 186km https://www.strava.com/activities/1522380642 en daarmee waarschijnlijk de meest zuinige van iedereen hier :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

bert l. schreef: do 19 mei 2022, 20:15 Ik loof een prijs uit voor degene die eerst de GT UHR doet en dan nog ELO (Ede - Lunteren - Otterlo) er achteraan. Vanaf de Slaperdijk in Veenendaal, waar de aanrijdroute begint, komt er dan nog 115km bij.
Ik moet eerst de UHR weer in het geheugen zien terug te krijgen :D en dan komt ELO aan de beurt :-q
Een soort van ELO had ik toen (2017/18) in elkaar geflanst....maar dat was meer een AOEORRA met tussen O en E een stukje Lunteren toen illegaal denk ik :oops:
Met dit rondje miste je met iedere route wel een stukje, bij de één iets meer en de ander iets minder, omdat ik er geen zin in had :D de verbindingen stukken nog langer te maken dan dat ze al waren :roll: door heen en weer te rijden en of behoorlijke stukken route's te dubbelen :( maargoed....het was meer voor een leuk dagje vermaak en lekker onderweg te zijn :-q en ook nog eens goed voor een 175km :-q
Ook heb ik geprobeerd een 2tal keer EORRAO en dan ook weer met een stukje LTR erbij....maar de eerste variant vond ik het lekkerste rijden....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

bert l. schreef: do 19 mei 2022, 20:15 Ik loof een prijs uit voor degene die eerst de GT UHR doet en dan nog ELO (Ede - Lunteren - Otterlo) er achteraan. Vanaf de Slaperdijk in Veenendaal, waar de aanrijdroute begint, komt er dan nog 115km bij.

Als je Schaarsbergen, Arnhem en Oosterbeek eraan vastplakt is het compleet. Moet er zelf niet aan denken, maar zit er wel aan te denken om zowel de TUHR en noem het MTB zuid Veluwe onafhankelijk te klaren dit jaar.

Overigens vanuit de Slaperdijk trek je dan richting Ede? Denk persoonlijk dat het mooier is om vanaf Rhenen of Kwintelooijen door het Binnenveld via het bos in Bennekom de route in Ede kan oppikken. Daar liggen nog wat mooie paadjes.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

bert l. schreef: do 19 mei 2022, 23:18 GT UHR is rond de 180km. Komt dan 115 bij voor de GT ELO. Zit je op 295km. Rond de langste dag is dat haalbaar
Dat valt op zich nog wel mee en zou haalbaar moeten zijn.

Mocht hier een .gpx van in circulatie zijn, dan zie ik die graag een keer tegemoet.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Een complete GPX voor de GT UHR + ELO kun je eenvoudig samenstellen uit de tracks die op mtb-routes staan.
Die gebruik je om een slimme route te maken waar alle tracks in zitten, maar zonder dat je zinloos stukken dubbel rijdt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

bert l. schreef: vr 20 mei 2022, 19:06 Een complete GPX voor de GT UHR + ELO kun je eenvoudig samenstellen uit de tracks die op mtb-routes staan.
Die gebruik je om een slimme route te maken waar alle tracks in zitten, maar zonder dat je zinloos stukken dubbel rijdt
Bert, heb jij wellicht tips hoe GPX-bestanden makkelijkste te combineren? Worstel daar zelf altijd een beetje mee :)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Quartje schreef: vr 20 mei 2022, 20:31
bert l. schreef: vr 20 mei 2022, 19:06 Een complete GPX voor de GT UHR + ELO kun je eenvoudig samenstellen uit de tracks die op mtb-routes staan.
Die gebruik je om een slimme route te maken waar alle tracks in zitten, maar zonder dat je zinloos stukken dubbel rijdt
Bert, heb jij wellicht tips hoe GPX-bestanden makkelijkste te combineren? Worstel daar zelf altijd een beetje mee :)
Ik gebruik Basecamp van Garmin (https://www.garmin.com/nl-NL/software/basecamp/). GPX-en laden en dan kijken wat handige verbindingsroutes zijn. Die kun je met het betere muisklikwerk intekenen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik gebruik ook basecamp, maar ook tracklia.

Tracklia kan op de tablet, da's wel handig want daar maak ik vaak routes mee als ik in bed lig.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Quartje schreef: vr 20 mei 2022, 20:31
bert l. schreef: vr 20 mei 2022, 19:06 Een complete GPX voor de GT UHR + ELO kun je eenvoudig samenstellen uit de tracks die op mtb-routes staan.
Die gebruik je om een slimme route te maken waar alle tracks in zitten, maar zonder dat je zinloos stukken dubbel rijdt
Bert, heb jij wellicht tips hoe GPX-bestanden makkelijkste te combineren? Worstel daar zelf altijd een beetje mee :)
In knip en plak nog steeds met Mapsource op een Pc. Voor een tocht als de GT zet ik de tracks in de te rijden volgorde achter elkaar. Dan hoef ik onderweg geen denkwerk meer te doen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Voor knippen, combineren en startpunt aanpassen gebruik ik www.judise.nl . Beetje old Skool, maar werkt goed. Ook om verbindingen te maken over fietspad. Wel vooral op desktop te gebruiken, want muis is wel handig.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Vandaag heb ik LV en HV overgeslagen te laat naar bed, te laat op :-{ :(( dus ben ik direct vanuit Huizen door naar Soest gereden = al geen GT-UHR :-{ .....daarna.....heb ik het stoutste ooit gedaan :oops: ben ik richting Leersum via Den Treek gereden....en heel mss raad je het al....stiekem zonder te betalen een stukje Den Treek gereden....sorry zou het niet meer doen beloofd :-q
Leersum gestart, over op Amerongen, door naar Rhenen en onderweg nog denkende om daarna nog Kwintelooien ook te rijden, maar zo over de route Rhenen te rijden bedacht ik steeds meer.... nee niet doen, geen goede gear setup en dat samen met de wortels en de banden waar ik nu mee rij....en ook niet weten wat mij te wachten staat :-{ met het tweede deel Leersum :D dus daarna terug naar Amerongen, over op Leersum....maar dat was een race baan zeg :-q niets met afgelopen week te maken :-q :-q
Omdat ik de weg niet weet door de bossen :(( moet ik helaas over het fietspad naar Zeist, en tot slot Austerlitz :-q dus is het mini GT-UHR zonder drie route's, maar toch nog 160km op de gps :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

:D :-q :wink: :-? :P
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

24 juni starten vanuit de Vuursche.
Inclusief beide routes Den Treek.
Wie heeft zin om mee te gaan?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

worstkaas schreef: ma 23 mei 2022, 21:53 24 juni starten vanuit de Vuursche.
Inclusief beide routes Den Treek.
Wie heeft zin om mee te gaan?
Ik sla over, iets met Guns N'Roses op 23 juni in Groningen, wordt een latertje.........
Maar eerlijk gezegd een k*tsmoes, want inmiddels iets te veel voor mij en zover fietstocht vooruit plannen zit niet meer in mijn systeem.
Veel plezier en succes :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
zandloper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:14
Mijn mountainbike: Beam me up, Scotty

Afgelopen zaterdag 4 juni moest het maar gebeuren. Vorig jaar kwam ik er te laat achter dat de kinderroute van Austerlitz ook meetelt in het klassement volgens de site van kluitech.
Iets over 7 uur vertrokken en na een lange dag met prima weer stond ik rond 20.45 uur bij m'n voordeur.

Mijn ronde: https://www.strava.com/activities/7255297237
Plaats reactie