NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

er zijn nog een paar lijntjes bij de oude afvalbult. en net achter theehuis van Lage vuursche heb je ook nog paar leuke lijntjes die wel technisch zijn. zo zijn er wel meer maar je moet ze net even aan elkaar knopen. Vlakbij begraafplaats bij Laren heb je ook nog welk wat leuks.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

wibas schreef: do 5 januari 2023, 19:47 er zijn nog een paar lijntjes bij de oude afvalbult. en net achter theehuis van Lage vuursche heb je ook nog paar leuke lijntjes die wel technisch zijn. zo zijn er wel meer maar je moet ze net even aan elkaar knopen. Vlakbij begraafplaats bij Laren heb je ook nog welk wat leuks.
Achter het Theehuis op de MTB route? Of op terrein van Pijnenburg waar je niet vrij mag fietsen?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 19:26
Sabai schreef: do 5 januari 2023, 19:03

Er is verder niks eigenlijk :-{. Je kan bij de Woensberg in Huizen wel leuk spelen en bij de Sijsjesberg zitten ook wat drops en andere dingen. Maar niet super spannend ofzo. Maar je kan er wel op techniek oefenen.
Jammer man…. Ik las dat er gewerkt werd aan een nieuw bikepark Hilversum door dezelfde jongens als die het oorspronkelijke hadden gebouwd. Geen idee wie dat zijn alleen… dus kan ze ook niet vragen of ik kan helpen of iets…

Ik ken toevallig degene die AH destijds gemaakt heeft en hij wist van niks over een nieuwe locatie. Ik had het hem gevraagd naar aanleiding van hetzelfde topic waar jij dat gelezen heb.
HiddeH2006
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 januari 2023, 17:31
Mijn mountainbike: Custom Devinci Troy Carbon 2016

Sabai schreef: do 5 januari 2023, 20:05
HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 19:26

Jammer man…. Ik las dat er gewerkt werd aan een nieuw bikepark Hilversum door dezelfde jongens als die het oorspronkelijke hadden gebouwd. Geen idee wie dat zijn alleen… dus kan ze ook niet vragen of ik kan helpen of iets…

Ik ken toevallig degene die AH destijds gemaakt heeft en hij wist van niks over een nieuwe locatie. Ik had het hem gevraagd naar aanleiding van hetzelfde topic waar jij dat gelezen heb.
Helaas… woon jij hier in de buurt? Zo ja, waar fiets jij dan wat iets te vergelijken is met AH?
Enduro/downhill!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 20:36
Sabai schreef: do 5 januari 2023, 20:05

Ik ken toevallig degene die AH destijds gemaakt heeft en hij wist van niks over een nieuwe locatie. Ik had het hem gevraagd naar aanleiding van hetzelfde topic waar jij dat gelezen heb.
Helaas… woon jij hier in de buurt? Zo ja, waar fiets jij dan wat iets te vergelijken is met AH?
Ja ik kom uit deze regio, en zoals ik al aangaf er zit niet zoveel spannends op wat plekken na waar je wel wat kan spelen.Ik heb bijvoorbeeld een mtb hopper die ik op mijn rug kan meenemen en als ik wat leuks zie zet ik hem neer en dan kan je ook mooie jumps maken. Maar meestal fiets ik een route ga dan naar Amerongen/ Leersum . Daar heb je leuke afdalingen. Doordeweeks in de zomermaanden fiets ik in avond wel vaak GNR.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

gisteren geweest en lag er prima bij, hier en daar wat plassen op de bekende plekken (lv bovenaan een heuveltje die er altijd is, maar altijd verrast) Wat me opviel en eigenlijk gek was is dat ik vond dat HV er minder nat bij ligt als LV. Vooral het stuk na de splitsing heeft LV wat meer te verduren. Maar top ochtend gehad, overal was omheen te rijden of in ieder geval, zonder al te veel schade aan de trails te fietsen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Op de MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug moet je altijd een geldig vignet van het Nationaal Park kunnen tonen.
Het huidige, gele vignet 2022 is nog 10 dagen geldig. Vanaf 31 januari a.s. moet je het nieuwe, zalmkleurige vignet 2023 kunnen laten zien als je gecontroleerd wordt.
De prijs blijft 7,50 voor een heel jaar mountainbiken op de MTB-routes binnen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Het vignet is geldig op de mountainbikeroutes Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz, Kidsroute Austerlitz, Lage Vuursche en Hoge Vuursche.
De actuele lijst met alle verkooppunten, zoals webshop, horeca en fietsenzaak vind je hier:
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtbvignet.
Happy biking. Blijf gezond.

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Omdat ik LV toch wel een veel leuker rondje vind dan HV, wil ik 'm zaterdag eens meer dan 3x achter elkaar rijden. Da's het meeste aantal LV rondjes dat ik achter elkaar heb gereden op één dag. Weliswaar icm een ronde HV, maar toch. Nu allemaal zonder HV doen.

Er zijn hier vast wel rijders die er al meer dan 3x LV achter elkaar hebben gereden op een dag (Fred :wink: ).

De vraag is dan ook..., na hoeveel rondjes ging de 'verveling' toe slaan ? :lol:

Voor zaterdag denk ik aan 5 rondjes oid, of meer als het lekker gaat.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

bert l. schreef: vr 20 januari 2023, 21:29 Op de MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug moet je altijd een geldig vignet van het Nationaal Park kunnen tonen.
Het huidige, gele vignet 2022 is nog 10 dagen geldig. Vanaf 31 januari a.s. moet je het nieuwe, zalmkleurige vignet 2023 kunnen laten zien als je gecontroleerd wordt.
De prijs blijft 7,50 voor een heel jaar mountainbiken op de MTB-routes binnen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Het vignet is geldig op de mountainbikeroutes Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz, Kidsroute Austerlitz, Lage Vuursche en Hoge Vuursche.
De actuele lijst met alle verkooppunten, zoals webshop, horeca en fietsenzaak vind je hier:
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtbvignet.
Happy biking. Blijf gezond.
Bij Mantel hebben ze 'm nog steeds niet. :cry:
Morgen maar eens een rondje bellen met andere winkels, want ik wil volgende week LV/HV rijden met een paar maten.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hebben een nieuwe lijst van verkooppunten.
Je kunt hem hier downloaden: https://we.tl/t-jOSmG5Gf83

Het vignet 2022 (geel) is nog 1 weekend geldig. Het nieuwe vignet 2023 (zalmroze) is vanaf 1 februari verplicht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Stunning schreef: do 26 januari 2023, 19:26 Er zijn hier vast wel rijders die er al meer dan 3x LV achter elkaar hebben gereden op een dag (Fred :wink: ).
Afbeelding

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=140607 :bier:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Giant-E schreef: do 26 januari 2023, 22:58
Stunning schreef: do 26 januari 2023, 19:26 Er zijn hier vast wel rijders die er al meer dan 3x LV achter elkaar hebben gereden op een dag (Fred :wink: ).
Afbeelding

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=140607 :bier:
LOL :lol:

De 5 van.... LV. Ik had al zo'n vermoeden dat die hier al eens een keer had plaats gevonden :wink:
ErwinBerg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 juni 2018, 06:56

FreedomRanger schreef: do 26 januari 2023, 20:58
bert l. schreef: vr 20 januari 2023, 21:29 Op de MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug moet je altijd een geldig vignet van het Nationaal Park kunnen tonen.
Het huidige, gele vignet 2022 is nog 10 dagen geldig. Vanaf 31 januari a.s. moet je het nieuwe, zalmkleurige vignet 2023 kunnen laten zien als je gecontroleerd wordt.
De prijs blijft 7,50 voor een heel jaar mountainbiken op de MTB-routes binnen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Het vignet is geldig op de mountainbikeroutes Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz, Kidsroute Austerlitz, Lage Vuursche en Hoge Vuursche.
De actuele lijst met alle verkooppunten, zoals webshop, horeca en fietsenzaak vind je hier:
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtbvignet.
Happy biking. Blijf gezond.
Bij Mantel hebben ze 'm nog steeds niet. :cry:
Morgen maar eens een rondje bellen met andere winkels, want ik wil volgende week LV/HV rijden met een paar maten.
Afgelopen woensdag heb ik 2 vignetten gehaald bij https://www.buitenindekuil.nl/. Gewoon bij het startpunt van de routes. Als je bij het theehuis wil starten moet je alleen even kijken hoe je het oplost.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ErwinBerg schreef: vr 27 januari 2023, 11:26
FreedomRanger schreef: do 26 januari 2023, 20:58

Bij Mantel hebben ze 'm nog steeds niet. :cry:
Morgen maar eens een rondje bellen met andere winkels, want ik wil volgende week LV/HV rijden met een paar maten.
Afgelopen woensdag heb ik 2 vignetten gehaald bij https://www.buitenindekuil.nl/. Gewoon bij het startpunt van de routes. Als je bij het theehuis wil starten moet je alleen even kijken hoe je het oplost.
Theehuis 't Hooge Erf is ook verkooppunt
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Bij mij in de buurt verkooppunten genoeg (Arnhem/Ede/Wageningen), alleen waren de vignetten overal op.
Net een paar vignetten gescoord in Veenendaal. We kunnen er weer tegenaan!

Dank voor de suggesties, iedereen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie