NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mooier dan nu wordt het voorlopig niet. Volgend weekend zit je binnen aan de kerstdis.
Wacht niet, ga nu.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2113
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

erikvlugt schreef: za 17 december 2022, 04:14 Mensen ik heb t weekend wel HV en LV op de planning staan, bevroren of goed te doen?
Nu even een serieus antwoord op je vraag :wink:

Ik ben net terug van een rondje HV en het is echt allemaal prima te doen, inclusief de boomwortels. Ik heb geen enkel moment gehad, van zo, daar kom ik goed van af.

Zorg voor een lage druk in je banden, want de paden zijn kneiterhard, je rijdt dan ook als een raket zo hard gaat het. Als je iets van banden met kleine nopjes hebt, danwel semi slicks, ga daar dan op rijden. Grote noppen gaan je in de weg zitten momenteel.

Genieten met de hoofdletter 'G', veel plezier :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ligt er prachtig bij!

Mocht je hier zitten, mijn dank aan de man met de s-works en zijn quicklink. Mocht je hier zitten, stuur even pb met je adres, mijn vriendin wil je graag een linkje terug sturen!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Stunning schreef: za 17 december 2022, 17:58
erikvlugt schreef: za 17 december 2022, 04:14 Mensen ik heb t weekend wel HV en LV op de planning staan, bevroren of goed te doen?
Nu even een serieus antwoord op je vraag :wink:

Ik ben net terug van een rondje HV en het is echt allemaal prima te doen, inclusief de boomwortels. Ik heb geen enkel moment gehad, van zo, daar kom ik goed van af.

Zorg voor een lage druk in je banden, want de paden zijn kneiterhard, je rijdt dan ook als een raket zo hard gaat het. Als je iets van banden met kleine nopjes hebt, danwel semi slicks, ga daar dan op rijden. Grote noppen gaan je in de weg zitten momenteel.

Genieten met de hoofdletter 'G', veel plezier :-q
Bedankt voor de reacties allemaal. Hier in Hoofddorp kun je niet normaal lopen op de stoep, alles is glibber en glij. Vandaar mijn vraag, als dat in het bos ook zo zou zijn, dan rij ik niet voor niets 45 min die kant op ;) Ik ga morgen, met een lage bandenspanning , lekker genieten denk ik zo. Nogmaals dank.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bert l. schreef: za 17 december 2022, 00:29
Bahco schreef: vr 16 december 2022, 19:15 Heeft OSM niet de mogelijkheid de mtb paden verboden te maken voor voetgangers? #DTV 'k Bedoel maar, fysieke bordjes met die strekking staan er al een aantal rond de Kuil op HV ...
Formeel bestaat ‘Voetpadder=No’ niet. Uitgezonderd de A1, A2 etc. Ga je dat in OSM wél doen, dan creëer je een soort schijnwerkelijkheid.
Afbeelding

Onze cartografische topvrijwilliger met de forumnaam Openkaart heeft in de hele omgeving van Hoge en Lage Vuursche paden op Cycling=No gezet. Onze MTB-paden zijn nu allemaal eenrichtingsverkeer. Waar bordjes staan met het pictogram 'verboden voor voetgangers' is dat ook aangepast.

Wandelaars gaan in het algemeen gewoon hun neus achterna (is mijn ervaring). Aanpassingen in OSM zien ze niet. Let op: formeel kun je paden niet afsluiten voor wandelaars. En je kunt ook achter elke bocht een onwetende grootmoeder met een kleinkind tegenkomen die samen paddenstoelen aan het zoeken zijn. Daar doe je niets aan. Het is jouw plicht te zorgen dat zij niet omver gereden worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vanochtend was LV verrassend geheel droog. Verrassing was ook de omleiding op LV weg en dus een nieuw stukje trail. Kombochten ontbreken, flow ook, heuveltjes op en af :-q
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vanochtend was het weer genieten op HVLV.
Een waterig zonnetje en om 9 uur nog een leeg parcours. Helaas bleek een stuk HV afgesloten voor onderhoud of bomenkap, maar het mocht de pret niet drukken. Her en der een plas, maar goed omheen te sturen.

Op LV lekker door gereden. Niet een haas vóór me, maar een vos (op grijs oranje Canyon fully; iemand van hier?) achter me aan.
Ook nog ff aangehaakt op de klim naar de camping toe, maar toen was het wel klaar. De conditie is niet meer wat ie halverwege het jaar was :-{
Volgend jaar maar weer verder....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2113
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Mijn geplande Amerongen/Leersum rondes haalde ik helaas niet meer vandaag :-{

Dus werden het de thuisrondes. 1x HV gedaan en 2x LV. Wel jammer dat HV Noord gedeeltelijk was afgesloten en dat dit nergens online is gemeld.

Anyway, het lag er top bij en zijn er nog een flink aantal PR's gesneuveld. Ik draaide nog om 16:00 uur een compleet lege Lage Vuursche op en met een 30:06 op basis van het oude rondje (ik wilde voor zonsondergang het bos uit zijn, dus het werd de oude 'klim' langs de camping gefietst ipv het slingerstuk naar het theehuis), haalde ik dat echt net om met zonsondergang om 16:31 uur het bos uit te rijden :-D

Toch nog een ruime 38km op de teller gezet - heerlijk :tong
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Laatste tijd hier weer een paar keer geweest.
Ik vraag me wel af of dit hetgeen is wat ik bij Soest in gedachten had. Dat lijkt namelijk niet op elkaar. Ik schat dat ik hem voor 2018 voor het laatst heb gereden.

Ligt er na wat tegen perfect bij, en een leuke route voor mijn vriendin die net begint met mountainbiken. Beide routes is dan nog best een kluif. (Ze rijdt wel op een ebike).
Leuk dat er nog best wat speledingetjes op en naast het parcours liggen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
HiddeH2006
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 januari 2023, 17:31
Mijn mountainbike: Custom Devinci Troy Carbon 2016

Hebben jullie misschien nog goede plekken? Ik zoek iets wat best heftig is. Meer te vergelijken met het buitenland. Ga van de zomer altijd naar winterberg, en wil het een beetje in de buurt doorzetten (omstreeks Hilversum) maar goed… bikepark Hilversum is weggehaald…. Zijn er nog andere vergelijkbare plekken in de buurt? Of zou ik misschien een keer met iemand meekunnen? Bedankt!
Enduro/downhill!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 17:40 Hebben jullie misschien nog goede plekken? Ik zoek iets wat best heftig is. Meer te vergelijken met het buitenland. Ga van de zomer altijd naar winterberg, en wil het een beetje in de buurt doorzetten (omstreeks Hilversum) maar goed… bikepark Hilversum is weggehaald…. Zijn er nog andere vergelijkbare plekken in de buurt? Of zou ik misschien een keer met iemand meekunnen? Bedankt!
http://wilddukes.nl/
Wild Dukes Bikepark Wageningen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 17:40 Hebben jullie misschien nog goede plekken? Ik zoek iets wat best heftig is. Meer te vergelijken met het buitenland. Ga van de zomer altijd naar winterberg, en wil het een beetje in de buurt doorzetten (omstreeks Hilversum) maar goed… bikepark Hilversum is weggehaald…. Zijn er nog andere vergelijkbare plekken in de buurt? Of zou ik misschien een keer met iemand meekunnen? Bedankt!
Of bikepark Spaarnwoude (https://www.trail-addicts.com/bike-park-spaarnwoude/). Is iets minder dan 5 km van station Driehuis.
HiddeH2006
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 januari 2023, 17:31
Mijn mountainbike: Custom Devinci Troy Carbon 2016

Ja, daar ben ik wel eens geweest. Is helaas wel ver weg…. Vandaar kan ik er niet exht vaak rijden. Zoek nog iets in de buurt.
Enduro/downhill!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 18:58 Ja, daar ben ik wel eens geweest. Is helaas wel ver weg…. Vandaar kan ik er niet exht vaak rijden. Zoek nog iets in de buurt.
Er is verder niks eigenlijk :-{. Je kan bij de Woensberg in Huizen wel leuk spelen en bij de Sijsjesberg zitten ook wat drops en andere dingen. Maar niet super spannend ofzo. Maar je kan er wel op techniek oefenen.
HiddeH2006
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 januari 2023, 17:31
Mijn mountainbike: Custom Devinci Troy Carbon 2016

Sabai schreef: do 5 januari 2023, 19:03
HiddeH2006 schreef: do 5 januari 2023, 18:58 Ja, daar ben ik wel eens geweest. Is helaas wel ver weg…. Vandaar kan ik er niet exht vaak rijden. Zoek nog iets in de buurt.
Er is verder niks eigenlijk :-{. Je kan bij de Woensberg in Huizen wel leuk spelen en bij de Sijsjesberg zitten ook wat drops en andere dingen. Maar niet super spannend ofzo. Maar je kan er wel op techniek oefenen.
Jammer man…. Ik las dat er gewerkt werd aan een nieuw bikepark Hilversum door dezelfde jongens als die het oorspronkelijke hadden gebouwd. Geen idee wie dat zijn alleen… dus kan ze ook niet vragen of ik kan helpen of iets…
Enduro/downhill!
Plaats reactie