NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Moet je er wel bij vertellen dat Void naast de skills ook wel heel hard kan fietsen. Ik ken de meeste plekken wel maar heb vaak gewoon te weinig snelheid of energie om überhaupt nog een bunny hop in te zetten.
Neem me elke winter voor om daar aan te werken maar helaas nog niet gelukt , mijn seizoen zit er alweer bijna op….. volgende jaar nieuwe poging.

Maar LV heeft zeker veel plekken net naast de route waar je best leuk kan springen. Vraag is natuurlijk hoe lang blijft dit leuk (voor de trail crew) zodra steeds meer deze plekken ontdekken.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Leuke foto's, iets wat ik hem niet na doe :-q . Iets met broze botten, ben al blij als ik heel thuis kom :winkie:
Maar laat zien dat LV/HV niet saai hoeft te zijn, maar verwacht wel weer 3 pagina's met andere mening over ontbreken van uitdagingen etc.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: di 7 maart 2023, 08:21 Moet je er wel bij vertellen dat Void naast de skills ook wel heel hard kan fietsen. Ik ken de meeste plekken wel maar heb vaak gewoon te weinig snelheid of energie om überhaupt nog een bunny hop in te zetten.
Neem me elke winter voor om daar aan te werken maar helaas nog niet gelukt , mijn seizoen zit er alweer bijna op….. volgende jaar nieuwe poging.

Maar LV heeft zeker veel plekken net naast de route waar je best leuk kan springen. Vraag is natuurlijk hoe lang blijft dit leuk (voor de trail crew) zodra steeds meer deze plekken ontdekken.
De charme van LV is dat er juist links en rechts van alles ligt. Dat behouden we graag. Dubbele drops, mooie jumps, technische klimmetjes. Dat is het karakter van LV en daar mag gerust meer van bijkomen
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Zijn er wel al een aantal verloren gegaan, dicht gelegd of gewoonweg kapot gereden omdat men er over heen/af rolt ipv springt.
Omdat het natural features zijn (op zandgrond) zijn ze ook erg gevoelig voor erosie.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: di 7 maart 2023, 09:14 Zijn er wel al een aantal verloren gegaan, dicht gelegd of gewoonweg kapot gereden omdat men er over heen/af rolt ipv springt.
Omdat het natural features zijn (op zandgrond) zijn ze ook erg gevoelig voor erosie.
Ik kan er niet zo snel 1 bedenken. Behalve die jump/drop thv de heide. Daar ging ineens iedereen overheen, waardoor de boel is ingestort. Maar dat stelde niet zo veel voor. Route is alleen een puinhoop van zand nu daar
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We’re being tricked. #Photoshop :-q :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

dubbelop schreef: ma 6 maart 2023, 22:12
void schreef: ma 6 maart 2023, 17:47
Afbeelding
”Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig” - klopt 👍😳🤣. Hoe krijg je het voor elkaar?!
Is de afzet gewoon links onderin in de foto, of veel verder terug? Is de aanloop steil omhoog? Wat zie ik over het hoofd want op het eerste gezicht lijkt dit redelijk derien in een dozijn?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Singletrack Sundays schreef: di 7 maart 2023, 08:21 Moet je er wel bij vertellen dat Void naast de skills ook wel heel hard kan fietsen. Ik ken de meeste plekken wel maar heb vaak gewoon te weinig snelheid of energie om überhaupt nog een bunny hop in te zetten.
Neem me elke winter voor om daar aan te werken maar helaas nog niet gelukt , mijn seizoen zit er alweer bijna op….. volgende jaar nieuwe poging.

Maar LV heeft zeker veel plekken net naast de route waar je best leuk kan springen. Vraag is natuurlijk hoe lang blijft dit leuk (voor de trail crew) zodra steeds meer deze plekken ontdekken.
Zeker, het hoeft ook niet allemaal zonder inspanning te zijn natuurlijk. Uitdagingen kunnen zowel technisch als fysiek zijn en ook een combinatie van beide.

Sommige van dit soort dingen blijven inderdaad alleen bestaan als niet teveel mensen het proberen maar daar ben ik niet zo bang voor. Er zitten hier en daar ook wat extra uitdagingen in de trail die veel meer voor de hand liggend zijn om mee te pakken, zelfs echt volwaardig onderdeel van de trail. En dat doet al haast niemand, zeker als het enige extra fysieke inspanning vereist.

Erosie kan wel een probleem zijn ja. Dat bestrijden we ook omdat het nadelige gevolgen heeft voor zowel trail als omgeving. Bomen moeten blijven staan. Het is in de eerste plaats een bos en pas daarna een trail.

Het is vooral leuk dat Void laat zien wat er allemaal wel kan. Laat het een inspiratie zijn voor mensen die zichzelf graag wat meer uitdagen. Leuk toch?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

cheeta schreef: Wat zie ik over het hoofd want op het eerste gezicht lijkt dit redelijk derien in een dozijn?
Als je daar gaat staan turven en van elke twaalf fietsers komt er eentje los van de grond zou ik hoogst verbaasd zijn. Ik maak ook regelmatig een sprongetje op lv/hv maar lang niet zo hoog als Void. Goed voorbeeld dus, nu nog volgen 👍
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

cheeta schreef: di 7 maart 2023, 12:54 Is de afzet gewoon links onderin in de foto, of veel verder terug? Is de aanloop steil omhoog? Wat zie ik over het hoofd want op het eerste gezicht lijkt dit redelijk derien in een dozijn?
Niets geks, jib van de wortel.
16:06 in random yt video
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

cheeta schreef: di 7 maart 2023, 12:54
dubbelop schreef: ma 6 maart 2023, 22:12 ”Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig” - klopt 👍😳🤣. Hoe krijg je het voor elkaar?!
Is de afzet gewoon links onderin in de foto, of veel verder terug? Is de aanloop steil omhoog? Wat zie ik over het hoofd want op het eerste gezicht lijkt dit redelijk derien in een dozijn?
Op de wortel van de boomstronk, voordeel hier is dat het daarna vrij steil naar beneden loopt waardoor je met kleine bunny hop al redelijk airtime maakt.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: di 7 maart 2023, 09:38
Singletrack Sundays schreef: di 7 maart 2023, 09:14 Zijn er wel al een aantal verloren gegaan, dicht gelegd of gewoonweg kapot gereden omdat men er over heen/af rolt ipv springt.
Omdat het natural features zijn (op zandgrond) zijn ze ook erg gevoelig voor erosie.
Ik kan er niet zo snel 1 bedenken. Behalve die jump/drop thv de heide. Daar ging ineens iedereen overheen, waardoor de boel is ingestort. Maar dat stelde niet zo veel voor. Route is alleen een puinhoop van zand nu daar
vlak na de rotonde zat in het midden tussen twee paden een dropje (geen idee hoe dat stuk heet) ligt nu aan de linkerkant een boom en het dropje zelf is bijna weggesleten. https://www.youtube.com/watch?v=rapPKro8low&t=964s op 14:57
Gelukkig komen er ook wel nieuwe plekken bij, na het zandstuk aan de linkerkant zit een leuk blinde drop op 4:41 linkerkant (hoewel deze ook al begint weg te slijten) en op HV zie ik ook steed meer dingetjes ontstaan.
Have fun!
Rinse.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Gevonden 10 april rond 14 uur.

Multitool. Als je de tool weet te beschrijven kunnen we kijken hoe deze weer bij je terugkomt.

Reacties in pb.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Erik1974 schreef: ma 10 april 2023, 15:13 Gevonden 10 april rond 14 uur.

Multitool. Als je de tool weet te beschrijven kunnen we kijken hoe deze weer bij je terugkomt.

Reacties in pb.
Ik ben vorig jaar een multitool verloren, heb daar toen ook een oproepje voor geplaatst maar geen reactie op gehad. Is het een Lezyne met kettingpons?
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Cees82 schreef: vr 14 april 2023, 11:27
Erik1974 schreef: ma 10 april 2023, 15:13 Gevonden 10 april rond 14 uur.

Multitool. Als je de tool weet te beschrijven kunnen we kijken hoe deze weer bij je terugkomt.

Reacties in pb.
Ik ben vorig jaar een multitool verloren, heb daar toen ook een oproepje voor geplaatst maar geen reactie op gehad. Is het een Lezyne met kettingpons?
Nee, het is ook niet iets wat er al een tijdje lag, is waarschijnlijk iemand vlak voor me verloren.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Plaats reactie