NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik heb mazzel gehad denk ik. Vrijdagmiddag Leersum gereden; één klein plasje (met veel fantasie) ergens op de trail langs de bergweg net voor de Snakerun. (Gisteren Harderwijk, volledig droog.)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Vanmorgen was ook niet optimaal.....
Afgelopen donderdag heb ik Rhenen en Kwintelooijen gedaan, dat waren racebanen toen.

Ach, we zijn weer gewassen en gestreken, morgen maar een rondje lokaal, hier is het tenminste een stuk droger.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

bert l. schreef: ma 9 januari 2023, 09:32Barf?
Nee redelijk rustig gefietst dus heb mezelf niet tot barfen aan toe kapot gereden :winkie: dit was gewoon een flinke modderrit.

Broek uit, jas uit, erachter komen dat een set droge sokken fijn was maar niet mee is genomen, kleedje over de stoel en klaar :)
DirkvdL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 1 juni 2022, 20:23

Dennis17e schreef: ma 9 januari 2023, 16:32 Zoals hierboven ook al vermeld, neem gewoon je eigen mobiele bikecleaner mee. Ik heb deze en ben er meer dan tevreden mee. Genoeg water om de hele fiets af te spuiten en misschien wel 2 als ze niet heel vies zijn... en als je meer wil hebben neem je een extra 2L fles mee of een watercan o.i.d. om hem bij te vullen.

Dit is volgens mij de 4L variant, ik heb zelf de 7L
Afbeelding
Het mag allemaal wat kosten, deze hobby. Ik heb een gewone drukspuit van een paar eurootjes, bijv bij de intratuin wel te krijgen. Als de modder er nog vers op ligt, voldoet dat prima.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

noxiuz schreef: ma 9 januari 2023, 00:38 Nou moet ik zeggen dat dit toch best wel een goede poging was, maar de afloop was toch een best schoonmaakklusje. En voor iemand die Schoorl als thuisrondje heeft en dus met de auto was... was het nog lastig om enigszins acceptabel in de auto te komen :winkie:

Afbeelding

En ja, de fiets was redelijk schoon voor ik begon.
Bikkel :-q

Ja, 't schijnt dat mountainbiken toch echt een buitensport is :lol:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Stunning schreef: di 10 januari 2023, 00:02Ja, 't schijnt dat mountainbiken toch echt een buitensport is :lol:
Niet in Almere :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: di 10 januari 2023, 00:02Ja, 't schijnt dat mountainbiken toch echt een buitensport is :lol:
Schijnt ook een zomersport te zijn, is nu januari :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

noxiuz schreef: ma 9 januari 2023, 00:38 Nou moet ik zeggen dat dit toch best wel een goede poging was, maar de afloop was toch een best schoonmaakklusje. En voor iemand die Schoorl als thuisrondje heeft en dus met de auto was... was het nog lastig om enigszins acceptabel in de auto te komen :winkie:

Afbeelding

En ja, de fiets was redelijk schoon voor ik begon.
ik zie titanium, een Pinion en een bekende kabeldoorvoer. Is dit een 11ANTs Panther?
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Dinsdag 10-1 gevonden boven Elst (Ut): fietscomputer. Als deze je bekend voorkomt stuur dan een berichtje. De computer ligt niet bij mij maar ik weet waar hij zich wél bevindt :-q

Afbeelding
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Fred (mtb-sport) schreef: di 10 januari 2023, 19:03
Stunning schreef: di 10 januari 2023, 00:02Ja, 't schijnt dat mountainbiken toch echt een buitensport is :lol:
Schijnt ook een zomersport te zijn, is nu januari :winkie:
:-q

Maar dan weer niet als het te zanderig is :winkie:
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Goedemorgen,

Iemand enig idee hoe de UHR routes erbij liggen...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Wayne77 schreef: zo 15 januari 2023, 12:30 Goedemorgen,

Iemand enig idee hoe de UHR routes erbij liggen...
Nat
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Wayne77 schreef: zo 15 januari 2023, 12:30 Goedemorgen,

Iemand enig idee hoe de UHR routes erbij liggen...
Amerongen ligt er wat mij betreft boven verwachting goed bij. Net terug van een rondje en had het veek erger verwacht, gezien de hoeveelheid regen die er gevallen is. Zelfs op plekken waar normaal de meeste plassen liggen (Y tell me Y, Marmottenbak) waren er minder dan verwacht. Kortom, goed te doen. Was ook redelijk druk, maar dat viel te verwachten, kijkende naar het tijdstip en de regenverwachting :D
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

HansGSX-R schreef: zo 15 januari 2023, 14:26
Wayne77 schreef: zo 15 januari 2023, 12:30 Goedemorgen,

Iemand enig idee hoe de UHR routes erbij liggen...
Amerongen ligt er wat mij betreft boven verwachting goed bij. Net terug van een rondje en had het veek erger verwacht, gezien de hoeveelheid regen die er gevallen is. Zelfs op plekken waar normaal de meeste plassen liggen (Y tell me Y, Marmottenbak) waren er minder dan verwacht. Kortom, goed te doen. Was ook redelijk druk, maar dat viel te verwachten, kijkende naar het tijdstip en de regenverwachting :D
Sommige plekken vettig, op zowel AM als LE. Ben het bos uitgegaan toen de wind aanwakkerde en de bomen begonnen te kraken.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Leersum lag er gewoon prima bij, na een buitje einde middag werd het wel wat nat.

Het eerste stuk vanaf de parkeerplaats schijnt nieuw te zijn ?
Het stuk is eigenlijk net even te mooi, nu valt de rest wat tegen :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie