NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

tiewrap schreef: wo 1 februari 2023, 19:34 Voor regelmatige bezoekers van het duingebied in Noord-Holland is zukke bericht geving niet zo bijzonder.

Ik hoop voor de bewoners van Amerongen dat ze nooit naar het strand gaan.
Met zn allen pissen in de tuin van tiewrap :lol: :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik sta ook regelmatig nog versteld van al die rare gewoontes. Het blijft een apart volk. :lol:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

I'm asking for a friend.

Heb je altijd al op 1,5km van de mountainbikeroute Amerongen willen wonen en op minder dan 2km van Harry Slinger? Dan is dit je kans.
Tussen Rijn en Rug. Tussen de A15 en de A12. Op fietsafstand van de NS-stations in Veenendaal en Rhenen. Aan de oever van de Rijn. Aan de rand van het bos.

https://www.funda.nl/koop/elst-ut/huis- ... kievit-34/
Het is niet ons huis.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vanmorgen de combi Leersum-Amerongen weer eens gereden.
Blijft bizar om te zien dat Amerongen soort van druk is en Leersum voelt als verlaten.

Tracks lagen er super bij, hier en daar wel serieuze remknippen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

daniel1975 schreef: zo 5 februari 2023, 17:01 Vanmorgen de combi Leersum-Amerongen weer eens gereden.
Blijft bizar om te zien dat Amerongen soort van druk is en Leersum voelt als verlaten.

Tracks lagen er super bij, hier en daar wel serieuze remknippen.
Zal tijdafhankelijk zijn denk ik, zowel vanmiddag als gisteren vond ik Amerongen erg rustig (voor een weekend). Ben zeker niet meer dan een man/vrouw of 10 tegengekomen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

daniel1975 schreef: zo 5 februari 2023, 17:01 Vanmorgen de combi Leersum-Amerongen weer eens gereden.
Blijft bizar om te zien dat Amerongen soort van druk is en Leersum voelt als verlaten.

Tracks lagen er super bij, hier en daar wel serieuze remknippen.
Ik heb vanochtend Leersum gereden, helaas op full bwr-tijd ivm verplichtingen fietsmaat, en kwam tijdens ‘t rondje bijna niemand tegen.
We hebben als extraatje Nieuw Lombok 4x gedaan en dan zie je wel veel bikers rijden. De lol was er niet minder om, wát een heerlijk stuk is dat geworden.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vanmiddag ook weer een keer Amerongen en Leersum gereden; het was best rustig. Het is wel veelzeggend dat de meest interessante bocht is als je vanaf de omleiding terug het parcours op draait... Meer van dat soort beetje-off-camber achtige bochten zijn erg welkom IMO...
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Was lekker rustig op Leersum inderdaad. Driewerf hoera voor de routebouwers van het Lombok bos. Wat een heerlijk stuk. En nog een legale doorsteek ook :)
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Giant-E schreef: zo 5 februari 2023, 19:54

Ik heb vanochtend Leersum gereden, helaas op full bwr-tijd ...................,en kwam tijdens ‘t rondje bijna niemand tegen.
:o
geen idee wat je hier nu mee wilt zeggen. Behalve je algemeen bekende afkeur van andere bosfietsers.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat ‘t in mijn beleving altijd druk was op zondagochtend. Maar omdat ik dit tijdstip doorgaans vermijd viel me nu dus op hoe rustig ‘t was. Geen idee of ‘t blijvend rustiger is geworden op de zondagochtend.

(Enne, totaal geen afkeer van andere fietsers, op de snuivende nietsontziende sponsortreintjes na dan).
Laatst gewijzigd door Giant-E op ma 6 februari 2023, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Volgens Strava was het gisteren ook rustiger dan normaal op Amerongen
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik was er niet :tong
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het was uitgesproken rustig gisteren op de route Amerongen. Behalve toen er een treintje boswielrenners langs kwam toen mijn hond onenigheid had met een andere hond op een gedeeld pad voor wandelaars en mtb-ers.
Is het wel eens opgevallen dat bestuurders van wat voor voertuig dan ook nooit stoppen en altijd proberen door te drukken? Eigenlijk moet ik dat zwarte bakbeest op zo'n moment gewoon even loslaten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

bert l. schreef: ma 6 februari 2023, 21:35 Het was uitgesproken rustig gisteren op de route Amerongen. Behalve toen er een treintje boswielrenners langs kwam toen mijn hond onenigheid had met een andere hond op een gedeeld pad voor wandelaars en mtb-ers.
Is het wel eens opgevallen dat bestuurders van wat voor voertuig dan ook nooit stoppen en altijd proberen door te drukken? Eigenlijk moet ik dat zwarte bakbeest op zo'n moment gewoon even loslaten.
Ik denk inderdaad dat er weinig fietsers behoefte hebben om voor of bij een blaffende hond stil te gaan staan…
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Kijk maar eens naar de reactie van wandelaars als je een volgende keer op je rondje ze voorrang verleent op een trail-pad kruising. Dan snap je precies wat Bert bedoelt.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie