NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Het was inderdaad geen quiz, en inderdaad de foto "naar achteren" genomen. Knap dat je dat zo ziet, al zeg je waar een foto genomen is dan kan ik het vaak nog niet plaatsen :D
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bert l. schreef: ma 20 februari 2023, 09:56 Het leven kan inderdaad ingewikkeld zijn.

Als Ernie door rood fietst, door de politie staande gehouden worden en een bekeuring in ontvangst moet nemen, waar gaat de prent dan heen?
Precies. Je snapt het al. Die gaat naar het huis waar hij met Bert woont. En daarvoor moet zijn identiteit vastgesteld worden aan de hand van zijn identiteitsbewijs.

Als bovenstaande te ingewikkeld is, geef dat dan aan. Dan zal ik het nog een keer uitleggen.

Er zijn ook andere redenen waarom je een ID bij je moet hebben. Bijvoorbeeld voor het geval je rit in de ambu eindigt en je in coma ligt.
Wie is dan die persoon? En wie is zijn huisgenoot?

Je moet het ID bewijs altijd bij je hebben. Je kunt een tweede prent krijgen van opnieuw 90,- euro. Dus met een waarschuwing word je gematst.
Jeetje verbazingwekkend dat ik het overleeft heb voordat dat wetje werd ingevoerd. Wat dus pas sinds 2005 is. Daarvoor leefde ik blijkbaar in een levensgevaarlijk Wild Westen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Nespresso schreef: ma 20 februari 2023, 12:00 Het was inderdaad geen quiz, en inderdaad de foto "naar achteren" genomen. Knap dat je dat zo ziet, al zeg je waar een foto genomen is dan kan ik het vaak nog niet plaatsen :D
Routepaal LE59
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

daniel1975 schreef: ma 20 februari 2023, 11:43 Volgens mij moet je ook verplicht reflectoren hebben op je fiets.... Neem aan dat ze daar ook een waarschuwing voor geven?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... f%20banden.
Ssst, straks wordt de baggy patrol nog het bos uit geschopt wegens te brede sturen
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

bert l. schreef: ma 20 februari 2023, 09:56 Het leven kan inderdaad ingewikkeld zijn.

Als Ernie door rood fietst, door de politie staande gehouden worden en een bekeuring in ontvangst moet nemen, waar gaat de prent dan heen?
Precies. Je snapt het al. Die gaat naar het huis waar hij met Bert woont. En daarvoor moet zijn identiteit vastgesteld worden aan de hand van zijn identiteitsbewijs.

Als bovenstaande te ingewikkeld is, geef dat dan aan. Dan zal ik het nog een keer uitleggen.

Er zijn ook andere redenen waarom je een ID bij je moet hebben. Bijvoorbeeld voor het geval je rit in de ambu eindigt en je in coma ligt.
Wie is dan die persoon? En wie is zijn huisgenoot?

Je moet het ID bewijs altijd bij je hebben. Je kunt een tweede prent krijgen van opnieuw 90,- euro. Dus met een waarschuwing word je gematst.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht

"De politie mag alleen uw identificatiebewijs vragen als daar een goede reden voor is. Dat is het geval als de politie redelijkerwijs uw identiteit nodig heeft om haar taak uit te voeren. Dus als u strafbare feiten pleegt of betrokken bent bij een verkeersongeluk. Toezichthouders hebben dezelfde bevoegdheden als de politie om naar het identiteitsbewijs te vragen."

Dus als je je geldige sticker kan laten zien zou er NIET om je ID bewijs gevraagd mogen worden, heb je geen sticker dan dus wel want strafbaar feit. En zo lees ik het persbericht ook, alleen mensen die geen vignet hadden moesten ID tonen.

ID kaart tbv ongevallen is geen wettelijke eis.


In ons lokale krantje stond het ook al https://www.bndestem.nl/binnenland/tien ... ~ad410763/.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 20 februari 2023, 12:54
Nespresso schreef: ma 20 februari 2023, 12:00 Het was inderdaad geen quiz, en inderdaad de foto "naar achteren" genomen. Knap dat je dat zo ziet, al zeg je waar een foto genomen is dan kan ik het vaak nog niet plaatsen :D
Routepaal LE59
Juist daarom rijden wij van 🚽-🦆 de route tijdens onze opleiding ook tegen de richting in. Zodat we te allen tijde ons kunnen oriënteren.

(Even voor de duidelijkheid, want wie weet lezen “ze” het verkeerd, en dat doen “ze”: dit is een grapje!)
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hulde aan de trailbouwers hier, wat lagen beide routes er gister super bij zeg! De nieuwe lus van Leersum is te gek en dat kleine technische lusje na de Harry Slinger is heel leuk gedaan. Doet me denken aan Oerrr hier op de Posbank, maar dan heel klein en nog krapper :D

Gister ook nog een MTB'er geholpen met wat lucht in zijn voorband, altijd fijn als je een mede-MTB'er weer op weg kunt helpen :-q
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

EJB schreef: di 10 januari 2023, 19:39
noxiuz schreef: ma 9 januari 2023, 00:38 Nou moet ik zeggen dat dit toch best wel een goede poging was, maar de afloop was toch een best schoonmaakklusje. En voor iemand die Schoorl als thuisrondje heeft en dus met de auto was... was het nog lastig om enigszins acceptabel in de auto te komen :winkie:

Afbeelding

En ja, de fiets was redelijk schoon voor ik begon.
ik zie titanium, een Pinion en een bekende kabeldoorvoer. Is dit een 11ANTs Panther?
Beetje laat, op vakantie geweest, maar 100% correct!
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

noxiuz schreef: ma 27 februari 2023, 10:57
EJB schreef: di 10 januari 2023, 19:39

ik zie titanium, een Pinion en een bekende kabeldoorvoer. Is dit een 11ANTs Panther?
Beetje laat, op vakantie geweest, maar 100% correct!
Zoals je in mijn onderschrift ziet niet zo moeilijk om een Panther te herkennen.
Ik heb veel plezier van deze Bike en ben ook regelmatig op de routes van de UHR te vinden.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Hoe ligt de baan erbij? Hier, Rotterdam regio, is alleen waterfietsen nog een optie.
Loont het zaterdag af te reizen naar de UHR. Een beetje nat is niet erg. Maar continu plassen vind ik dramatisch.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 20 februari 2023, 12:43
bert l. schreef: ma 20 februari 2023, 09:56 Het leven kan inderdaad ingewikkeld zijn.

Als Ernie door rood fietst, door de politie staande gehouden worden en een bekeuring in ontvangst moet nemen, waar gaat de prent dan heen?
Precies. Je snapt het al. Die gaat naar het huis waar hij met Bert woont. En daarvoor moet zijn identiteit vastgesteld worden aan de hand van zijn identiteitsbewijs.

Als bovenstaande te ingewikkeld is, geef dat dan aan. Dan zal ik het nog een keer uitleggen.

Er zijn ook andere redenen waarom je een ID bij je moet hebben. Bijvoorbeeld voor het geval je rit in de ambu eindigt en je in coma ligt.
Wie is dan die persoon? En wie is zijn huisgenoot?

Je moet het ID bewijs altijd bij je hebben. Je kunt een tweede prent krijgen van opnieuw 90,- euro. Dus met een waarschuwing word je gematst.
Jeetje verbazingwekkend dat ik het overleeft heb voordat dat wetje werd ingevoerd. Wat dus pas sinds 2005 is. Daarvoor leefde ik blijkbaar in een levensgevaarlijk Wild Westen.
... toen reed je nog niet zo wild in Bikeparks ...... in jullie filmpjes zie ik toch geregeld wat medische hulp voorbij komen :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Laatste check vanochtend: droog met kleine plasjes. Garanties? Geen :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Inmiddels regent het al ongeveer vanaf vanochtend onafgebroken. Dus die plasjes zijn nu waarschijnlijk grote vijvers ... :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: do 9 maart 2023, 21:55 Inmiddels regent het al ongeveer vanaf vanochtend onafgebroken. Dus die plasjes zijn nu waarschijnlijk grote vijvers ... :-?
En tering koude bende………
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Vignetprijs wat hoger maken en dan zo'n "weathercam" zoals je in de wintersportgebieden ziet plaatsen :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie