NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vooral lekker hoog de bocht pakken en zeker centraal op je fiets blijven en niet naar achter gaan.
Lukken die kombochten die wat dichter op elkaar liggen een stuk verderop wel ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Mijn idee daarbij. ( Ben geen goeroe, maar fanatiek op mijn manier)

De S ruim nemen. Zodat je de overhaakse bocht goed in kan leunen bij het begin ervan. En voldoende ruimte hebt om de bike van kant te wisselen.

Als je niet goed uitkomt eerst de lijn goed rijden dan de snelheid omhoog. Is een leuke oefening en maakt dat je meer inzicht krijgt hoe dat werkt in zo'n bocht.

https://www.youtube.com/watch?v=K56Ik7weeIQ vanaf 1:35
Deze rijder laat bij aansnijden 2e bocht ( van het s je)de helft van het pad links vrij liggen ( jammer)en de bike is bij insturen op de verkanting van de over haakse bocht recht op. Hier laat hij mijns inziens snelheid liggen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nespresso schreef: zo 29 januari 2023, 16:23 Een vraagje aan de ervaren Harry Slinger Goeroe’s: nou mijn skills voor het nemen van die kombochtjes langzaamaan wat toegenomen zijn slinger ik ook wat sneller door Harry heen. Alleen heb je ongeveer halverwege (als je HS tot aan het hek voor het omhooglopen rekent) een S-je (links-rechts) die wel heel kort is en ook echt 180 graden terugloopt. Met de snelheid waarmee ik daar nu in ga kan ik ‘m niet nemen. Hoe doen jullie dat?
De eerste bocht naar links je snelheid er echt uit remmen zodat je hem netjes kan nemen.
Dan kun je daarna de iets ruimere bocht naar rechts zo min mogelijk remmen en weer uit sprinten om de tafel verderop te halen.

Dat is hoe ik het iig doe.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

MacReal schreef: zo 29 januari 2023, 17:06
Nespresso schreef: zo 29 januari 2023, 16:23 Een vraagje aan de ervaren Harry Slinger Goeroe’s: nou mijn skills voor het nemen van die kombochtjes langzaamaan wat toegenomen zijn slinger ik ook wat sneller door Harry heen. Alleen heb je ongeveer halverwege (als je HS tot aan het hek voor het omhooglopen rekent) een S-je (links-rechts) die wel heel kort is en ook echt 180 graden terugloopt. Met de snelheid waarmee ik daar nu in ga kan ik ‘m niet nemen. Hoe doen jullie dat?
De eerste bocht naar links je snelheid er echt uit remmen zodat je hem netjes kan nemen.
Dan kun je daarna de iets ruimere bocht naar rechts zo min mogelijk remmen en weer uit sprinten om de tafel verderop te halen.

Dat is hoe ik het iig doe.
Zo doe ik het ook. Zoals ik geleerd heb met motorracen in dat soort situaties, de eerste bocht opofferen zodat je de rest vloeiend kunt nemen.
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Nespresso schreef: zo 29 januari 2023, 16:23 Een vraagje aan de ervaren Harry Slinger Goeroe’s: nou mijn skills voor het nemen van die kombochtjes langzaamaan wat toegenomen zijn slinger ik ook wat sneller door Harry heen. Alleen heb je ongeveer halverwege (als je HS tot aan het hek voor het omhooglopen rekent) een S-je (links-rechts) die wel heel kort is en ook echt 180 graden terugloopt. Met de snelheid waarmee ik daar nu in ga kan ik ‘m niet nemen. Hoe doen jullie dat?
Ik pak de eerste bocht meestal redelijk hoog, zodat ik de 2e van hoog naar laag kan nemen omzo lekker veel snelheid te kunnen maken voor de 3 bulten, om de laatste bult te kunnen springen. :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

OMLEIDING ROUTE AMERONGEN
Vanwege bosdunning op het grondgebied van Utrechts Landschap is er een omleiding ingesteld. De omleiding begint bij routepaal AM6 en eindigt bij paal AM14. Op dat punt kom je weer terug op de mtb-route.
Het is nog niet bekend hoe lang deze omleiding gaat duren. Mocht daar nieuws over zijn dan gaan we dat hier melden.

Overzichtskaart:
Afbeelding

De omleiding loopt van AM6 naar AM14:
Afbeelding

Start van de omleiding - bij AM6 rechtdoor in plaats van rechtsaf:
Afbeelding

Tweede laan rechtsaf:
Afbeelding

Na een paar borden 'rechtdoor' zie je dit bord:
Afbeelding

Bij routepaal AM14 eindigt de omleiding en ben je weer terug op de route:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Dat scheelt weer een klimmetje! :D :D :D
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Wayne77 schreef: ma 30 januari 2023, 19:43 Dat scheelt weer een klimmetje! :D :D :D
Daar kom jij toch nooit :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

bouwpakket schreef: di 31 januari 2023, 10:38
Wayne77 schreef: ma 30 januari 2023, 19:43 Dat scheelt weer een klimmetje! :D :D :D
Daar kom jij toch nooit :lol:
:D :D :D :-q :-q :-q
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Nespresso schreef: zo 29 januari 2023, 16:23 Een vraagje aan de ervaren Harry Slinger Goeroe’s: nou mijn skills voor het nemen van die kombochtjes langzaamaan wat toegenomen zijn slinger ik ook wat sneller door Harry heen. Alleen heb je ongeveer halverwege (als je HS tot aan het hek voor het omhooglopen rekent) een S-je (links-rechts) die wel heel kort is en ook echt 180 graden terugloopt. Met de snelheid waarmee ik daar nu in ga kan ik ‘m niet nemen. Hoe doen jullie dat?
Als het degene is die ik denk dat het is, ik spring vrijwel altijd gewoon rechtdoor over de middenberm ipv die 2 bochten nemen haha. Maar als je ze wil nemen, bike body seperation, zijn een paar hele goede youtube video's over (https://www.youtube.com/watch?v=8y6ocZHpLoE), ik probeer dat nu in de muscle memory te krijgen door dit gewoon elke bocht te trainen. Geeft echt een heel zelfverzekerd gevoel en je kunt bochten echt heel veel sneller nemen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:o Hoe gaat dit zich ontwikkelen ?

Fietsers zorgen voor overlast in Amerongen: ‘Ze kleden zich om in hun blote reet en pissen van zich af' https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/353511 ... an-zich-af #rtvutrecht
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als het echt waar is wat er staat en het niet opnieuw overdreven is (media... :roll: ), dan snap ik die mensen wel.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Voor regelmatige bezoekers van het duingebied in Noord-Holland is zukke bericht geving niet zo bijzonder.

Ik hoop voor de bewoners van Amerongen dat ze nooit naar het strand gaan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik vind dat de bewoners van Amerongen een gemeentelijk vignet moeten kopen, zodat zij fatsoenlijke faciliteiten, zoals toiletten en extra parkeerplaatsen, voor ons kunnen financiëren rondom de routes.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: wo 1 februari 2023, 17:29 :o Hoe gaat dit zich ontwikkelen ?

Fietsers zorgen voor overlast in Amerongen: ‘Ze kleden zich om in hun blote reet en pissen van zich af' https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/353511 ... an-zich-af #rtvutrecht
"'Ga weg met die blubberbuik" . Mooi hebben ze het niet over mij..................
Enne, ik fiets wel van Soest naar Amerongen en kleed me thuis om, heeft Marga ook wat te genieten :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie