NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Leersum en Amerongen vanmorgen gedaan. Ligt er echt top bij!
Bicycle, bicycle, bicycle
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ja, de grond is nog lang niet verzadigd na de droogte van de laatste zomer en met de huidige temperaturen verdampt er ook veel water. Huilies die bang zijn dat hun fietsjes een beetje vies worden doen zichzelf echt tekort momenteel :wink:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Stunning schreef: za 7 januari 2023, 15:29 Ja, de grond is nog lang niet verzadigd na de droogte van de laatste zomer en met de huidige temperaturen verdampt er ook veel water. Huilies die bang zijn dat hun fietsjes een beetje vies worden doen zichzelf echt tekort momenteel :wink:
Huilies?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Jankers
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Nou moet ik zeggen dat dit toch best wel een goede poging was, maar de afloop was toch een best schoonmaakklusje. En voor iemand die Schoorl als thuisrondje heeft en dus met de auto was... was het nog lastig om enigszins acceptabel in de auto te komen :winkie:

Afbeelding

En ja, de fiets was redelijk schoon voor ik begon.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Barf?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Wou net even een vignet online bestellen, maar nergens uit voorraad leverbaar? Liggen ze wel bij De Proloog?
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

noxiuz schreef: ma 9 januari 2023, 00:38 Afbeelding
Wat een verschrikking. :lol:

Dan maar een jankerd. :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Leuker wordt het er niet van maar veel dramatischer dan een stukje voorbereiding is het niet...
1) Ergens parkeren waar je spul kan afspuiten of zelf de voorzieningen daarvoor meenemen...
2) Qua kleding zorgen dat je a) kleding voor de omstandigheden hebt en b) een bovenste laag hebt die smerig wordt en je makkelijk kan uit doen en wat schoons meenemen om aan te trekken in de auto...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afspuiten kan tegenwoordig aan de Groene Entree Burgwal in Amerongen. Je kunt daar zo het parcours op en af. Doesen kan onder onze watertap of als je het lief vraagt mss wel bij de voetbal of de hockeyclub.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Niels schreef: ma 9 januari 2023, 10:11 Wou net even een vignet online bestellen, maar nergens uit voorraad leverbaar? Liggen ze wel bij De Proloog?
Ik heb ze vorige maand online bij het http://www.banierhuis.nl besteld.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

cheeta schreef: ma 9 januari 2023, 11:17 Leuker wordt het er niet van maar veel dramatischer dan een stukje voorbereiding is het niet...
1) Ergens parkeren waar je spul kan afspuiten of zelf de voorzieningen daarvoor meenemen...
2) Qua kleding zorgen dat je a) kleding voor de omstandigheden hebt en b) een bovenste laag hebt die smerig wordt en je makkelijk kan uit doen en wat schoons meenemen om aan te trekken in de auto...
Uit de oude doos, toen ik nog iets deed met marathons. :winkie:
Gewoon zo'n mobiele reiniger als standaard equipment achterin........
Afbeelding
Was niet altijd genoeg voor hele fiets (heb je met een XXL frame), maar werkte verder prima
Overigens dit was zo'n Gardena geval, later een betere bikewasher met 15 liter water.
Laatst gewijzigd door Fred (mtb-sport) op ma 9 januari 2023, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ben vanmorgen geweest.
Heb Amerongen en Leersum gereden.

WAT.EEN.VETZOOI.

Weinig leuks aan vandaag, veel in moeten houden omdat ik gewoon geen grip had (snelle xc bandjes).

Bij terugkomst fiets afgespoten op dat ding bij de burgwal, waar maar een enkel straaltje uitkomt en je niet voor een spoeierstand o.i.d. kan draaien.

Fiets dus niet goed genoeg naar mijn zin schoon kunnen spuiten en €2,20 voor nog geeneens een verstelbare sproeikop vind ik belachelijk.

Wel schone kleren meegenomen (altijd wel) maar ik kom pas met een paar dagen droog weer terug.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Zoals hierboven ook al vermeld, neem gewoon je eigen mobiele bikecleaner mee. Ik heb deze en ben er meer dan tevreden mee. Genoeg water om de hele fiets af te spuiten en misschien wel 2 als ze niet heel vies zijn... en als je meer wil hebben neem je een extra 2L fles mee of een watercan o.i.d. om hem bij te vullen.

Dit is volgens mij de 4L variant, ik heb zelf de 7L
Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Heb ook net bovenstaande gekocht. Topding, heb de kleine variant icm een 10 liter jerrycan en kan met 4 liter precies 1 fiets doen. Wel een 12V adapter er bij gekocht want de accu is matig.
Plaats reactie