NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dan heb ik liever een sleeplift naast Harry :bier:

Hele winter zowat te warm geweest en nu snak je naar de lente en dan krijg je deze koude natte ellende :-{
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Nespresso schreef: vr 10 maart 2023, 09:56 Vignetprijs wat hoger maken en dan zo'n "weathercam" zoals je in de wintersportgebieden ziet plaatsen :winkie:
:lol:

Binnenkort is het weer de eerste van de maand
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gewoon de locale Horeca lief aankijken, bijvoorbeeld de Proloog?

werkt bij surfen al jaren prima, omdat de meeste watersporters het waarderen komen ze regelmatig een kopje koffie (of biertje) extra doen na een sessie.

https://www.alohabeach.nl/webcam-weer/
Have fun!
Rinse.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Er is in iedergeval geen neerslag tekort meer. Afgelopen jaren was maart telkens te droog. Het is wel echt treurig weer dit jaar. Als naar mijn zonnepanelen kijk heb ik tot nu toe 70% minder opbrengst tegenover vorig jaar deze tijd.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Sabai schreef: vr 10 maart 2023, 12:41 Er is in iedergeval geen neerslag tekort meer. Afgelopen jaren was maart telkens te droog. Het is wel echt treurig weer dit jaar. Als naar mijn zonnepanelen kijk heb ik tot nu toe 70% minder opbrengst tegenover vorig jaar deze tijd.
Wees voorzichtig met dit soort uitspraken. Afgelopen februari is het bijna de hele maand droog geweest. Het eerste mulle zand werd al zichtbaar. Tijdens ons werk aan de UHR routes is de grond na éen spade diep nog helemaal droog.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Sabai schreef: vr 10 maart 2023, 12:41 Het is wel echt treurig weer dit jaar. Als naar mijn zonnepanelen kijk heb ik tot nu toe 70% minder opbrengst tegenover vorig jaar deze tijd.
Herkenbaar. Nou was vorig jaar wel een topjaar, maar dan nog...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Marcobiker schreef: vr 10 maart 2023, 13:29
Sabai schreef: vr 10 maart 2023, 12:41 Het is wel echt treurig weer dit jaar. Als naar mijn zonnepanelen kijk heb ik tot nu toe 70% minder opbrengst tegenover vorig jaar deze tijd.
Herkenbaar. Nou was vorig jaar wel een topjaar, maar dan nog...
Vorig jaar februari een drielingstorm met heel veel regen en flinke stormschade. De ene maand februari is de andere niet.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hier in ‘t westen een neerslagóverschot. Kom maar wat halen dan voor op de UHR.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: vr 10 maart 2023, 13:58 Hier in ‘t westen een neerslagóverschot. Kom maar wat halen dan voor op de UHR.
Ik noem het eerder “Ellende overschot” momenteel. Weer geen weekend om de motor vanuit de winterstalling op te halen (ook pekel).
Morgen droog, maar dan vast een bende qua ondergrond (idd, geen liefhebber van bagger). Dus maar kijken wat er mogelijk is.
Enne, water halen voor de UHR? Stort maar in zee, oh nee. De zeespiegel stijgt dan nog harder :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Sabai schreef: vr 10 maart 2023, 12:41 Er is in iedergeval geen neerslag tekort meer. Afgelopen jaren was maart telkens te droog. Het is wel echt treurig weer dit jaar. Als naar mijn zonnepanelen kijk heb ik tot nu toe 70% minder opbrengst tegenover vorig jaar deze tijd.
Zou ik niet op rekenen. Het viel me woensdag ook al op dat na een uurtje geen neerslag de routes alweer grotendeels droog waren.

En wat die panelen betreft: jan/feb was bij de opbrengt hoger dan vorig jaar, maar die 1,2 MWh van maart vorig jaar zie ik deze maand niet gebeuren :)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Volgens mij is er binnen 24u al ruim 30mm gevallen, da's volgens mij niet binnen een dag weg.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jan Willem schreef: vr 10 maart 2023, 15:39 Volgens mij is er binnen 24u al ruim 30mm gevallen, da's volgens mij niet binnen een dag weg.
Gezien de temperaturen verdampt het ook niet snel weg. Denk morgenochtend (hard) bevroren en daarna beetje "vettig".
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Jan Willem schreef: vr 10 maart 2023, 15:39 Volgens mij is er binnen 24u al ruim 30mm gevallen, da's volgens mij niet binnen een dag weg.
En het regent en sneeuwt as we speak nog gestadig door.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Sowiso grote verschillen binnen NL deze maand. Februari was redelijk normaal.
Komende 5-6 dagen nog veel neerslag, daarna verwachten ze geleidelijk iets droger weer.
Maar acceptabele temperaturen staan nog niet op de kaart.

Afbeelding
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

daniel1975 schreef: vr 10 maart 2023, 17:29 Sowiso grote verschillen binnen NL deze maand. Februari was redelijk normaal.
Komende 5-6 dagen nog veel neerslag, daarna verwachten ze geleidelijk iets droger weer.
Maar acceptabele temperaturen staan nog niet op de kaart.

Afbeelding
Amerongen en Leersum zitten toch weer op een droogte-eiland
Plaats reactie