Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Even de samenvatting gekeken van de cross van zondag. Zo pijnlijk voor de 'concurrentie' om MvdP met 'speels' gemak te zien weg rijden uit de kopgroep. Alwaar ie als koploper had gereden alsof ie even naar de bakker aan het pendelen was.
Als dit het beeld is voor het WK dan heeft hij maar een concurrent. Gevecht voor plek 3 kan dan ook interessant worden naast het gevecht voor plek 2, dan wel 1 :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: wo 1 februari 2023, 18:07 Even de samenvatting gekeken van de cross van zondag. Zo pijnlijk voor de 'concurrentie' om MvdP met 'speels' gemak te zien weg rijden uit de kopgroep. Alwaar ie als koploper had gereden alsof ie even naar de bakker aan het pendelen was.
Als dit het beeld is voor het WK dan heeft hij maar een concurrent. Gevecht voor plek 3 kan dan ook interessant worden naast het gevecht voor plek 2, dan wel 1 :winkie:
Van Aert en VdP zijn van een andere categorie, rest rijdt voor plek 3 ...... al jaren
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In al die jaren is er niemand die op vergelijkbaar niveau heeft weten te komen. Trainen de twee andere dan zo anders? Ik bedoel het is niet zo dat ze buiten de cross alles met z'n tweeën weten te winnen (oké wel veel :lol: ).
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

cross is een stuk meer individueel dan op de weg.. daar ben je veel meer afhankelijk van team (en /of peleton) tactics en andere omstandigheden.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Prulleman schreef: do 2 februari 2023, 10:10 cross is een stuk meer individueel dan op de weg.. daar ben je veel meer afhankelijk van team (en /of peleton) tactics en andere omstandigheden.
Dat, en er zijn gewoon hele goed wegrijders. Waarom... Geld is daar een grote factor in buiten talent. De teams met de meeste knikkers kunnen hun renners het meest professioneel begeleiden. Zelfs WvA, is substantieel beter gaan rijden in zijn jaren bij Jumbo. Begeleiding speelt daar een grote rol in. Bij veldrijden is het na de top 10 vooral minimum loon niveau.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

WK in Hoogerheide wordt eerste keer dat ik live een wedstrijd ga kijken. Ben heel benieuwd, ook naar de hoeveelheid toeschouwers.
Weer wordt ook best aardig... Op zich jammer dat het geen modderpoel is/wordt, maar voor mijn schoenen/kleding wel beter :wink:

Grappig hoe gaaf ik het nu vind en hoe stom ik het 30-40 jaar geleden vond als het wéér op Studio Sport voorbij kwam. De eeuwige Reinier Groenedaal ploeterend over een modderig weiland met planken. Er is veel veranderd...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

erwin.burgers schreef: do 2 februari 2023, 14:47 WK in Hoogerheide wordt eerste keer dat ik live een wedstrijd ga kijken. Ben heel benieuwd, ook naar de hoeveelheid toeschouwers.
Weer wordt ook best aardig... Op zich jammer dat het geen modderpoel is/wordt, maar voor mijn schoenen/kleding wel beter :wink:

Grappig hoe gaaf ik het nu vind en hoe stom ik het 30-40 jaar geleden vond als het wéér op Studio Sport voorbij kwam. De eeuwige Reinier Groenedaal ploeterend over een modderig weiland met planken. Er is veel veranderd...
+1 herkenbaar
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

erwin.burgers schreef: do 2 februari 2023, 14:47 WK in Hoogerheide wordt eerste keer dat ik live een wedstrijd ga kijken. Ben heel benieuwd, ook naar de hoeveelheid toeschouwers.
Weer wordt ook best aardig... Op zich jammer dat het geen modderpoel is/wordt, maar voor mijn schoenen/kleding wel beter :wink:
Zondag is voor 98% uitverkocht , zaterdag voor 74% nu weet ik niet welke aantallen toeschouwers we praten bij 100% , maar druk wordt het zeker , en geen crossing over het parcours voor de toeschouwers , alles gaat via de 5 tal bruggen . :-q
Zelf de shuttlebus service van bergen op zoom naar Hoogerheide was met 1 dag uitverkocht 8)

Ik ben al paar keer bij een wereldcup wedstrijd geweest , dus ook wel benieuwd naar de strijd en toeschouwers aantallen om de regenboog trui :-D

Dus gezellig druk wordt het zeker :P, ik verwacht dat ik zaterdag meer kans heb om dicht op het parcours te staan dan zondag :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Prulleman schreef: do 2 februari 2023, 10:10 cross is een stuk meer individueel dan op de weg.. daar ben je veel meer afhankelijk van team (en /of peleton) tactics en andere omstandigheden.
Ik vond het afgelopen tour na circa 1week wel cool om te zien dat zelfs daar Van der Poel en Aerts 'gewoon' op 1 en 2 stonden in het algemeen klassement met al de nodige etappe zeges. Uiteraard weet je dat het nog maar de eerste week van de Tour was, maar toch
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Holenbeer schreef: vr 3 februari 2023, 09:48
Prulleman schreef: do 2 februari 2023, 10:10 cross is een stuk meer individueel dan op de weg.. daar ben je veel meer afhankelijk van team (en /of peleton) tactics en andere omstandigheden.
Ik vond het afgelopen tour na circa 1week wel cool om te zien dat zelfs daar Van der Poel en Aerts 'gewoon' op 1 en 2 stonden in het algemeen klassement met al de nodige etappe zeges. Uiteraard weet je dat het nog maar de eerste week van de Tour was, maar toch
Geen idee welke Tour jij keek, maar van Aert reed top i.t.t. van der Poel, die kwam in het stuk niet voor afgelopen jaar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

yo-eddy schreef: vr 3 februari 2023, 12:41
Holenbeer schreef: vr 3 februari 2023, 09:48

Ik vond het afgelopen tour na circa 1week wel cool om te zien dat zelfs daar Van der Poel en Aerts 'gewoon' op 1 en 2 stonden in het algemeen klassement met al de nodige etappe zeges. Uiteraard weet je dat het nog maar de eerste week van de Tour was, maar toch
Geen idee welke Tour jij keek, maar van Aert reed top i.t.t. van der Poel, die kwam in het stuk niet voor afgelopen jaar.
de tour van 2021, ik zat een jaar mis.
Daar waar Van der Poel 6 dagen in het geel heeft gereden en daarna uitstapte voor de Olympische Spelen
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Als de rug van vd Poel meewerkt wint hij gewoon. Hij is mentaal sterker dan Wout. Daarnaast is Wout iets meer een ronde renner, waar vd Poel het beter doet in de dagkoersen. 1+1 = 2 dan, statistisch gezien.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ben daar nog niet zo zeker van , beide zijn super gemotiveerd om te winnen , en daarbij speelt de "strijd" tussen hun ook mee, dat geeft soms een extra kick ....., zondag gaan we het zien , beide mogen van mij winnen.... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Stunning schreef: vr 3 februari 2023, 23:42 Als de rug van vd Poel meewerkt wint hij gewoon. Hij is mentaal sterker dan Wout. Daarnaast is Wout iets meer een ronde renner, waar vd Poel het beter doet in de dagkoersen. 1+1 = 2 dan, statistisch gezien.
Conditie van Wout lijkt deze cross wel iets beter te zijn, vd Poel heeft vorig jaar natuurlijk ook niet zoveel kunnen trainen als Wout.
Normaal heeft vd Poel wat overcapaciteit maar deze cross niet en dan begint hij logischerwijs ook kleine foutjes te maken. Ik zou er nu geen geld op durven in te leggen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Ik vind Wout toch echt wel een stuk sterker dan Mathieu over mentaal gesproken. Als er iemand snel het kopje laat hangen, is het Mathieu wel
Plaats reactie