Van der Poel op weg naar goud in 2028!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Wat MVDP als zei, wij de renners maken het gevaarlijk, en daar ben ik het mee eens. Is dit juist onderdeel van de sport, niemand dwingt ze om wielrenner te worden.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

- er wordt nu met 54x10 gereden door sommigen, dus er wordt getrapt op plekken waar vroeger uitgerold werd
- Schaafwonden moet je niet onderschatten ( :winkie: )
- oortjes worden vnml gebruikt om alle renners op hetzelfde moment dezelfde opdracht te geven (vooraan zitten!!!!!)
- Geen idee, maar nam aan dat alle fietsen inmiddels gewoon op 6,8 zaten, zeker de klimfietsen (waar ook op gedaald wordt)

wil nog wel toevoegen ..... die achterlijk smalle stuurtjes verbieden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: di 9 april 2024, 16:54 (...)
- Schaafwonden moet je niet onderschatten ( :winkie: )
(...)
I see what you did there :evil: :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Helemaal uit te sluiten is het niet die valpartijen.

Valpartijen in de afdaling liggen aan de renner zelf, of met pech wanneer het wegdek bevuild is.
Neemt niet weg dat in die bocht van de horrorcrash wel iets gedaan had mogen worden met stootkussens.
Ik schrok er van dat er een betonnen bak en grote keien open en bloot aan de buitenkant van de bocht lagen.
Dit zou bekend moeten zijn met de verkenning maar toch, even wat bescherming neer leggen daar had een kleine moeite geweest.

De peloton valpartijen zijn lastiger te voorkomen.
Vaak zie je zo'n valpartij in de laatste kilometers al aankomen met al dat gewurm in het peloton en renners die achterom kijken of zich laten uitzakken.

Wanneer je daar een goede oplossing voor hebt kun je ook bij het UCI solliciteren.

Overigens gebeuren deze valpartijen niet alleen in het prof peloton, maar ook bij elite/amateur wedstrijden.
De meeste renners vertellen dan dat het erbij hoort, normaal of niet..
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Jurriaan schreef: di 9 april 2024, 15:22 Oja die hadden ze met elkaar ook in de vernieling gereden :cry:
Zo he, even 2 namen door elkaar gehaald. Ik bedoelde Pogacar. Ik dacht dat die ook Parijs-Roubaix zou rijden.
Hij rijdt LBL. En dat gaat VdP ook doen.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
EightGear
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scalpel 4 HT

awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Lux WorldCup CF6

Jammer... :((
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

zeker jammer, maar wel begrijpelijk en geen halve oplossingen. Goud op de MTB lukt ook alleen met een goede voorbereiding en als dat niet te combineren is dit jaar dan beter focus op 1 ding. Wel grappig dat de tour gewoon een soort trainings kamp voor hem is :D

ik heb goede hoop voor 2028, en dan gewoon met een lange periode focus op de MTB, met alle world cups etc
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ja dit is helaas geen nieuws.

Ik vind het wel jammer, maar het was al duidelijk.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer, hopelijk hebben we jaren geleden niet het laatste van Mathieu op de MTB gezien.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

In 2028 is Mathieu, 33 jaar oud. Wie weet wil hij er dan nog een keer vol voor gaan. Ergens heb ik ook wel twijfels of dit het geval zal zijn.

Ik vind het zo jammer dat de Olympische spelen van 2020 niet door zijn gegaan. Daar had hij wel de grootste kansen gehad om alles in het Mountainbiken te winnen dat jaar. De jaren ervoor was hij wel echt oppermachtig en 2020 zou een mooie afsluiting geweest zijn met een Olympische en wereld titel.

Het mocht helaas niet zo zijn.

We zijn in 2019 gaan kijken in Lenzerheide en het is wel echt machtig om hem in het mountainbiken te keer zien te gaan. Maar hoop doet leven, dus wie weet gaat hij toch eerder mountainbiken.
#Skraleanjers
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

33 jaar is nog een prima leeftijd.

Als ik het afzet tegen Nino Schuerter die op die 33-jarige leeftijd alles won wat er te winnen viel. En Mathieu, die Nino al eens verslagen heeft, dan denk ik, waarom niet.

Technisch is Mathieu goed, hij is gemaakt voor het cross country werk, de vraag is alleen hoe gretig hij nog zal zijn om ook zijn stempel op het mountainbiken te drukken.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Raaw Jibb

Stunning schreef: do 23 mei 2024, 20:45 33 jaar is nog een prima leeftijd.

Als ik het afzet tegen Nino Schuerter die op die 33-jarige leeftijd alles won wat er te winnen viel. En Mathieu, die Nino al eens verslagen heeft, dan denk ik, waarom niet.

Technisch is Mathieu goed, hij is gemaakt voor het cross country werk, de vraag is alleen hoe gretig hij nog zal zijn om ook zijn stempel op het mountainbiken te drukken.
hij verslaat Nino omdat Nino aantal jaren ouder is. als Mvdp 33 is en er staat een jonge versie van Nino tegenover is het voor Mvdp ook bekeken zaak
Raaw Jibb
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

novaterra schreef: vr 24 mei 2024, 09:56
Stunning schreef: do 23 mei 2024, 20:45 33 jaar is nog een prima leeftijd.

hij verslaat Nino omdat Nino aantal jaren ouder is. als Mvdp 33 is en er staat een jonge versie van Nino tegenover is het voor Mvdp ook bekeken zaak
Heb ik mee genomen in mijn antwoord inderdaad. Echter beide zijn vrij unieke rijders en Nino wint nog steeds op 38-jarige leeftijd. En hoewel 2028 nog ver weg is, heb ik nog niet zo snel (ook niet bij de U23 klasse) nieuwe Nino's en vooral nog geen nieuwe Mathieu's gezien. Dit soort klasse renners zie je maar eens per generatie terugkomen. Ik zie Mathieu op 33-jarige leeftijd gewoon nog als #1 kanshebber op Olympisch goud. Maar goed, ik ben een enorme Mathieu fan dus misschien is mijn mening iets gekleurd :wink:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Raaw Jibb

Stunning schreef: vr 24 mei 2024, 13:41
novaterra schreef: vr 24 mei 2024, 09:56

Heb ik mee genomen in mijn antwoord inderdaad. Echter beide zijn vrij unieke rijders en Nino wint nog steeds op 38-jarige leeftijd. En hoewel 2028 nog ver weg is, heb ik nog niet zo snel (ook niet bij de U23 klasse) nieuwe Nino's en vooral nog geen nieuwe Mathieu's gezien. Dit soort klasse renners zie je maar eens per generatie terugkomen. Ik zie Mathieu op 33-jarige leeftijd gewoon nog als #1 kanshebber op Olympisch goud. Maar goed, ik ben een enorme Mathieu fan dus misschien is mijn mening iets gekleurd :wink:
dat klopt idd wat je zegt, nu ben ik geen fan van 1 persoon maar ik kijk om de sport. maar op dit moment denk ik dat Pidcock mvdp verslaat op de mtb, en ze zijn volgens mij ongeveer even oud. maar als mvdp niet meer op de mtb gaat zitten en daar "beter" in wordt zonder die knullige dingen die hij nog wel eens heeft, ik hem niet veel kans geef om dat goud naar zich toe te trekken
Raaw Jibb
Plaats reactie