Van der Poel op weg naar goud in 2028!
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Carapaz niet gezien gister

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Met stuur
Dat hij dat kan hè, wisten we eigenlijk niet
Ongelofelijk wat die kerel weet te presenteren. Adrie liet optekenen dat Mathieu er vooral van moet genieten.
Komen VdP en Pogacar elkaar weer tegen, in wedstrijdverband, tijdens LBL? (En Roglic ook zo te zien).
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
-
- Elite Mountainbiker
ook niet meer

Wel weer een prachtige Roubaix gezien, wat een machtsvertoon van Alpecin en VdP
-
- Elite Mountainbiker
Roglic .......

-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Met stuur
Oja die hadden ze met elkaar ook in de vernieling gereden
Dat renners nog steeds op stappen.. De veiligheid in de F1/ MotoGP is een stuk hoger en meer gewaarborgd. In die zin vind ik deze overwinning van VdP ook wel wrang.
En dan wil men, o.a. onder leiding van Plugge, echt aan de veiligheid werken, middels SafeR. En dan wordt dit tegengehouden/ tegen gewerkt.

Dat renners nog steeds op stappen.. De veiligheid in de F1/ MotoGP is een stuk hoger en meer gewaarborgd. In die zin vind ik deze overwinning van VdP ook wel wrang.
En dan wil men, o.a. onder leiding van Plugge, echt aan de veiligheid werken, middels SafeR. En dan wordt dit tegengehouden/ tegen gewerkt.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Ik zou echt niet weten hoe je een sport veiliger maakt waarbij een peloton regelmatig met 70+ km/uur over het asfalt jaagt terwijl ze min of meer in een badpak rond rijden. Geen wonder dat Roglic van onder tot boven onder de pleisters zit.
Ik begrijp heus dat je die mannen geen MotoGP pak aan kunt trekken maar dat stukje textiel dat ze nu dragen slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Ik begrijp heus dat je die mannen geen MotoGP pak aan kunt trekken maar dat stukje textiel dat ze nu dragen slaat helemaal nergens op natuurlijk.

-
- Elite Mountainbiker
- maximum stellen aan verzet op de fietsJefro98 schreef: ↑di 9 april 2024, 15:32 Ik zou echt niet weten hoe je een sport veiliger maakt waarbij een peloton regelmatig met 70+ km/uur over het asfalt jaagt terwijl ze min of meer in een badpak rond rijden. Geen wonder dat Roglic van onder tot boven onder de pleisters zit.
Ik begrijp heus dat je die mannen geen MotoGP pak aan kunt trekken maar dat stukje textiel dat ze nu dragen slaat helemaal nergens op natuurlijk.![]()
- die beter beschermende pakken van o.a. DSM Firmenich verplicht stellen
- minimum gewicht fiets verhogen naar 7,5kg
- oortjes verbieden
dan nog is het natuurlijk een hoog risico sport maar zoals nu is echt belachelijk aan het worden.
- 38x10
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna
Ik weet niet veiliger wordt als ze met 150rpm in de rondte gaan fietsen. Snelheid in het peloton zal er weinig van afnemen (voor de renners op kop is het iets inefficiënter fietsen), voor de snelheid bergaf maakt het niks uit.
Die beschermen tegen schaafwonden, maar niet of nauwelijks tegen botbreuken en hersenletsel lijkt me
Fietsen zijn sinds de aero hype weer een stuk zwaarder geworden. Mechanisch falen van de fiets is niet vaak een oorzaak van een ernstige crash
Via de oortjes worden ook onveilige situaties doorgegeven. Ik weet eigenlijk niet of in de wedstrijden zonder oortjes relatief minder vaak gevallen wordt.
Ik kan me voorstellen dat het drastisch terugbrengen van het aantal deelnemers (bijvoorbeeld zelfde aantal ploegen, maar maar 4 of 5 renners per ploeg) wel een groot positief effect op de veiligheid kan hebben, maar dat heeft nogal veel implicaties
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)