Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

awinkel schreef: ma 6 februari 2023, 08:46 Geweldige race! Sfeer bij het publiek zat er ook goed in. Ik heb geen boegeroep o.i.d. gehoord.
Lars kwam ook goed terug na een wat langzaam begin. Jammer genoeg net geen podiumplaats.

Het was nog wel een hele klus om er met de auto te komen en ook weer weg te komen. :-D
Ik had het gevoel dat Lars een stukje ploegentactiek uitvoerde in de eerste ronde en daarna even moest bekomen. Het moment van zijn afgeven op mvdp was simpelweg te perfect precies voor die klim.

Halverwege dacht ik dat vantourenhout ervandoor was met plek 3, maar kennelijk te veel gegeven in het duel. Lars en Iserbyt kwamen nog erg sterk terug.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

StephanR schreef: ma 6 februari 2023, 09:34
awinkel schreef: ma 6 februari 2023, 08:46 Geweldige race! Sfeer bij het publiek zat er ook goed in. Ik heb geen boegeroep o.i.d. gehoord.
Lars kwam ook goed terug na een wat langzaam begin. Jammer genoeg net geen podiumplaats.

Het was nog wel een hele klus om er met de auto te komen en ook weer weg te komen. :-D
Ik had het gevoel dat Lars een stukje ploegentactiek uitvoerde in de eerste ronde en daarna even moest bekomen. Het moment van zijn afgeven op mvdp was simpelweg te perfect precies voor die klim.

Halverwege dacht ik dat vantourenhout ervandoor was met plek 3, maar kennelijk te veel gegeven in het duel. Lars en Iserbyt kwamen nog erg sterk terug.
indedaad

https://www.wielerflits.nl/nieuws/lars- ... on-rijden/

.... en inderdaad de zin "we hadden geen plan" :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zonder plan, of ook zonder plan, blijft VdP wereldkampioen.

Overigens, de drone beelden vond ik erg gaaf, chapeau voor de filmer.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Was het gehele weekend gezellig , en iedereen was voor elkaar , stond tussen , Belgen,Duitsers, Engelse,Fransoos, iedereen feliciteerde elkaar na de afloop van de mannen elite met de overwinning van VDP .
Nog ff over het parcour gelopen , in het midden ;

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Het was een gaaf evenement. De eerste keer dat ik live bij een veldrijwedstrijd was.
Helaas door de drukte weinig echt live kunnen zien. Rondom het parcours stond het al gauw 4 rijen dik. Uiteindelijk maar een plekje gezocht waar ik voor me de mannen voorbij zag flitsen de brug na het rechte stuk af en de bochten erna, en achter me de race op een groot scherm kon kijken.
Inderdaad alle supporters door elkaar heen. De Belgen waren écht in grote getalen gekomen. Busladingen vol zagen we aan de rand van Hoogerheide. Niks mooier dan een juichende Nederlandse enclave omringt door treurende Belgen na die eindsprint :bier:
En de drukte was meteen ook wel het negatieve punt. Het échte ervaren van een veldrit, de opspattende modder, het gesnuif/gefluim van de renners en een beetje verplaatsen langs het parcours was allemaal niet aan de orde omdat bewegen zo ongeveer onmogelijk was.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Beste zicht heb je vanaf de bank voor de TV, wil je de strijd echt op de voet kunnen volgen :winkie: ...
Was een mooie sportieve strijd, en een mooie verrassing, zelf die explosieve sprint aangaan na het asfalt op te zijn gekomen, ipv al bij de balken aangaan. 2 Klasbakken.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

awinkel schreef: ma 6 februari 2023, 08:46 Het was nog wel een hele klus om er met de auto te komen en ook weer weg te komen. :-D
Op zondag de start van de u23 dames gekeken, daarna op huis aangegaan. Was gelukkig maar 10 minuten lopen :winkie:
Rest thuis op de bank gekeken. Wat hebben we mooie races gezien, grootste winnaars waren de fans, de sport, maar ook alle deelnemers. De rust keert weer langzaam terug in Hoogerheide…
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

awinkel schreef: ma 6 februari 2023, 08:46
Het was nog wel een hele klus om er met de auto te komen en ook weer weg te komen. :-D
Daarom met de Camper er na toe , zaterdag als zondag lopende er naar toe , geen probleem om weg te geraken zondag , Nadat we uitgebreid hadden gegeten ... :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Slim gedaan!
Volgende keer gooi ik een fiets achterin de auto en parkeer ik enkele kilometers van het dorpje. :-)
40 minuten doen over 80m om een parkeerplaats af te komen doe ik niet meer. ;-)
Wat een chaos was dat. Met 6 rijen tegelijkertijd naar een smalle uitgang rijden…pfff…
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

awinkel schreef: wo 8 februari 2023, 09:57 Slim gedaan!
Volgende keer gooi ik een fiets achterin de auto en parkeer ik enkele kilometers van het dorpje. :-)
40 minuten doen over 80m om een parkeerplaats af te komen doe ik niet meer. ;-)
Wat een chaos was dat. Met 6 rijen tegelijkertijd naar een smalle uitgang rijden…pfff…
En dan heb je nog geluk dat het redelijk droog was in de dagen vooraf. Ik kan me een GP op Silverstone herinneren waar de auto's nog dagen later met tractoren van de velden gesleept werden.

Wij stonden aan de oostkant van Hoogerheide op een industriegebied. Was wel half uurtje lopen, maar daarna ook wel snel weg via allerlei kleine weggetjes.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

awinkel schreef: wo 8 februari 2023, 09:57
40 minuten doen over 80m om een parkeerplaats af te komen doe ik niet meer. ;-)
Wat een chaos was dat. Met 6 rijen tegelijkertijd naar een smalle uitgang rijden…pfff…
:o 40 minuten over 80mtr , wauw . Je kan er natuurlijk wel van uitgaan dat op zondag de toeloop enorm was , en dan in een relatief klein plaatsje geeft dat problemen , maar dat maakte de sfeer e.d er niet minder op !

nog even een vergelijk :

zaterdag :
Afbeelding

Zondag op ongeveer dezelfde plek :

Afbeelding
:winkie: :winkie:

Had nog wel een stukje gelezen over het WK veldrijden , en dan met name de "prijzenpot " , waar het budget bij NL 5000 euro bedroeg , dus geen plek voor en feestje en bonus VDP , was er bij de Belg , 20.000 euro beschikbaar voor Wout , Gerben spendeerde de 5000 euro liever voor een hoogte stage dan een feestje na afloop , hoewel de medailles voor NL niet mis was !
Hopelijk hebben Wout en Mathieu de sport naar wat hoger niveau getild qua inkomsten , de aantallen liefhebbers liegde er niet om ! :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

'Matje' is in ieder geval weer van zijn rugklachten af en dat is te zien.

2e plaats RvV, winst San Remo en Roubaix. Dat doet ie goed zo een jaar voor de spelen :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Stunning schreef: di 11 april 2023, 22:36 'Matje' is in ieder geval weer van zijn rugklachten af en dat is te zien.

2e plaats RvV, winst San Remo en Roubaix. Dat doet ie goed zo een jaar voor de spelen :-q
Ben wel benieuwd wanneer hij tijd gaat maken om MTB punten te sprokkelen anders geen startplek voor NL :roll:

Ik vermoed pas na het WK op de weg

dus:
Augustus 25-27: Vallnord, Andorra (DH/XCO/XCC)
September 7-17: TBA, Frankrijk (DH/XCO/XCC)
September 29-October 1: Snowshoe, USA (DH/XCO/XCC)
October 6-8: Mont-Sainte-Anne, Canada (DH/XCO/XCC)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

yo-eddy schreef: do 13 april 2023, 13:04
Stunning schreef: di 11 april 2023, 22:36 'Matje' is in ieder geval weer van zijn rugklachten af en dat is te zien.

2e plaats RvV, winst San Remo en Roubaix. Dat doet ie goed zo een jaar voor de spelen :-q
Ben wel benieuwd wanneer hij tijd gaat maken om MTB punten te sprokkelen anders geen startplek voor NL :roll:

Ik vermoed pas na het WK op de weg

dus:
Augustus 25-27: Vallnord, Andorra (DH/XCO/XCC)
September 7-17: TBA, Frankrijk (DH/XCO/XCC)
September 29-October 1: Snowshoe, USA (DH/XCO/XCC)
October 6-8: Mont-Sainte-Anne, Canada (DH/XCO/XCC)
Ik las het inderdaad. Dat volgens de huidige UCI puntentelling Nederland niet eens een afgevaardigde naar de OS kan sturen oid. Dat zou zuur zijn. Heb je een potentiele medaille kandidaat, kan ie niet meedoen :~
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Potentieel......was Potentieel jammer genoeg :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie