05-07-2015 Francorchamps (B)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Nog een jonge organisatie, maar dit wordt een absolute Ardennen-topper !
Alle info vind je hier : http://www.o2bikers.com/agendaDetail.asp?eventID=2149" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier : http://pat8785.wix.com/vttfrancorchampi ... tique/c3r8" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor wie de Raid des Hautes Fagnes iets te hoog gegrepen was (en zo heb ik er op de filmpjes vele gezien :wink: ) is dit een waardig alternatief, iets minder technisch, maar zeker geen doorsnee Ardennen-ritje.

Schitterende paden brengen jullie van Francorchamps naar Stavelot, Coo, La Gleize, Cour, Andrimont.
En dat door en hoog boven de valleien van de Eau Rouge, Amblève en vooral Roannay-vallei. Deze laatste blijft voor mij landschappelijk één van de mooiste stukjes België.
Een unieke kans om deze regio te ontdekken waar slechts 1 andere TT een klein stukje van aandoet.
De bevoorradingen liggen bovendien telkens op adembenemende locaties.
Nu en dan brede wegen zijn onvermijdelijk, maar de hoofdtoon ligt op uitdagende paden met soms thrilling afdalingen.

De langste afstand is "slechts" 50 km, maar vergis je niet : je krijgt ze niet cadeau !
Bevoorradingen op 17, 26 en 43 km. Hoogtemeters: 1300
(dit zijn de juiste gegevens)

Topic van vorig jaar : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=2&t=125573" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: is gejat

Crap, ik kan waarschijnlijk niet. Was vorige jaar één van de betere. Niet dat de andere slecht waren maar deze was erg leuk ;)
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

Nog een teaserke door de organisatie :
https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=55980B42" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer genoeg kan ik er zelf niet bij zijn : door de hitte is een familiefeest van de namiddag naar de voormiddag verschoven.
Maar ik ken de paadjes die ze aandoen, en ik kan ze alleen maar ten zeerste aanbevelen.
(Ik kom maandag in de regio wel revanche nemen)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Contacteer:

Bummer, ik moet ook werken. Zou theoretisch gezien vrij zijn maar een zieke
collega denkt daar anders over... Dus helaas de nacht, baal wel want is alweer
een tijdje geleden dat ik goed gebiked heb. (verbouwing is nu klaar).
Dan dinsdag of woensdag maar een revanche in de ardennen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

Ik ben er geweest. Geweldige tocht

Ik voelde me goed dus maar voor de 50 km gekozen. Dat heb ik geweten. tot aan de 30 km geen probleem maar op de laatste km stopten ze er nog een paar HM in waar je U tegen zegt. M.a.w. helemaal naar de klote! Maar ontzettend genoten van de mooie afdalingen en dito beklimmingen. In een streek waar idd niet veel tochten komen.
WE ARE BASTA!!!!!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

Ik blijf het altijd zeer vreemd vinden dat zo'n massa Nederlanders naar de Raid des Hautes Fagnes afzakken en voor veel animo op dit forum zorgen (waarvoor dank :-q ), terwijl er voor zo'n prachtige tochten als deze nagenoeg geen interesse is. En dat op 60 km van Maastricht.
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker

Had graag gegaan lowie, maar ik moest werken.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

@lowie,

Probeer regelmatig een Ardennentochtje mee te pikken. Deze zijn inderdaad zéker de moeite waard!!
Bij mij is vaak het punt dat ik de marathons al ruim van tevoren inplan en dat ik deze tochten spontaan ga biken als de agenda het toelaat..... :wink: :wink:
Plaats reactie