Liteville 601 mk2 in transitie

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Mooie houtje touwtje knutsel zo broer ! Enge plek voor de accu lijkt me, zo onderop, maar als het goed gaat is het goed.
De E versie al in bestelling bij Liteville ?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Baron Gijs schreef: ma 6 maart 2023, 09:25 Mooie houtje touwtje knutsel zo broer ! Enge plek voor de accu lijkt me, zo onderop, maar als het goed gaat is het goed.
De E versie al in bestelling bij Liteville ?
Dries zoekt denk ik nog een sponsor :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

baron062 schreef: zo 5 maart 2023, 18:09

Verder zal de tijd leren of ik nog een laatste restje waardigheid heb door in NL gewoon lekker zelf te blijven trappen. :kiss: Als ik dat niet heb ben ik als moderator natuurlijk gerechtigd om alle flauwiteit uit mijn postings over e-bikes te poetsen! :winkie:
Begin maar vast met modereren. :winkie:

Project geslaagd. :-q
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Marco79 schreef: ma 6 maart 2023, 09:27
Baron Gijs schreef: ma 6 maart 2023, 09:25 Mooie houtje touwtje knutsel zo broer ! Enge plek voor de accu lijkt me, zo onderop, maar als het goed gaat is het goed.
De E versie al in bestelling bij Liteville ?
Dries zoekt denk ik nog een sponsor :winkie:
Denk t ook. Ik zoek ze ook al jaren :-{
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Marco79 schreef: ma 6 maart 2023, 09:27
Baron Gijs schreef: ma 6 maart 2023, 09:25 Mooie houtje touwtje knutsel zo broer ! Enge plek voor de accu lijkt me, zo onderop, maar als het goed gaat is het goed.
De E versie al in bestelling bij Liteville ?
Dries zoekt denk ik nog een sponsor :winkie:
Is crowdfunding een heel raar idee?

Voorlopig denk ik deze contraptie vooral nodig te hebben in de bergen, vandaar dus ook deze ingeslagen weg. Normaliter wachten mijn fietsmaatjes wel op mij, dus voor NL zou ik mijn analoge stal goed blijven gebruiken.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik denk dat 3S hiermee zeker definitief door gaat breken.
Helemaal als uitkomt dat Liteville in het geheim een gecamoufleerde ebike in Finale aan het testen is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Die hebben ze al even...

Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

tiewrap schreef: ma 6 maart 2023, 20:45 Ik denk dat 3S hiermee zeker definitief door gaat breken.
Helemaal als uitkomt dat Liteville in het geheim een gecamoufleerde ebike in Finale aan het testen is.

Afbeelding
Daar zoekt Dries een sponsor voor :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als Dries van elk actief forumlid een euro zou krijgen als dank voor zijn noeste gemod, dan zou hij toch al gauw een euro of 10 hebben. Hmm, ik zou idd een andere manier zoeken... :-{

Ik heb net mijn laatste geld gestoken in een paar Wolfpack Enduro's voor de Victor, dus helaas kan ik ook weinig bijdragen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef: zo 5 maart 2023, 18:09
frankyeti schreef: zo 5 maart 2023, 17:46 Raakt je voorwiel hem niet bij bottomout?
Nadert het tot ca 3cm, dus dat komt wel goed.
Afbeelding
mud mate schreef: zo 5 maart 2023, 16:50 He 3s, trekken die bandjes hem wel strak genoeg aan?
Verder ben ik benieuwd hoe je dit gaat bevallen... Na al het commentaar wat ik van jou heb mogen ontvangen over het feit dat ik elektrisch ging :lol: :lol: :lol:
Alles kan strakker! De base voor de accu zit tegen een RVS plaat gebout, welk weer met dikke tiewraps tegen de onderbuis wordt gesnoerd. Dit om het een en ander zijdelings te stabiliseren. De spanbandjes zorgen ervoor dat de base wordt ontlast.

Verder zal de tijd leren of ik nog een laatste restje waardigheid heb door in NL gewoon lekker zelf te blijven trappen. :kiss: Als ik dat niet heb ben ik als moderator natuurlijk gerechtigd om alle flauwiteit uit mijn postings over e-bikes te poetsen! :winkie:
suravida schreef: zo 5 maart 2023, 17:30 Hij kan die accu natuurlijk ook boven laten liggen zodat hij er bij de afdaling niet vanaf valt. :winkie:
Neem maar een grote rugzak mee, in ruil voor mogen hangen aan dat touw met knopen.... :kiss:
Geloof mij, die waardigheid ben jij heeeeeeel snel kwijt....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie conversie, ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Al proefgereden in de heuvels?


( Deze niet vergeten mee te nemen )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

“Heftig” apparaat.

Waarom bouw je de kit niet op je hardtail?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je al actiefoto's van Finale?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Vandaag voor het eerst gereden en nog weinig foto's.

Paar issues: de lader had ik nog niet gebruikt en brande eigenlijk gelijk door. Dus daar zal ik een andere voor moeten zoeken.

Het 102 display is al afgebroken, dus dat is niet best. Zou ook niet weten hoe dat kan.

Verder wel gereden vandaag, de accu was bijna vol. Indrukwekkend hoe die 750watt motor je een stijl klimmetje op draagt. Moet er wel erg aan wennen dat de hartslag niet echt omhoog gaat, ook bij een lage ondersteuning. Maar misschien is de motor wel wat te zwaar... de verhalen van dat je toch ook sport deel ik nog niet. Bovenlijf is al best moe, maar de benen nog niet.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Beetje een slechte start dus in totaal. Issues zijn er om opgelost te worden.

Wat betreft de ondersteuning. Als ik mijn Bosch in eco heb staan, de laagste ondersteuning, dan heb ik echt wel een workout en al helemaal als het omhoog gaat. Dat zal bij de overige reguliere systemen niet anders zijn.
Jij zal dus teveel ondersteuning hebben in je laagste stand.
Plaats reactie