NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

🤦‍♂️
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Na diepgravend onderzoek vanmorgen zijn we de kinderen van rondjesrijder teruggevonden. Levend. :-q

De sinkhole is geïdentificeerd (met bijbehorendr paalnummers voor de administratie) en we hebben een scenario:

Iemand heeft een tunnel vanuit Nieuw Zeeland naar Zeist geboord. Zie bewijs hier https://www.freemaptools.com/tunnel-to- ... -earth.htm

Inmiddels hebben we een vrijwilliger laten afdalen om contact te leggen met de andere kant. We houden jullie op de hoogte.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

"Diepgravend"... :tong boefje!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Leuk dat je nog bereik hebt vanuit het gat, Kaptein! Hoe ver ben je ?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Op de MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug moet je altijd een geldig vignet van het Nationaal Park kunnen tonen.
Het huidige, gele vignet 2022 is nog 10 dagen geldig. Vanaf 31 januari a.s. moet je het nieuwe, zalmkleurige vignet 2023 kunnen laten zien als je gecontroleerd wordt.
De prijs blijft 7,50 voor een heel jaar mountainbiken op de MTB-routes binnen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Het vignet is geldig op de mountainbikeroutes Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz, Kidsroute Austerlitz, Lage Vuursche en Hoge Vuursche.
De actuele lijst met alle verkooppunten, zoals webshop, horeca en fietsenzaak vind je hier:
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtbvignet.
Happy biking. Blijf gezond.

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zeisterlitz was weer een knikkerbaan vandaag , er wordt lekker "gezaagd" op het stuk Zeist , aardig wat stammetjes van circa 1,5 mrt hoog gezien langs de trail , stukje "woudenbergseweg" :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Snelle Buffer schreef: wo 1 februari 2023, 16:26 Zeisterlitz was weer een knikkerbaan vandaag , er wordt lekker "gezaagd" op het stuk Zeist , aardig wat stammetjes van circa 1,5 mrt hoog gezien langs de trail , stukje "woudenbergseweg" :-q
De boswachter heeft goed met ons overlegd over de werkzaamheden. Op ons verzoek zijn de stammen blijven staan zodat we daar nog steeds mooi omheen kunnen draaien. Echt fijne samenwerking met Utrechts Landschap :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Snelle Buffer schreef: wo 1 februari 2023, 16:26 Zeisterlitz was weer een knikkerbaan vandaag…
Grappig… Wij vonden Zeisterlitz er zondag juist wat ruiger bijliggen. Meer wortels etc dan ik me kon herinneren van de laatste keer. (al even geleden)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bouwpakket schreef: wo 1 februari 2023, 20:45
Snelle Buffer schreef: wo 1 februari 2023, 16:26 Zeisterlitz was weer een knikkerbaan vandaag , er wordt lekker "gezaagd" op het stuk Zeist , aardig wat stammetjes van circa 1,5 mrt hoog gezien langs de trail , stukje "woudenbergseweg" :-q
De boswachter heeft goed met ons overlegd over de werkzaamheden. Op ons verzoek zijn de stammen blijven staan zodat we daar nog steeds mooi omheen kunnen draaien. Echt fijne samenwerking met Utrechts Landschap :-q
Was ook in positief zin ,die stammetjes , net alsof je de "reuze slalom " doet :lol:
Giant-E schreef: wo 1 februari 2023, 22:29
Grappig… Wij vonden Zeisterlitz er zondag juist wat ruiger bijliggen. Meer wortels etc dan ik me kon herinneren van de laatste keer. (al even geleden)
ruig :roll: , die paar wortels ?, gelukkig ieder zijn beleving :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik zei “wat ruiger”. Niet “ruig”. :roll:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

" ruiger" ? :-D


:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 1 februari 2023, 22:29
Snelle Buffer schreef: wo 1 februari 2023, 16:26 Zeisterlitz was weer een knikkerbaan vandaag…
Grappig… Wij vonden Zeisterlitz er zondag juist wat ruiger bijliggen. Meer wortels etc dan ik me kon herinneren van de laatste keer. (al even geleden)
Ik begrijp je opmerking wel. Was er vanmorgen weer eens sinds afgelopen herfst en het was op plekken idd minder knikkerbaan dan ik me kon herinneren. Af en toe de balkjes met erachter wat gaten maakt het allemaal een beetje technischer. Iets meer kijken naar de beste lijn, stuur optrekken, maar wel proberen de snelheid te houden.
Het was daardoor wel wat leuker.
Austerlitz met de gravelbike zou ik nog wel doen, maar Zeist lijkt me minder leuk, ongeveerd en met smalle bandjes.

Veel van m'n tijden (heel wat) scherper gezet. Ik heb me écht goed vermaakt. LVHV maar eens vaker voorbij rijden.

Nog wel een oudere man zien liggen (met hulp erbij) waarvoor de ziekenauto was gebeld. Hopelijk viel het mee...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Grappig, het viel mij ook op toen ik voor het eerst in maanden hier weer eens reed, veel meer stronken en wortels. Leuk wel. De lus van de Krakeling zat niet in mn rondje, Austerlitz en de zuidkant van Zeist waren gewoon prima te rijden op mn crosser.
Al ben ik wel sneller wanneer ik mn mtb gepakt had denk ik. Maar ja Strava op de mtb is zeau 2015
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zeisterlitz gisteren nog gedaan , tja iedereen ervaart het op zijn manier , waren er meer boomwortels op de route ?, ja , maar kan er nog steeds aardig doortrappen , met iet wat meer stuur en achterwiel optrekken .... :-q :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

nomad030 schreef: zo 12 februari 2023, 17:25 Al ben ik wel sneller wanneer ik mn mtb gepakt had denk ik. Maar ja Strava op de mtb is zeau 2015
Blauwige Sensa toevallig?
Reed ik een tijdje achteraan op een lekker tempo.
Austerlitz wel gedaan op de gravelbike. Dat was toen, zonder de upgrades (nu flared stuur en hydraulische remmen), al leuk. Nu vast nog leuker.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie