France - Gard - Anduze -Tornac

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dit jaar doen wij weer eens wat anders. Afgelopen jaren 2x pj in Tornac geweest.

Desalniettemin prachtige omgeving.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Bowiex .. nog korte vraag .. de ronde bij Tavernes .. hoe ben je dan de kappotte brug overgestoken ? is er nog een brug of heb je iets anders gedaan ? kan het niet goed terug vinden !
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De 1e brug over de rivier is heel en de 2e brug zijn de planken uit.
Je kan na de 1e brug rechts omlaag en komt dan op een redelijk open stuk naast de rivier uit met 5/6 rijen bomen.
Dit is dan het paadje wat je volgt en gaat weer omhoog bij het brugje van de Mas de Chateau: https://www.google.nl/maps/dir/44.03999 ... m2!4m1!3e2" onclick="window.open(this.href);return false;
Klein stukje inzoomen en het pad denkbeeldig naar de brug over de rivier doortrekken schuin links omhoog.

https://www.strava.com/activities/301014650" onclick="window.open(this.href);return false; kan je de stalen (1e) voormalige treinbrug over de rivier zien.

Succes :-q
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Thanx Bowiex ..

voor de duidelijkheid .. de eerste brug is een oude spoor brug over het water .
de 2de brug is een normale brug over het spoor .. toch ?

Daarna kom ik er wel uit ! is de route ook alleen te rijden ? enig risico ?

Merci !
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het zijn beide oude spoorbruggen, de 1e is van staal en de 2e van hout. Ze liggen in het verlengde van elkaar. Op mijn Instagram foto kijk je over de 1e brug naar de 2e toe.

Als je op Google satellite kijkt zie je dat het oude spoor vroeger aansloot op het spoor wat er nu nog ligt en wat je 500 meter later via Mas du Chateau oversteekt.

Deze route zou ik best alleen durven te rijden. Je komt ook best veel in de buurt van woningen die verspreid over de paar bergjes liggen. Op een paar plekken moet je wel een beetje opletten in de afdalingen. Vooral 1 die schuin op een weg uitkomt waar het pad smal en slecht was, dit is in mijn rit op ongeveer 29km. In de buurt van Massanes.

Wat misschien ook wel leuk is, is om op de heen of terugweg over de stalen brug bij Lezan te rijden. Op de zuid oever van de Gardon ligt een leuke pumptrack en kan je mooi langs de Gardon rijden van/naar Anduze.

Vorig jaar kwamen we trouwens stukjes zilveren reflecterende tape tegen die L/R aan de bomen/struiken waren geplakt/geniet. Of deze nu nog te zien zijn weet ik niet, maar was wel handig.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Aahhh Juist .. het is me nu helemaal duidelijk .. ik ga eens kijken of ik nog tijd kan vinden en een vernieuwde GPX kan maken van dat rondje.

Pumptrack heb ik reeds gevonden maar heb ik nog geen gpx van gevonden .. die ga ik dan zelf wel maken. ! is het echt voor de mtb of is het een motor cross rondje ?
Verder lichter er naast Lezan ook een VTT parcours wat behoorlijk druk bezocht wordt en ook met enige regelmaat in wedstrijden wordt opgenomen.
Alleen over de lus (in het geel op de bekende foto) onder de Piedemont is nog weinig bekend .
Ik hoop daar via strava premium nog meer duidelijkheid over te vinden.

intussen is de MTB vervangen voor een 120 mm fully met zelfs 130 mm voor .. alles tubeless en snakeskin .. ben dr klaar voor ..
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De pumptrack wordt wel gebruikt door MX-ers (zoals er overal veel getrailled wordt door de Fransen)
Maar is meer vergelijkbaar met een fietscross baantje. Leuk om mee te pikken onderweg maar niet iets om speciaal voor om te rijden.

Inderdaad achter Lezan (gezien vanuit Anduze) liggen ook een paar hele mooie tracks.

Merde, nu krijg ik er ook weer zin in om daar te rijden. :lol:
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

hahaha en ik heb er nog een stuk of 3 bijgevonden die onder en naast Piedemont liggen met 4 tot 600 hoogtemeters bij een afstand van 30 km .. prima te doen dus maar wel met technische delen erin ..
Ik hoop maar dat ik op de camping een mtb maatje vind .. om alles alleen te doen ....... :-? ik kan ook nog de mtb van mijn zoon meebrengen .. gaat hij maar mee! :-D
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Jammer dat je zo vroeg gaat jeroentune :~ ,wij komen pas 7 augustus aan op de camping anders had ik graag een rondje met je willen maken.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Idd ..... jammer maar helaas .. ik hoop dat ik daar een plaatselijke held vind ofzo ..
Verder zal ik alles vast leggen via de gps en Strava en de go pro's !

het is in elk geval al lekker warm !
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Als je op Strava kijkt naar activiteiten rondom Anduze (via segmenten, deze week oid) kan je misschien gewoon een local een berichtje sturen voor een Let's ride. Heb ik ook gedaan een aantal jaren terug maar die kerel woont niet meer in Frankrijk.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Klopt .. ben daar al druk mee bezig ! bedankt voor de tip !
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Zie dat er vlak naast de Decathlon in Ales ook nog een "boutique Cycle " is gekomen .. grote shop met weg en mtb goodies .. Dit ter info ...
http://www.bouticycle.com/
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

En vanuit Anduze hoef je dan niet meer de hele stad door te rijden. :-q
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

klopt .. toch maak ik me lichtelijk zorgen .. ik heb vernomen dat er een groep zigeuners is neergestreken op een van de campings bij Anduze en dat er een golf van diefstal en overlast is nu .. alle gemeente doen zelfs hun kerken en openbare gebouwen op slot ... beetje vervelend vooruitzicht om naar op vakantie te gaan. jullie dit toevallig ook daar meegemaakt ?
Plaats reactie