MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Vond het er de afgelopen weken echt geweldig bij liggen. Vrachelen, Cadettenkamp en Dorst.
Mag allemaal best wat ruiger van mij, maar soms zichtbaar wat te lastig voor de roedels straatrijders nu.
Dat laatste noem ik overigens een pluspunt. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
R84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 17 april 2020, 20:26
Mijn mountainbike: Nukeproof Reactor

Gisteren ook sinds lange tijd weer een rondje Dorst gedaan. De zomer sla ik het liefste over; te mul en te druk. De route lag er geweldig bij en het was voor een zondag bijzonder rustig! Genieten dus. Een nieuwe drop heb ik niet gezien :)
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Blijft lastig voor de openbare routes om een gulden middenweg te vinden. Gelukkig zijn de meeste corona fietsers verdwenen. Ik denk dat ze willen voorkomen dat er elk weekend meerdere ambulances nodig zijn. Mja sommige mensen moeten gewoon niet gaan mountainbiken.
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

Het ligt er goed bij nu ja. Deze tijd van het jaar vind ik toch wel de mooiste tijd om te rijden. Prima temperatuur, de herfstkleuren in het bos, beetje tussen de bladeren door crossen.
De nieuwe stukjes op Dorst lopen nu inderdaad ook goed, maar je moet er wel aan denken om ook even links en rechts te kijken of er wandelaars aan komen i.p.v. alleen focussen op de bocht :lol: Weer heerlijk gereden dit weekend :-q
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Hoe lang liggen die nieuwe stukjes er al?

Ik ben in januari geweest en afgelopen vrijdag, maar vrijdag meen ik wat nieuwe dingen te hebben gezien die er de vorige keer niet waren.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Peelrijder schreef: di 25 oktober 2022, 13:37 Hoe lang liggen die nieuwe stukjes er al?

Ik ben in januari geweest en afgelopen vrijdag, maar vrijdag meen ik wat nieuwe dingen te hebben gezien die er de vorige keer niet waren.
Net na januari waren die 3 stormen na elkaar toch? Vlak daarna zijn ze aangelegd.
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

Lunatt schreef: di 25 oktober 2022, 13:40
Peelrijder schreef: di 25 oktober 2022, 13:37 Hoe lang liggen die nieuwe stukjes er al?

Ik ben in januari geweest en afgelopen vrijdag, maar vrijdag meen ik wat nieuwe dingen te hebben gezien die er de vorige keer niet waren.
Net na januari waren die 3 stormen na elkaar toch? Vlak daarna zijn ze aangelegd.
Begin maart hebben ze op 4 plekken op Dorst een stukje aangepast.
CannondaleScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 12:21

Inderdaad die liggen er pas na je een na laatste bezoek.
Zijn nu allemaal goed te rijden gelukkig!!
WzL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 21:41
Mijn mountainbike: Cube GTC 2016

Captain_Kansloos schreef: za 18 juni 2022, 13:05
WzL schreef: zo 29 mei 2022, 20:04 Een maand geleden stonden er een man en een vrouw foto's te maken met een spiegelreflex van de fietsers op het Teteringen parcours. Er stond ook een bordje bij met een Facebook pagina insta of iets anders Social media achtigs, echter heb ik dat in alle snelheid gemist. Iemand hier die mij de goede kant op kan wijzen waar ik die foto's alsnog kan vinden?
Beetje late reactie, maar kom hier niet zo vaak: MTBdorst heeft een Instagram account waar dat op staat/gestaan heeft. Ik heb geen insta/facebook etc, maar via deze link kom je er ook:

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 0yRWJPMzln
Cool, heel erg bedankt voor je reactie! Leuk om mijzelf terug te zien! Ik zie zo op het eerste oog wel een aantal verbeterpuntjes! :roll:
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Route Cadettenkamp afgesloten? Wat is dat nu weer voor waanzin van de gemeente Breda? Wie heeft meer info? :evil:
Be nice :-q
Oetri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 10:55
Mijn mountainbike: Scalpel 2

Afbeelding
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Oetri schreef: di 1 november 2022, 15:56 Afbeelding
Ah, bedankt! :-q Niet heel veel afgesloten dus maar toch wel weer een bijzonder staaltje ambtenarij. Als ik het goed begrijp is er meer 'beef' tussen de survival-eigenaar en de gemeente dan dat de MTB route als geheel in gevaar is? Het is wel jammer van die lus natuurlijk. Maar het is dan wel weer goed nieuws voor die lieden die graag de natuur achter het tankstation ten volle willen ervaren.. :lol:
Be nice :-q
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Dat is nou net zo'n heerlijk stukje om te rijden, zo zonde weer.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

orbeaoiz schreef: di 1 november 2022, 17:00 Dat is nou net zo'n heerlijk stukje om te rijden, zo zonde weer.
ja inderdaad, als ik nog wat energie over heb, probeer ik die vaak in volle sprint te doen, het eerste stuk lekker door de bochten slingeren en na de haakse bocht naar links heerlijk bomen ontwijken!

gaat om dit stuk
https://www.strava.com/segments/19259876?filter=overall
Helaas kom ik altijd net te kort voor de KOM (maar op zo'n kort segment moet je ook wat geluk hebben van de GPS goden, ik heb een keer met Wubben gereden en ik kan wel zeggen dat die zeker een stukje sneller is :D)

(de omleiding gaat nog iets verder, daarna komt het nieuwe stuk met glas en de kleine heuveltjes, nog wat bochtjes en dan de klim met de boom in het midden, daar kan je de route weer op als ik het goed begrijp)
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Sinds de survival baan zat dit er al wel aan te komen voor m’n gevoel :-{ :((
Plaats reactie