Routes in Denemarken.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Shop heeft fully en is heel goed adres om te huren! Zelf ook gedaan, netjes en correct, goede prijs en goeie shop! Die genoemde track is ook best bijzonder. Als je denkt dat wij hier soms het maximale uit de m2 halen, think again. Hier doen ze dat next level. Have fun!
Hier staat niets.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vanmiddag het blauwe rondje Rold Skov gereden. Was benieuwd of de trail te lijden had gehad onder een nacht + ochtend regen, maar dat was geen probleem. Gisteren bij aankomst op de camping zag het gras / omgeving erg droog, dus wat water was welkom hier :-q Na de lunch de trail opgepakt aan de overkant van de weg vanaf de camping. Het is een toffe trail, onderweg kan je ook wat rode + zwarte lussen nemen om de rit wat uitdagender te maken, heb wat stukjes rood gedaan en dat was meer " enduro "styl, erg leuk. Morgen, als het weer het toelaat nog maar een rondje doen en dan vooral focussen op rood + zwart segmenten. Al met al is het rondje een aanrader als je in de buurt bent. Oja, iets van 22 kilometer gereden vandaag en zo`n 450 hoogtemeters.
Onderstaande bordje volgen.
Afbeelding
Op pad met me grote spectral.
Afbeelding
Best veel van dit soort trailsegmenten.
Afbeelding
Afbeelding
Het was echt genieten van het voorjaars groen :-q
Afbeelding
Afbeelding
Mooie doorkijkjes onderweg, dreigende luchten maar droog rondje gehad.
Afbeelding
Challenge..
Afbeelding
Roadgap bij het bikeparkje maar overgeslagen :winkie:
Afbeelding
Het camping / bike leven is goed hier in Denemarken :bier:
Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Update: Rold Skov.
Gisterenmiddag nog een rondje blauw gedaan en geprobeerd alle rode afslagen / bypasses te nemen. Nou wat een feest werd dat :-q Heel tof aangelegd allemaal op de beperkte HM`s die ze daar hebben, als basis volg je de blauwe route en als je je eigen wilt uitdagen dan pak je de afslagen die met rood zijn gemarkeerd, dan klim je soms over shotter of breed pad of soms over single trail omhoog en dan krijg je als beloning meestal een " enduro " achtige afdaling. Sommige waren heel gaaf :-q Ik kan het hier niet laten zien in plaatjes, dus je zal het met me woorden / verslag moeten doen. Als ik nog kanz zie om video`s up te loaden op me trip dan zal ik dat doen, anders ff dit topic in de gaten houden als je interesse hebt :winkie:

Deze paaltjes volgen en dan de afslagen naar rood volgen.
Afbeelding

Weer op pad met me 297 Spectral.
Afbeelding

Leuke uphill via blauw.
Afbeelding

Impressie van rode trails.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eind score vd dag incl. terug omhoog fietsen / lopen om me verloren action cam te zoeken :-{ had hem trouwens wel weer gevonden :bier:
Afbeelding

Oja, en het was weer prachtig in het bos.
Afbeelding.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag verplaatsing naar nieuwe bike spot Stay Tuned :tong
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Lekker genieten daar!! Ik lees met plezier mee, in Oktober wil ik met Mjenir ook die kant op gaan voor een weekendje rijden met een local. Nu al zin in bij het zien van deze beelden.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ziet er prachtig uit daar. Ik heb gelijk even wat op de kaart opgezocht en een lijstje gemaakt. Vorig jaar voor het eerst met een camper drie weken door Denemarken en Zweden getrokken. Fietsen waren mee maar het is me nauwelijks gelukt ergens te fietsen waar het een beetje interessant was. De tips in dit topic neem ik mee want dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk weer die kant op.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Oli4k schreef: do 25 mei 2023, 22:16 Ziet er prachtig uit daar. Ik heb gelijk even wat op de kaart opgezocht en een lijstje gemaakt. Vorig jaar voor het eerst met een camper drie weken door Denemarken en Zweden getrokken. Fietsen waren mee maar het is me nauwelijks gelukt ergens te fietsen waar het een beetje interessant was. De tips in dit topic neem ik mee want dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk weer die kant op.
Het is er nu prachtig, fantastische kleuren in het bos en onderweg :-q
Het filmpje wat Mjelnir op pagina 4 zetten van dit topic van youtube`r Marjus Finholt is erg leerzaam. Daar zitten leuke pointers in :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

MarkMeisner schreef: do 25 mei 2023, 22:00 Lekker genieten daar!! Ik lees met plezier mee, in Oktober wil ik met Mjenir ook die kant op gaan voor een weekendje rijden met een local. Nu al zin in bij het zien van deze beelden.
Thanks, Good Times hier in Danmark :-q Mjenir zijn filmpje op pagina 4 hier in dit topic heeft mij ook ( zoals het nu gaat ) op het goede spoor gezet.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Camping wifi is goed hier :-q alvast wat RAW beeld uit Denemarken.
Stukje flowen op Rold SKov blauwe trail.

Stukje rode trail vanaf Rold Skov blauwe trail.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

marcomtb1972 schreef: do 25 mei 2023, 22:43
MarkMeisner schreef: do 25 mei 2023, 22:00 Lekker genieten daar!! Ik lees met plezier mee, in Oktober wil ik met Mjenir ook die kant op gaan voor een weekendje rijden met een local. Nu al zin in bij het zien van deze beelden.
Thanks, Good Times hier in Danmark :-q Mjenir zijn filmpje op pagina 4 hier in dit topic heeft mij ook ( zoals het nu gaat ) op het goede spoor gezet.
Mooi dat mijn video post zoveel mensen inspireerd! Erg leuk om de gave beelden terug te zien. In October ga ik zelf er ook biken met Mark inderdaad :-q
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Bikepark Silkeborg is de volgende spot die ik wil aankaarten.
Een klein, maar leuk parkje / heuvel aan de rand van de ringweg van Silkeborg.
Hoogteverschil is marginaal, misschien 25 mtr ofzo, het klimmetje naar de startpunten is heel geleidelijk, misschien 3 minuten omhoog fietsen, ook de kinderen 5 a 8 jaar oud fietsen daar prima omhoog. Voor de rest weinig te melden, ben je in de buurt, gewoon doen zou ik zeggen, ik zat daar op een camping in de omgeving Silkeborg en dat was 10 minuten rijden ofzo. Zal in me volgende bericht even vermelden waar ik zat ivm aanrijden andere locatie`s daar.

De zon was dr weer bij op deze dag.
Afbeelding

150 mtr achter dit bord van de parking ligt het startpunt met info bord van wat je op de heuvel kan verwachten.
Afbeelding

Dr liggen een aantal lijntjes op de heuvel:
Oranje. Beginner lijntje die zowel up als down gaat.
Blauwe. Die splits na de start in een flowline of je pakt de wat meer jump line, beneden komt hij weer samen.
Screenshot van het flowlijntje.
Afbeelding

Rood Singletrail. Is een singletrail / bochten / kicker / dubbeltjes.
Hieronder in het screenshot kom ik van een rockdrop en rol zo een kicker op, dat ding staat best steil, best wel ff eng maar uiteindelijk 2x overleefd :winkie:
Afbeelding

Rood Jumpline. Toffe lijn, alles is te rollen, wel lastig om de bochten goed te maken ivm losse gravel in de bochten, maar ik vond vooral de 1e drop en de daarna komende jump erg tof :-q :-q
Screenshots van de jump.
Afbeelding
Afbeelding

En een zwarte jumpline. De gehele lijn is te rollen dus perfect voor training.
Platform / start zwarte lijn.
Afbeelding
Screenshot van aanrij naar 1e step-up.
Afbeelding

XC outfit verruild voor Rambo pak om de kans op First Blood zoveel mogelijk te vermijden.
Afbeelding

Kort bewegend beeld:
https://www.youtube.com/watch?v=6lbNL8JpEdE

Tot zover bikepark Silkeborg, op naar de volgende stop: Nordskoven
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er is wel degelijk een uplift op Silkeborg :winkie:
Afbeelding

Mooi om alle reacties te lezen :-q
Maar ondertussen begint het in NL toch ook heel langzaam te veranderen. Nu de technische lusjes op vaste routes nog.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mjelnir schreef: di 30 mei 2023, 13:06
marcomtb1972 schreef: do 25 mei 2023, 22:43

Thanks, Good Times hier in Danmark :-q Mjenir zijn filmpje op pagina 4 hier in dit topic heeft mij ook ( zoals het nu gaat ) op het goede spoor gezet.
Mooi dat mijn video post zoveel mensen inspireerd! Erg leuk om de gave beelden terug te zien. In October ga ik zelf er ook biken met Mark inderdaad :-q

:-q Ik zal de rest van me ervaringen hier tzt delen, omgeving Silkeborg is een leuke als je tijd hebt, vooral Danmark Tag :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Genieten hoor!!! Blijf posten en video's online gooien :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Silkeborg: bikespot nummer 2 die ik daar bezocht heb.
Je hebt bij Silkeborg Vesterskoven en Nordskoven, nadat ik met wat lokale mtbèrs had gesproken, besloten ( ivm beschikbare tijd ) om Nordskoven te gaan rijden i.p.v Vesterskoven. Het schijnt dat Vesterskoven wat meer een flowtrail is met wat leuke spicy sectie`s en dat die trail ook leuker is als je wat pk`s in de benen hebt, zodat je wat snelheid kan houden.
Nordskoven schijnt dan wat meer tech sectie`s, wat meer draaien / keren / steilere passage`s en is minder lang, en dat paste mooi in de dag planning. Hieronder wat plaatjes van me rondje Nordskoven.

Routebord bij de parking aan de Skydebanen Arhusweg.

Afbeelding
Afbeelding

We volgen de blauwe lus en pakken onderweg alle rode of zwarte afslagen voor de Good Stuff :-q

Afbeelding

Omhoog, steiler dan het lijkt, met een worteltje.

Afbeelding

Slingeren tussen de bomen, op deze trail heb ik de meeste bomen geraakt in Denemarken.

Afbeelding

Voorbeeld van een blauw / Zwart splitsing
Rechtsaf is blauw, vals plat gravel.
Afbeelding
Linksaf is stijgen met wortels, ik had perfecte omstandigheden, dus ideaal voor Wurtzeltrail training :winkie:
Afbeelding

Het was weer een mooi rondje in het Deense bos :bier:
Afbeelding
Afbeelding

Het rondje in getallen.

Afbeelding

Wat kan je hier verwachten: een mooi / leuke neergelegde trail in een mooi gebied, ik was vooral aangenaam verrast door de diversiteit, zo raas je tussen dicht op mekaar staande boompjes door en op het andere moment beland je op een gelikte flowtrail met toffe kombochtjes.
De klimmetjes die je af en toe tegenkomt op de rood / zwart afslagen vanaf de blauwe route zijn op sommige stukken zo aangelegd dat je daar ook je klim / wortel klim capaciteiten kan trainen. Ik was daar met perfecte omstandigheden dus kon alle wortel segmenten raken waar ik wou, de grip was :-q in natte omstandigheden meer vertier zeg maar :winkie: De main trail is vooral grove kiezels, dat lijkt in het begin wat sketchy maar grip zat als je gewend ben. Ik heb deze trail 1x kunnen doen aan het einde van een middag, maar ga in de toekomst deze trial zeker nog eens bezoeken, good stuff :-q :-q

Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=ULEAigtT6IM

Volgende en laatste stop van me Denemarken tripje is Danmark Tag.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Herkenbare paaltjes :-q

Wij stonden een nachtje bij Naerum (Kopenhagen) en ik heb daar het XC rondje gereden van Geels Skov.

Gelijke ervaringen als hierboven beschreven. Ze weten daar uit een paar M2 misschien nog wel meer te halen als wij in ons polderlandje. De aftakkingen die je kunt kiezen (rood/zwart) doen een beetje denken aan de Posbank route met de rode lusjes. Wel iets ruigere routes dan we hier kennen maar wel echt goed onderhouden en aangelegd. Op de trail lagen op een aantal plaatsen kruiwagens met trailonderhoud gereedschap.

Voor herhaling vatbaar die Deense routes :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie