Om even een oud topic nieuw leven in te blazen, na anderhalf jaar met x0 remmen op mijn Lux te hebben gereden was het tijd voor iets anders. Was het nodig? Nee absoluut niet de x0 remset is mij altijd goed bevallen en deed wat het moest doen.
Waarom dan iets anders? Gewoon omdat ze mooier zijn, ik er goede ervaringen mee heb en omdat het kan!
Wat is het geworden? Een set Hope Tech3 Red Limited Edition met X2 remklauwen. Nieuwe schijven van Hope zijn onderweg en zodra alles binnen is zal ik ze zsm gaan monteren. Denk dat het super zal staan op de matzwarte Lux!!!
Hope remmen, ervaringen tips & tricks
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
- Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage
En dat is ook meteen het probleem met niet-zwarte Hope onderdelen.Dutch schreef:Ik ze ook sinds een jaar, E4 X2 combi en mocht het niet op nieuwe frame passen komen ze te koop
Ze gaan zo ontzettend lang mee (meerdere bikes meestal) dat een fancy kleur op de ene bike ineens niet meer uit ziet op de andere bike.
Vandaar dat ik dat soort onderdelen nu altijd gewoon in zwart neem (ze zijn al mooi genoeg van zichzelf) en daardoor kunnen ze probleemloos mee naar elke volgende bike.
Verder zou ik ook geen verschil meer in voor- en achter remklauw nemen. Prijsverschil is er nauwelijks maar je zit wel met 2 soorten spare-blokjes te kijken. En mocht je ineens een blokje van je voorste remklauw kwijtraken of mocht ie ineens in een downhill "op" zijn dan kun je niet zomaar een blokje uit je achterrem nemen.
Althans; dit is hoe ik het nu zie met deze super remmen.
- wiely
- Mountainbike Junk
- Berichten: 204
- Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
- Mijn mountainbike: Evil following I
doezel schreef:En dat is ook meteen het probleem met niet-zwarte Hope onderdelen.Dutch schreef:Ik ze ook sinds een jaar, E4 X2 combi en mocht het niet op nieuwe frame passen komen ze te koop
Ze gaan zo ontzettend lang mee (meerdere bikes meestal) dat een fancy kleur op de ene bike ineens niet meer uit ziet op de andere bike.
Vandaar dat ik dat soort onderdelen nu altijd gewoon in zwart neem (ze zijn al mooi genoeg van zichzelf) en daardoor kunnen ze probleemloos mee naar elke volgende bike.
Verder zou ik ook geen verschil meer in voor- en achter remklauw nemen. Prijsverschil is er nauwelijks maar je zit wel met 2 soorten spare-blokjes te kijken. En mocht je ineens een blokje van je voorste remklauw kwijtraken of mocht ie ineens in een downhill "op" zijn dan kun je niet zomaar een blokje uit je achterrem nemen.
Althans; dit is hoe ik het nu zie met deze super remmen.
Inderdaad, voor die marginale gewichtswinst tussen beide klauwen moet je het ook niet doen.doezel schreef: Verder zou ik ook geen verschil meer in voor- en achter remklauw nemen. Prijsverschil is er nauwelijks maar je zit wel met 2 soorten spare-blokjes te kijken. En mocht je ineens een blokje van je voorste remklauw kwijtraken of mocht ie ineens in een downhill "op" zijn dan kun je niet zomaar een blokje uit je achterrem nemen.
Althans; dit is hoe ik het nu zie met deze super remmen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
- Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage
En voor het verschil in rem-vermogen hoef je het ook niet te doen. Je bent toch al (als het goed is) getraind om voor harder te remmen dan achter (indien het terrein het toe laat). En bij alles behalve downhill monteer je achter gewoon een kleiner schijfje dan voor.
- RRon
- Pro Biker
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
- Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!
Voor komt er een 180mm en achter een 160mm schijf, beide de nieuwe floating disc van Hope. Ga er vanuit dat ik genoeg rem vermogen heb op mijn XC fietsje en mijn 73kg. Heb een E4 voor voorzijde overwogen maar denk die niet nodig te hebben en vind hem te lomp voor mijn fiets.
En tsja, wat betreft de kleur, mijn Hopes mogen gezien worden en de combi zwart rood blijft voor mij een mooie combi.
Heb helaas pas volgende week de tijd om ze te monteren dus dat zal nog even moeten wachten. Denk dat ik mijn x0 remmen bewaar voor als de fiets weg gaat zodat ik de Hopes er weer af kan halen!
En tsja, wat betreft de kleur, mijn Hopes mogen gezien worden en de combi zwart rood blijft voor mij een mooie combi.
Heb helaas pas volgende week de tijd om ze te monteren dus dat zal nog even moeten wachten. Denk dat ik mijn x0 remmen bewaar voor als de fiets weg gaat zodat ik de Hopes er weer af kan halen!
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Gaat echt wel voldoende remmen. Ik weeg 83Kg en rij met 160/140mm schijven. In de Ardennen wordt het soms spannend, vooral als ik niet mijn eigen tempo omlaag kan rijden (dus teveel moet remmen).
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Ik heb net nog een ritje op mijn pekel mtb gemaakt op de weg met mono mini,s uit 2007 eerste vijf jaar 40.000km mee gereden daarna gedegradeerd naar de pekel fiets. ook al weer 10.000 winter km erbij en nog nooit onderhoud gepleegt behalve nieuwe blokken en schoonmaken!
En al die wielrenners maar klagen ik wil geen schijven, probleem dit probleem dat.
Op mijn huidige bike ook de x2 e4 combo. eens dat dezelfde klauw makkelijker is maar dit ziet er wel profi uit echt nagedacht over de keuze
Ik rijd xc, dus een blok ineens versleten bij hope is er niet bij. In al die jaren nog nooit een defect gehad. dat is nu zo,n 70.000km met hope remmen dus ik durf het wel aan twee verschillende remmen
En al die wielrenners maar klagen ik wil geen schijven, probleem dit probleem dat.
Op mijn huidige bike ook de x2 e4 combo. eens dat dezelfde klauw makkelijker is maar dit ziet er wel profi uit echt nagedacht over de keuze
Ik rijd xc, dus een blok ineens versleten bij hope is er niet bij. In al die jaren nog nooit een defect gehad. dat is nu zo,n 70.000km met hope remmen dus ik durf het wel aan twee verschillende remmen
-
- All rounder
- Berichten: 149
- Lid geworden op: wo 13 april 2011, 21:34
- Mijn mountainbike: Genesis High Latitude '15
In verband met het overzetten van mij Tech3 X2 remmen naar een ander frame is het nodig de bestaande remleiding te vervangen voor een langer exemplaar. Een nieuwe leiding is reeds onderweg en ik weet dat alle onderdelen zoals het plugje wat in de leiding wordt gestoken, de klem banjo etc. over gezet kan worden naar de nieuwe leiding. flesje DOT olie heb ik ook want destijds direct aangeschaft samen met de remmen.
Wat ik nog mis is een duidelijke instructie hoe de rem straks weer af te vullen en te ontluchten. Dit laatste is ook prima op Youtube etc. te vinden maar hoe pak ik het afvullen van de nieuwe leiding aan? Iemand een duidelijk stappenplan beschikbaar?
Wat ik nog mis is een duidelijke instructie hoe de rem straks weer af te vullen en te ontluchten. Dit laatste is ook prima op Youtube etc. te vinden maar hoe pak ik het afvullen van de nieuwe leiding aan? Iemand een duidelijk stappenplan beschikbaar?
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Stap 1: koop een nieuw flesje DOT olie (DOT olie trekt water aan en de kans is groot dat jouw flesje zo oud is dat er al veel water in zit, ook al is het flesje niet meer open geweest).
Verder gewoon de procedure voor ontluchten volgen.
Verder gewoon de procedure voor ontluchten volgen.