Hope remmen, ervaringen tips & tricks

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Om even een oud topic nieuw leven in te blazen, na anderhalf jaar met x0 remmen op mijn Lux te hebben gereden was het tijd voor iets anders. Was het nodig? Nee absoluut niet de x0 remset is mij altijd goed bevallen en deed wat het moest doen.
Waarom dan iets anders? Gewoon omdat ze mooier zijn, ik er goede ervaringen mee heb en omdat het kan!

Wat is het geworden? Een set Hope Tech3 Red Limited Edition met X2 remklauwen. Nieuwe schijven van Hope zijn onderweg en zodra alles binnen is zal ik ze zsm gaan monteren. Denk dat het super zal staan op de matzwarte Lux!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Het zijn ook erg mooie remmen...ben er zelf ook nog heel blij mee !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

heb dezelfde kleur alleen E4klauwen, echt een boss kleur
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik ze ook sinds een jaar, E4 X2 combi en mocht het niet op nieuwe frame passen komen ze te koop :(
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Dutch schreef:Ik ze ook sinds een jaar, E4 X2 combi en mocht het niet op nieuwe frame passen komen ze te koop :(
En dat is ook meteen het probleem met niet-zwarte Hope onderdelen.

Ze gaan zo ontzettend lang mee (meerdere bikes meestal) dat een fancy kleur op de ene bike ineens niet meer uit ziet op de andere bike.

Vandaar dat ik dat soort onderdelen nu altijd gewoon in zwart neem (ze zijn al mooi genoeg van zichzelf) en daardoor kunnen ze probleemloos mee naar elke volgende bike.

Verder zou ik ook geen verschil meer in voor- en achter remklauw nemen. Prijsverschil is er nauwelijks maar je zit wel met 2 soorten spare-blokjes te kijken. En mocht je ineens een blokje van je voorste remklauw kwijtraken of mocht ie ineens in een downhill "op" zijn dan kun je niet zomaar een blokje uit je achterrem nemen.

Althans; dit is hoe ik het nu zie met deze super remmen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

doezel schreef:
Dutch schreef:Ik ze ook sinds een jaar, E4 X2 combi en mocht het niet op nieuwe frame passen komen ze te koop :(
En dat is ook meteen het probleem met niet-zwarte Hope onderdelen.

Ze gaan zo ontzettend lang mee (meerdere bikes meestal) dat een fancy kleur op de ene bike ineens niet meer uit ziet op de andere bike.

Vandaar dat ik dat soort onderdelen nu altijd gewoon in zwart neem (ze zijn al mooi genoeg van zichzelf) en daardoor kunnen ze probleemloos mee naar elke volgende bike.

Verder zou ik ook geen verschil meer in voor- en achter remklauw nemen. Prijsverschil is er nauwelijks maar je zit wel met 2 soorten spare-blokjes te kijken. En mocht je ineens een blokje van je voorste remklauw kwijtraken of mocht ie ineens in een downhill "op" zijn dan kun je niet zomaar een blokje uit je achterrem nemen.

Althans; dit is hoe ik het nu zie met deze super remmen.
:-q
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

doezel schreef: Verder zou ik ook geen verschil meer in voor- en achter remklauw nemen. Prijsverschil is er nauwelijks maar je zit wel met 2 soorten spare-blokjes te kijken. En mocht je ineens een blokje van je voorste remklauw kwijtraken of mocht ie ineens in een downhill "op" zijn dan kun je niet zomaar een blokje uit je achterrem nemen.

Althans; dit is hoe ik het nu zie met deze super remmen.
Inderdaad, voor die marginale gewichtswinst tussen beide klauwen moet je het ook niet doen.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

En voor het verschil in rem-vermogen hoef je het ook niet te doen. Je bent toch al (als het goed is) getraind om voor harder te remmen dan achter (indien het terrein het toe laat). En bij alles behalve downhill monteer je achter gewoon een kleiner schijfje dan voor.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Voor komt er een 180mm en achter een 160mm schijf, beide de nieuwe floating disc van Hope. Ga er vanuit dat ik genoeg rem vermogen heb op mijn XC fietsje en mijn 73kg. Heb een E4 voor voorzijde overwogen maar denk die niet nodig te hebben en vind hem te lomp voor mijn fiets.
En tsja, wat betreft de kleur, mijn Hopes mogen gezien worden en de combi zwart rood blijft voor mij een mooie combi.
Heb helaas pas volgende week de tijd om ze te monteren dus dat zal nog even moeten wachten. Denk dat ik mijn x0 remmen bewaar voor als de fiets weg gaat zodat ik de Hopes er weer af kan halen! :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Gaat echt wel voldoende remmen. Ik weeg 83Kg en rij met 160/140mm schijven. In de Ardennen wordt het soms spannend, vooral als ik niet mijn eigen tempo omlaag kan rijden (dus teveel moet remmen).
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Als je alles zwart neemt heb je thuis geen goed excuus om te wisselen :lol:
(bezig met 4e set hope remmen in hetzelfde aantal jaren)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb net nog een ritje op mijn pekel mtb gemaakt op de weg met mono mini,s uit 2007 eerste vijf jaar 40.000km mee gereden daarna gedegradeerd naar de pekel fiets. ook al weer 10.000 winter km erbij en nog nooit onderhoud gepleegt behalve nieuwe blokken en schoonmaken!

En al die wielrenners maar klagen ik wil geen schijven, probleem dit probleem dat.

Op mijn huidige bike ook de x2 e4 combo. eens dat dezelfde klauw makkelijker is maar dit ziet er wel profi uit echt nagedacht over de keuze :-)

Ik rijd xc, dus een blok ineens versleten bij hope is er niet bij. In al die jaren nog nooit een defect gehad. dat is nu zo,n 70.000km met hope remmen dus ik durf het wel aan twee verschillende remmen :-)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En in de camelback sleep ik al die tijd E4 + X2 blokken mee?
Jamesz
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 21:34
Mijn mountainbike: Genesis High Latitude '15

In verband met het overzetten van mij Tech3 X2 remmen naar een ander frame is het nodig de bestaande remleiding te vervangen voor een langer exemplaar. Een nieuwe leiding is reeds onderweg en ik weet dat alle onderdelen zoals het plugje wat in de leiding wordt gestoken, de klem banjo etc. over gezet kan worden naar de nieuwe leiding. flesje DOT olie heb ik ook want destijds direct aangeschaft samen met de remmen.

Wat ik nog mis is een duidelijke instructie hoe de rem straks weer af te vullen en te ontluchten. Dit laatste is ook prima op Youtube etc. te vinden maar hoe pak ik het afvullen van de nieuwe leiding aan? Iemand een duidelijk stappenplan beschikbaar?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Stap 1: koop een nieuw flesje DOT olie (DOT olie trekt water aan en de kans is groot dat jouw flesje zo oud is dat er al veel water in zit, ook al is het flesje niet meer open geweest).

Verder gewoon de procedure voor ontluchten volgen.
Plaats reactie