Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Fowth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 6 juni 2023, 14:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

MacReal schreef: di 6 juni 2023, 18:51 Mijn ervaring met de crankbrothers is meer dan prima :-q
Makkelijk te onderhouden als dat moet, betrouwbaar en trefzeker als dat nog niet moet.

Betere trackrecord dan de oneup bij mij iig :bier:
Ook specifiek met de droppers van crankbrothers? Heb wel een paar items van ze gehad in het verleden wat me nooit heeft teleurgesteld maar ben verder niet echt bekend met droppers dus je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Fowth schreef: di 6 juni 2023, 19:24
MacReal schreef: di 6 juni 2023, 18:51 Mijn ervaring met de crankbrothers is meer dan prima :-q
Makkelijk te onderhouden als dat moet, betrouwbaar en trefzeker als dat nog niet moet.

Betere trackrecord dan de oneup bij mij iig :bier:
Ook specifiek met de droppers van crankbrothers? Heb wel een paar items van ze gehad in het verleden wat me nooit heeft teleurgesteld maar ben verder niet echt bekend met droppers dus je weet maar nooit.
Ik heb nu een jaar een Highline 3 in gebruik.
Nog geen onderhoud nodig gehad :-q

In mijn vorige fiets ook een Highline gehad (toen was er nog maar 1 type), daar wel eens wat onderhoud aan gedaan. Super simpel!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Fowth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 6 juni 2023, 14:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Goed om te horen dan denk ik dat de kans heel groot is dat ik die inderdaad ook ga aanschaffen. Alleen zoek ik nog een lever. Tot nu toe heb ik nog niet iets gevonden rond de prijs van de Shimano maar misschien heeft iemand nog een aanrader of kan bevestigen dat de xtr lever van Shimano goed is?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Fowth schreef: wo 7 juni 2023, 10:01 Goed om te horen dan denk ik dat de kans heel groot is dat ik die inderdaad ook ga aanschaffen. Alleen zoek ik nog een lever. Tot nu toe heb ik nog niet iets gevonden rond de prijs van de Shimano maar misschien heeft iemand nog een aanrader of kan bevestigen dat de xtr lever van Shimano goed is?
De originele lever van crankbrothers is heel veelzijdig. Je kunt hem overal op je stuur monteren zo ongeveer.
Op AliExpress vind je ook een ZTTO hendel, die werkt in mijn ervaring ook erg prettig. Daar heb ik er nog een van liggen en ik twijfel om die te gaan gebruiken ipv de originele crankbrothers remote.
(de ZTTO werkte qua positie niet lekker met mijn SRAM remmen. Die zijn er nu af, dus komt hij beter uit)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Modo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 6 juni 2021, 10:36
Mijn mountainbike: Nordest Bardino

Ik heb een Highline 3 170mm en vind hem zeer matig. Opzich is het een mooi ding, maar hij loopt zowel in als uit stroef en met geluid. Ik zit nog altijd te twijfelen om hem terug te sturen, maar weet niet of het zo hoort of dat ie kapot is. Ik heb geen enkele andere dropper meegemaakt die zo slecht is.

De ZTTO levers zijn prima, maar een beetje schraal dat het schaamteloze WTC namaak is.
Fowth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 6 juni 2023, 14:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Ik heb inmiddels inderdaad redelijk wat uiteenlopende meningen gehoord over de Highline 3. Ik ben nog even wat verder gaan kijken en kwam er achter dat met een kleine stretch van mijn budget ik ook een RockShox Reverb Stealth (175mm) zou kunnen kopen voor €260 waarbij de lever inclusief is. Wat ik heb gehoord is dat RockShox best prima droppers maakt maar dat hoor ik vooral over de Reverb AXS waarbij je toch al bij een veel hoger budget kijkt. Is deze dropper (en lever?) ook goed en zijn geld waard? Zou dit een betere keuze zijn dan de Highline 3?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je honderden euros extra hebt betaald voor draadloos, dan wil je gewoon dat het een hele goede dropper is :roll:
Het drop gedeelte is gewoon zoals het is.
Of het nu draadloos wordt bediend of hydraulisch
Ik heb zelf een Reverb met hydraulische remote en het is de minste en stroefste dropper in de schuur.
Nr 1 Thomson (maar beperkte drop)
Nr 2 One up 210mm
Nr xx Reverb (werkt, en das al heel wat meer dan zn voorgangers)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als je beste dropper wil met draad: Bikeyoke. Mijn Revive doet het ondertussen al bijna 8 jaar soepel en probleemloos, met 1x onderhoud vorig jaar.... Draadloos lijkt de Reverb AXS inderdaad een hele verbetering te zijn tov de normale Reverb, waarvan ik er 2 heb versleten. Heb sinds vorig jaar de CB Highline 3 in de endurofiets. Die doet het prima, maar is tov de Bikeyoke wel wat rauwer en voelt goedkoper aan. (maar dat is hij dan ook)

@TSTM: Ik had altijd de indruk dat de meeste ellende bij de normale Reverb kwam uit de hydraulische remote en dat is bij de AXS dus anders. Ik kom ook alleen maar tevreden AXS gebruikers tegen hier, zowel in het veld als bij LT Sports. Staat in ieder geval hoog op het verlanglijstje voor mijn nieuwe gravelbike. (Na die Classified wielset en Ingrid crank...)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De hydraulische bediening van de Reverb staat los van het hydraulische circuit in de dropper.
Maar als je twee hydraulische circuits hebt, dan heb je ook 2x kans.op lucht bij de olie.

De latere versies van de Reverb, met gouden (bronzen) letters zijn beter, toen zijn ze overgestapt op andere seals.
Mn beide Thomsons hebben het 5 jaar gedaan zonder onderhoud.
Toen opgestuurd voor een beurtje, still going strong.
De Reverb doet het ook al jaren, maar is in werking de minste. (Daarvoor 2 Reverbs gehad, zonder gouden letters, die waren minder betrouwbaar)
De One up 210 (v2 1) doet het ook goed, maar net iets rauwer dan de Thomsons.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Fowth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 6 juni 2023, 14:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

suravida schreef: wo 7 juni 2023, 17:07 Als je beste dropper wil met draad: Bikeyoke. Mijn Revive doet het ondertussen al bijna 8 jaar soepel en probleemloos, met 1x onderhoud vorig jaar.... Draadloos lijkt de Reverb AXS inderdaad een hele verbetering te zijn tov de normale Reverb, waarvan ik er 2 heb versleten. Heb sinds vorig jaar de CB Highline 3 in de endurofiets. Die doet het prima, maar is tov de Bikeyoke wel wat rauwer en voelt goedkoper aan. (maar dat is hij dan ook)
Heb ook nog even zitten kijken naar Bikeyoke inderdaad maar uiteindelijk kom ik dan ver van mijn budget af wat toch wel uiteindelijk max €300 gaat zijn inclusief lever. Zit toch maar te denken om de Highline 3 te proberen en te kijken hoe dat voor mij uitpakt en daar dan een Wolf Tooth bar lever bij te kopen. Dat is mooi onder die max van 300 en goed binnen Nederland te krijgen (voor het geval het toch niet goed uitpakt).
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met de CB geen ervaring, maar de service van One Up is in elk geval prima en je kunt bijna alle onderdelen los kopen mocht er iets stuk gaan of versleten zijn.
Qua werking voelt een BikeYoke ietsje smeuiger maar er zit ook een aardig prijsverschil in (ik heb beiden in gebruik).

Op m'n Levo SL zit een X-Fusion Manic en die doet het vooralsnog ook heel erg prettig. Voordeel van (deze) Specialized is dat ze een 34.9mm zadelpen gebruiken, stijf en veel inwendige ruimte voor het dropper mechanisme.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Modo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 6 juni 2021, 10:36
Mijn mountainbike: Nordest Bardino

MacReal schreef: di 6 juni 2023, 22:25
Fowth schreef: di 6 juni 2023, 19:24

Ook specifiek met de droppers van crankbrothers? Heb wel een paar items van ze gehad in het verleden wat me nooit heeft teleurgesteld maar ben verder niet echt bekend met droppers dus je weet maar nooit.
Ik heb nu een jaar een Highline 3 in gebruik.
Nog geen onderhoud nodig gehad :-q

In mijn vorige fiets ook een Highline gehad (toen was er nog maar 1 type), daar wel eens wat onderhoud aan gedaan. Super simpel!

Hoe soepel loopt jouw highline 3? Hoor je schurend/ suizend geluid bij in en uit telescoperen? Die van mij loopt niet helemaal soepel, maar misschien moet ik hem (onder garantie) nog terug sturen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Modo schreef: vr 9 juni 2023, 12:57
MacReal schreef: di 6 juni 2023, 22:25

Ik heb nu een jaar een Highline 3 in gebruik.
Nog geen onderhoud nodig gehad :-q

In mijn vorige fiets ook een Highline gehad (toen was er nog maar 1 type), daar wel eens wat onderhoud aan gedaan. Super simpel!

Hoe soepel loopt jouw highline 3? Hoor je schurend/ suizend geluid bij in en uit telescoperen? Die van mij loopt niet helemaal soepel, maar misschien moet ik hem (onder garantie) nog terug sturen.
Het enige geluid wat ik hoor is vergelijkbaar met dat van een bureaustoel. Geen schuren of suizen, alleen wat hoorbare verplaatsing van lucht/olie.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Fowth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 6 juni 2023, 14:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Gisteren heb ik mijn Highline 3 en Wolf Tooth ReMote ontvangen en geïnstalleerd. Zonder enige problemen weten te installeren naast de interne kabelgeleiding van de Canyon Stoic wat echt een complete hel is.

Even een snel rondje gedaan om een beetje te kunnen testen en werkt volledig naar wens. Vanwege de aanhoudende 30 graden komende dagen is er nog niet echt de mogelijkheid het in de praktijk te kunnen testen helaas.
Plaats reactie