Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Spec4ever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: di 11 oktober 2022, 13:40
Mijn mountainbike: Kan geen koffie maken😔

Ik heb al geruime tijd een Reverb AXS, het grappige van dat ding is dat je vaker omdat het zo gemakkelijk gaat je zithoogte aanpast.
Het jaarlijkse servicebeurtje al twee maal gedaan, easy to do, kosten nog geen 20€. (Oh ja en je hebt een bleed tooltje van 7€ nodig)
Binnenkort de 3 jaarlijkse beurt, wat uitgebreider, heb het spul al liggen iets van 60€.

Een waarschuwing! Blijf weg van de Magura Veyron!
Heb er twee gehad, alleeen maaar ellende!
Bagger! Op brave fietspaden blijft het redelijk heel hoewel je erg moet wennen aan de verlate reactie van het ding en de korte tijd dat de dropper “vrij gegeven” wordt door de klep
(Je drukt op de remote en vervolgens voel je echt vertraging voordat het ding reageert)
Maar als je een rockgarden doet of een bikepark dan kan je het ding alweer servicen omdat de seals lekken….
Ik ben natuurlijk een redelijk zware jongen, maar de Reverb heeft daar dus absoluut geen last van.
De bediening van de Reverb heeft bij mij ook de voorkeur, is gewoon een wipschakelaartje, altijd trefzeker én goed bevestigd.
De Veyron heeft een plastic schakelaartje dat met een O-ring bevestigd zit.
C’est le ton qui fait la musique! :bier:
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Spec4ever schreef: do 8 december 2022, 09:11 Ik heb al geruime tijd een Reverb AXS, het grappige van dat ding is dat je vaker omdat het zo gemakkelijk gaat je zithoogte aanpast.
Het jaarlijkse servicebeurtje al twee maal gedaan, easy to do, kosten nog geen 20€. (Oh ja en je hebt een bleed tooltje van 7€ nodig)
Binnenkort de 3 jaarlijkse beurt, wat uitgebreider, heb het spul al liggen iets van 60€.

Een waarschuwing! Blijf weg van de Magura Veyron!
Heb er twee gehad, alleeen maaar ellende!
Bagger! Op brave fietspaden blijft het redelijk heel hoewel je erg moet wennen aan de verlate reactie van het ding en de korte tijd dat de dropper “vrij gegeven” wordt door de klep
(Je drukt op de remote en vervolgens voel je echt vertraging voordat het ding reageert)
Maar als je een rockgarden doet of een bikepark dan kan je het ding alweer servicen omdat de seals lekken….
Ik ben natuurlijk een redelijk zware jongen, maar de Reverb heeft daar dus absoluut geen last van.
De bediening van de Reverb heeft bij mij ook de voorkeur, is gewoon een wipschakelaartje, altijd trefzeker én goed bevestigd.
De Veyron heeft een plastic schakelaartje dat met een O-ring bevestigd zit.
Wat heb je voor een servicekitje nodig?
Spec4ever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: di 11 oktober 2022, 13:40
Mijn mountainbike: Kan geen koffie maken😔

C’est le ton qui fait la musique! :bier:
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Spec4ever schreef: do 8 december 2022, 09:11 Ik heb al geruime tijd een Reverb AXS, het grappige van dat ding is dat je vaker omdat het zo gemakkelijk gaat je zithoogte aanpast.
Het jaarlijkse servicebeurtje al twee maal gedaan, easy to do, kosten nog geen 20€. (Oh ja en je hebt een bleed tooltje van 7€ nodig)
Binnenkort de 3 jaarlijkse beurt, wat uitgebreider, heb het spul al liggen iets van 60€.

Een waarschuwing! Blijf weg van de Magura Veyron!
Heb er twee gehad, alleeen maaar ellende!
Bagger! Op brave fietspaden blijft het redelijk heel hoewel je erg moet wennen aan de verlate reactie van het ding en de korte tijd dat de dropper “vrij gegeven” wordt door de klep
(Je drukt op de remote en vervolgens voel je echt vertraging voordat het ding reageert)
Maar als je een rockgarden doet of een bikepark dan kan je het ding alweer servicen omdat de seals lekken….
Ik ben natuurlijk een redelijk zware jongen, maar de Reverb heeft daar dus absoluut geen last van.
De bediening van de Reverb heeft bij mij ook de voorkeur, is gewoon een wipschakelaartje, altijd trefzeker én goed bevestigd.
De Veyron heeft een plastic schakelaartje dat met een O-ring bevestigd zit.
Ik had anders geen problemen met de Vyron hoor! Om nu direct te zeggen dat je daar vandaan moet blijven vindt ik een beetje overtrokken. Ik zou zo de versie 3 kopen, en waarschijnlijk ga ik dat ook doen. Dat de Reverb anders is, dat weet ik, er zit ook een prijskaartje verschil in.
Spec4ever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: di 11 oktober 2022, 13:40
Mijn mountainbike: Kan geen koffie maken😔

Dat jij geen problemen er mee had is natuurlijk hardstikke fijn, maar je was wel een van de weinigen.
Los daarvan vind ik dit soort componenten wel componenten die wat moeten toevoegen.
Bij een Reverb is dat de draadloze en razendsnelle beweging plus reactie van de dropper.
Onmiddelijk reagerend, snel en precies zoals de beste mechanische droppers
Je betaalt dus heel veel extra terreuro’s voor een legere cockpit alleen.
Okay plus een consistente lichtere bediening dan.
Nadeel? Motortje en klep kunnen kapot (maar hoor ik niet meer)
De Veyron V3? Het ding is nog altijd trager in reactie en beweegt ook trager dan een gewone dropper.
Magura schrijft dat ze het ding compleet opnieuw ontworpen hebben (met o.a. het oog op betere betrouwbaarheid zoals Magura dat zelf aangeeft)
Je betaalt dus weliswaar vergeleken met een Reverb een stuk minder extra voor de legere cockpit maar je krijgt er een suboptimale bediening en werking voor terug.

/edit
Nog een nadeeltje…
De Reverb kan jezelf servicen, service kitjes kosten eigenlijk geen drol.
De Veyron moet je ook ieder jaar servicen, maar kan/mag je niet zelf doen….
Benieuwd wat Magura daar voor rekenen gaat en hoe snel je je dropper dan weer terug hebt…
C’est le ton qui fait la musique! :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn neefje wil graag een dropper in zijn Orbea fully. Nu heb ik al soort van voor hem bedacht er een One Up 210 V2 in te doen. Echter zitten wij nog even met de remote. Links zit onder het stuur al de remote van de vering. Nu kan je van Orbea een ander gecombineerd hendeltje kopen. Maar daar durven ze 160 euro voor te vragen. Dus maar even iets anders zoeken. Zijn sponsoren (ouders) hebben al de fiets gesponsord. Wat hij meer wil moet hij zelf kopen. En zo groot is zijn spaarpot nu ook weer niet.

Er is hier op het forum vast wel iemand met ook een Orbea die er zelf een dropper in gezet heeft. Dus ik ben benieuwd, wat is jou oplossing? Welke dropper remote? Hoe past en bevalt dat?
◼︎ Go round the outside.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb gewoon de losse Orbea dropper hendel en die past overal naast. Is netjes slank dingetje en werkt gewoon prima.
Zit naast de remote van de Fox.

https://www.orbea.com/nl-nl/apparatuur/ ... remote-kit
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Spec4ever schreef: do 8 december 2022, 09:11 Ik heb al geruime tijd een Reverb AXS, het grappige van dat ding is dat je vaker omdat het zo gemakkelijk gaat je zithoogte aanpast.
Wat gaat er dan zo gemakkelijker aan dan een kabelbediende? (Ik vraag dit voor een vriend om de aankoop te verantwoorden;)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

daniel1975 schreef: vr 3 maart 2023, 10:01 Ik heb gewoon de losse Orbea dropper hendel en die past overal naast. Is netjes slank dingetje en werkt gewoon prima.
Zit naast de remote van de Fox.

https://www.orbea.com/nl-nl/apparatuur/ ... remote-kit

Top. :-q

Nog een vraagje aan de OneUp rijders. Hoe zit de kabel vast onder de dropper? Klem je de kabel af met een boutje, of haak je het tonnetje van de kabel er in?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het tonnetje zit aan de dropper, dus de remote moet een schroefje/moertje hebben.
De OneUp vraagt wat meer kracht, dus een remote met een flinke slag en een gladde kabel zijn wel aan tes raden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zit er geen kabel bij dan?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De OneUp komt zonder remote (en zonder kabel)
Die kan je er wel bij bestellen, maar je kan ook een andere remote gebruiken.
Maar de kabel zit met het tonnetje aan de OneUp dropper, dus op de remote moet de kabel vastgeschroefd worden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jaybee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 20 april 2023, 11:16
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad C 2017

Mijn eerste post op dit leuke forum maar val gelijk met de deur in huis.
Kennen jullie dit kunstje al?

https://www.youtube.com/watch?v=ttWyjHPf02E

Dacht dat het te mooi was om waar te zijn maar bij mijn Rockshox reverb werkt het.
Je kunt het eventueel een paar keer herhalen 8)

De squish komt blijkbaar van het optillen van je fiets aan het zadel.
'Never believe the hype'
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik zit te kijken naar de BikeYoke Divine en Divine SL met 125 mm drop en het is me niet helemaal duidelijk waar nu de meerwaarde in zit van de duurdere Divine SL. De Divine SL is 10 gram lichter (verwaarloosbaar) en heeft een Tech-Climb feature (lichte vering als deze halfweg ingeschoven is), maar dat biedt voor mij geen meerwaarde. Zijn er nog andere relevante verschillen? Heeft de Divine SL wellicht een beter intern mechanisme, dat duurzamer is en/of soepeler werkt?

Ik heb nog een remote liggen met het kabeltonnetje aan de remote waar de Divine wel op past, maar de Divine SL niet. Neig dus naar de normale Divine om die reden. Wat zou een goede reden zijn om toch de Divine SL te kiezen?
BoeFra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 16:46
Mijn mountainbike: Giant Trance 29

Sinds kort heb ik de nieuwe Magura Vyron MDS v3 zoals die zo mooi heet.

Ik rij sinds 2015 met een dropper. Begonnen met een RockShox Reverb op de Niner., Daarna een KS Lev op de Epic (vanwege buisdiameter: 27,2) en mijn huidige fiets was voorzien van een OEM Giant dropper. Alledrie kabelbediend. In vergelijking met deze droppers ervaar ik geen merkbare vertraging in de bediening van de Vyron. Ik ben geen bikepark warrior, voor mijn XC gebruik is de Vyron helemaal goed.

Of je het geld over hebt voor een draadloze dropper (je betaalt uiteindelijk voor een opgeruimd dashboard, een zwaardere dropper en gehannes met batterijen/oplader :-?) moet iedereen zelf weten. Zelf heb ik geen spijt van de aankoop.
Non enim non est
Plaats reactie