MTB Marathon ''rund um zierenberg'' am 30.08.2009

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fietswiel
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 21:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction-R (Rohloff), Specialized Stumpjumper

Helaas weinig vernomen over de ondergrond, ik zag op de site bij de belangrijke informatie mbt parkeren ook iets van een kampeermogelijkheid staan...en anders gezellig naar de camping! Het weerbericht voor kassel (niet ver van Zierenberg vandaan) ziet er overigens niet verkeerd uit: Het weer in Kassel liet zich vandaag het beste omschrijven als zwaar bewolkt. Morgen wordt het ongeveer 17 graden. De wind is zwak en komt net als vandaag uit het zuidwesten. Morgen bewolkt en het blijft droog. Begin volgende week blijft het droog met af en toe zon.Dus we gaan er weer lekker van genieten...
Mijn sponsor is: http://www.mol-coatings.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom makkelijk doen als het moeilijke deel veel leuker is?
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

fietswiel schreef:Helaas weinig vernomen over de ondergrond, ik zag op de site bij de belangrijke informatie mbt parkeren ook iets van een kampeermogelijkheid staan...en anders gezellig naar de camping! Het weerbericht voor kassel (niet ver van Zierenberg vandaan) ziet er overigens niet verkeerd uit: Het weer in Kassel liet zich vandaag het beste omschrijven als zwaar bewolkt. Morgen wordt het ongeveer 17 graden. De wind is zwak en komt net als vandaag uit het zuidwesten. Morgen bewolkt en het blijft droog. Begin volgende week blijft het droog met af en toe zon.Dus we gaan er weer lekker van genieten...
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit en nat zal de ondergrond in ieder geval niet zijn..... tenminste dat verwacht ik niet.
terry1991
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 21 oktober 2008, 11:58
Mijn mountainbike: Cannondale Trail HS - 33

Ik vertrek nu naar Zierenberg.

Voor de gene die gaan veel succes toegewenst!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

ik ga ook zo weg. Ben net terug van de Vuelta Toertocht. Dat was niet zo'n succes na 50 km was er iemand die het nodig vond om tegen mijn fiets aan te rijden. Hierbij is de derailleurhanger van het frame (Scott CR1) verbogen

Heb de winkel waar de fiets gekocht is gebeld en het schijnt mogelijk te zijn om hem nog weer recht te buigen.
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Heb net bij de fietsenbakker op een Scott CR1 staan te geilen Faxe, zonde.
Ik vertrek ook zo naar Deutschland, JorisR6 komt me zo oppikken. Hoop vooral op een beetje fatsoenlijk weer.

Succes allen hier!
Tot de velle d'r aon hange!!!
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Dan zal ik me ook maar voegen tot de reizigers richting het oosten, weer ziet er iig goed uit http://www.weeronline.com/Duitsland/Kassel.htm" target="_blank
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

net even met de streckencontrol gesproken. nagenoeg alles is droog :-q
gaat een mooi rondje worden
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Zo, dat was wat mij betreft zeer de moeite waard. Gisteren tentje neergeplugd op het terrein wat daarvoor beschikbaar was. Startbord afgehaald en wat pasta naar binnen geschoven. Vanmorgen was het behoorlijk fris maar bij de start ging al redelijk de goed kant op. Stipt om 9 uur weg. Parcours lag er kurkdroog bij en was heerlijk om te rijden, niet heel technisch maar toch wel wat beter dan Grafschaft vorige week. Verzorging, bepijling en afzetting van wegen was echt super. En over mijn uitslag mag ik zeker niet klagen, 16e overall en 7e senioren I. Al met al voor herhaling vatbaar.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Vond het ook een leuke marathon. Ben 97ste geworden in totaal en 43ste in mijn categorie. Parcours was inderdaad niet erg technisch maar toch iets "spannender" als het parcours van Sorpetal als ik me goed herinner. Vond het ook leuk dat je gelijk bij de finish een uitdraai kreeg met je tijd en klassering. Ben zelf erg rustig gestart en heb over beide rondje ongeveer even lang gedaan. Uitslag valt me niet tegen gelet op het feit dat ik gisteren nog kleine 100 km op de racert heb gefietst (Vuelta Toertocht). Wel een val lagere gemiddelde hartslag (146) als normaal maar dat komt waarschijnlijk door de tocht van gisteren. In het tweede rondje denk ik man/vrouw of 30 ingehaald.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Ben 74ste geworden overall, 32ste Sen1. Niet geheel ontevreden, ben de hele week al verkouden. Had moeite met ademen. 2de ronde constant met verzuurde bovenbenen gereden (althans zo voelde het).

Ik vond hem leuk. Goede, enthousiaste organisatie en streckensicherung. Ze strooien wel snel met bordjes "gevaarlijk" :~
Laatst gewijzigd door JorisR6 op zo 30 augustus 2009, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Volgens de bordjes was eigenlijk het hele parcours gevaarlijk. Vond dat bordje wat op ongeveer 8 km voor de finish stond wel leuk waar op stond dat je moest terugschakelen. Was inderdaad ook wel nodig daar.
D'n Engel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: za 7 oktober 2006, 13:27

Aardig rondje, wel veredelde wegparcours maar al stukken leuker dan Grafschaft. Ik reed voor de 2e plek en dat was bij vlagen een wegkoersfinale qua aanvallen, demarreren en benen stil houden. Uiteindelijk 4e overall geworden (i know, de meest waardeloze klassering). De startklim vond ik erg leuk en ook de afdalingen daar waren vrij aardig, mogen ze van mij volgend jaar nog wel wat vaker tegenop en af rijden als dat mogelijk is. Morgenavond zal ik een verslagje op mijn site posten!
Bikefreak Magazine Marathonteam: http://www.bfm-marathonteam.nl
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Eens met het engeltje hierboven. Iets minder de hoogtelijnen volgen en iets vaker die poekel op zou het parcours een stuk mooier maken. Nu was het in je eentje verdomd lastig wegrijden bij een groepje, die hadden zeeën van tijd om je weer bij te halen op de snellere stukken. Maar goed, met een zevende plek overall mogen we helemaal niet klagen (en dat doen we dan verder ook niet). Trouwens, op twee toppen waar je naar het oosten kon kijken: wat een uitzicht! Ook op mijn site volgt vandaag een keer nog een klein verhaaltje!
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Volgens m'n hartslagmeter kregen we toch 2400 hm voor de kiezen. Is niet heel weinig te noemen.

Zo'n Zierenberg Marathon is een aangename afwisseling met technische Ardennenmarathons. Gelukkig worden dit soort marathons ook georganiseerd. Bij dit soort marathons krijg ik iets meer het wedstrijd gevoel (Ardennenmarathons rijd ik meer op overleven).

Ik kan voor mezelf een leuk marathonseizoen samenstellen door EMBC en RWP te combineren :)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Ik ben ook van mening dat het niet echt een uitdagend parcour was, meer een super snelweg. En voor een 2x 53Km ronde hebben ze nog veel asfalt in weten te stoppen, is erg knap.

En die waarschuwings bordjes sloegen ook nergens op. Bij iets gevaarlijkeer punten stonden juist weer geen bordjes.

Door een flinke valpartij door mij in de 20Km met als gevolg schaafwonden en een erg pijnlijke heup,heb ik besloten om gas terug te nemen en hem maar wat rustiger uit te fietsen. Uiteindelijk toch nog 31 bij de Senioren, en een tevreden persoon.
Plaats reactie