Trek 2010

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

SnelleJonge schreef:Mmmm... weer terug naar de saaie kleuren vind ik, blij dat ik de 8000 van 2009 heb gekauft.
Kleur is 1, maar heb je de framevormen goed bekeken? Imho toch echt een stukje onderscheidender dan in 2009.
Die van 2009 zijn ineens saai en niet door de kleurstelling :winkie:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Helemaal mee eens. Trek's zien er voor 2010 prima uit. Kleur is van ondergeschikt belang. Snap niet dat daar zo lyrisch onder kan worden gedaan. Over een jaartje is de kleur weer 'not done'. Onderweg op een track heb ik toch weinig tijd om daar naar te kijken en buiten die 'nordic-walkende-bejaarde' passeer ik weinig publiek.
Een MTB schijt niet op een bospad
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Het frame ziet er meer dan goed uit imo, alleen de kleuren zijn minder geworden. Maar eens even afwachten hoe de 8500 er uit gaat zien..
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

BikerBert schreef:Maar eens even afwachten hoe de 8500 er uit gaat zien..
Uit m'n hoofd zwart/wit en ga gerust uit van hetzelfde frame als de 8000.
Zal er dus ook niet heel spannend uit komen te zien.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Tismilucas schreef:Helemaal mee eens. Trek's zien er voor 2010 prima uit. Kleur is van ondergeschikt belang. Snap niet dat daar zo lyrisch onder kan worden gedaan. Over een jaartje is de kleur weer 'not done'. Onderweg op een track heb ik toch weinig tijd om daar naar te kijken en buiten die 'nordic-walkende-bejaarde' passeer ik weinig publiek.
Ben ik het niet mee eens. 2009 kleuren zijn gewoon TOP! En kleur is voor mij wel degelijk belangrijk, het oog wil namelijk ook wel wat. Voor wat betreft het frame voor 2010? wat is daar eigenlijk dan spannender aan geworden :~

Maarja, dat is natuurlijk aleemaal heel persoonlijk. Ik ben in ieder geval zeer content met mijn Trek 8000 zoals die nu is, en dat zal voor mij nog wel effe zo blijven. Dus inruilen voor een Trek 8000 2010 model zit er ZEKER niet in.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

SnelleJonge schreef:Voor wat betreft het frame voor 2010? wat is daar eigenlijk dan spannender aan geworden :~
Anders check je even rustig het gedeelte vanaf de bidonboutjes op de liggende onderbuis tot aan de balhoofdbuis....
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
JP.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 231
Lid geworden op: do 18 december 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Specialized P1 '08 - Kona Cowan DS

Freeride/slopestyle.
En toch heeft ie iets weg van de Session 88
Afbeelding
Kona Grassroots
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

JP. schreef:En toch heeft ie iets weg van de Session 88
Eh... de coil shock?
Verder erg weinig overeenkomsten met de Session en temeer met de Remedy, waar hij duidelijk op gebaseerd is en was.
Wel leuk speeltje voor erbij :winkie:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
the0jokers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 12 april 2009, 20:02
Mijn mountainbike: Cube Stereo // Lynx Singlespeed

vet! ook die blauwe details zijn erg mooi en opvallend (en weer n's wat anders als rood, wit of goud)
~Cube Stereo '10 Te koop!
~Lynx Singlespeed '96
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Wicked DJ schreef:
SnelleJonge schreef:Voor wat betreft het frame voor 2010? wat is daar eigenlijk dan spannender aan geworden :~
Anders check je even rustig het gedeelte vanaf de bidonboutjes op de liggende onderbuis tot aan de balhoofdbuis....

Ooohh... ja! je kan dan ook een bidon onder de schuine onderbuis hangen, handig?? :wink: Maar qua geometrie zit er toch echt weinig verschil in naar mijn idee. Ben wel benieuwd hoe de 8500 er uit gaat zien
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

SnelleJonge schreef:Maar qua geometrie zit er toch echt weinig verschil in naar mijn idee. Ben wel benieuwd hoe de 8500 er uit gaat zien
Goed nog even herhalen voor degenen die blijkbaar slecht kunnen interpreteren ;) :
- vormgeving voorzijde frame is veranderd (meer organische vormen) t.p.v. de aanhechtingen met de balhoofdbuis
- balhoofdbuis is van standaard naar integrated gegaan
- achterdriehoek is veranderd t.h.v. as-insteek (achterpat)
- aanhechting buisvorm t.h.v. zadelpeninsteek is horizontaal plat i.p.v. verticaal plat

Dat zijn zo even de veranderingen die ik er al starende naar het plaatje uit haal. Jammer dat je dat blijkbaar zelf niet kunt concluderenl.
Je gaat het dan weer over de geometrie hebben, maar dat is vrij lastig van een plaatje af te lezen bij dergelijke plaatjes die in dit soort topics voorbij komen ;)

Verder schijnt het na publicatie van de 8000 ineens nodig te zijn om 'benieuwd te zijn naar de 8500'. Prima, maar zoals gezegd: gebruik je fantasie eens (kan lastig zijn, maar probeer het op z'n minst...) en stel je de framevorm van de 8000 voor met de kleuren zwart/wit.
Dan heb je al een aardig beeld van de 2010 8500. Veel spectaculairder gaat het niet worden, sorry.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik zag je plaatjes al voorbij komen op Pinkbike en nogmaals hier... things that make you go hmmm.
En dan bedoel ik de donkere van de twee (Trek 8000).
Die ziet er wel sjiek uit in mijn ogen. Ik kijk graag plaatjes en let daar niet op elke verandering, zoalng het plaatje maar mooi is, kan ik er uren naar kijken. De donkere 8000 is inderdaad een mooi plaatje. Vind de 2009 kleuren iets te overduidelijk aanwezig. Heb er laatst 1 in het echt gezien, viel me toch een beetje tegen. Druk en schreeuwend in mijn ogen. Vind deze kleurstellingen dan beter.

De slopestyle is ook wel een mooi plaatje... more things that make you go hmmmm...
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Wicked DJ schreef:
SnelleJonge schreef:Maar qua geometrie zit er toch echt weinig verschil in naar mijn idee. Ben wel benieuwd hoe de 8500 er uit gaat zien
Goed nog even herhalen voor degenen die blijkbaar slecht kunnen interpreteren ;) :
- vormgeving voorzijde frame is veranderd (meer organische vormen) t.p.v. de aanhechtingen met de balhoofdbuis
- balhoofdbuis is van standaard naar integrated gegaan
- achterdriehoek is veranderd t.h.v. as-insteek (achterpat)
- aanhechting buisvorm t.h.v. zadelpeninsteek is horizontaal plat i.p.v. verticaal plat
Okay Wicked, bedankt voor het aangeven van de verschillen. jij zult waarschijnlijk de hoogste score halen in de ochtend krant elke morgen bij de plaatjes "zoek de verschillen" :wink:
Maar nogmaals kan ik niet warmlopen van dit hierboven allemaal. Ik vind pesoonlijk de kleurstelling errug saai van de 8000 serie, maar dat is nogmaals erg persoonlijk. Een wat "fellere" kleurstelling voor de 8500 zou veel goed maken naar mijn mening.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

En wanneer komt die G2 29" Switchblade op de markt?
Is daar al iets over bekend?
Hil1
Reporter
Reporter
Berichten: 795
Lid geworden op: vr 15 juli 2005, 19:15
Mijn mountainbike: Salsa, Wikkit

Ennneeeeh, zou Trek nou es met een 29er komen? Ik bedoel, ze zijn toch wat goede ideeën van ome Gerrit V aan het gebruiken...
En die Scratch! Wauw!
"Life is like a 10-speed bicycle. Most of us have gears we never use."
Gesloten