Wedstrijden; to do.. Or not to do...

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Hoi,

Heb inmiddels ook een p.b. van Bikegirlessie ontvangen, dus dan zijn we al met drie twijfelende starters met een beetje faalangst :-D

Zo, en nu op naar de trail van Amerongen!

Grtz.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Marion86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 juli 2009, 16:15
Mijn mountainbike: Stevens Mira

Hoi,

hier nog een dame, die graag wedstrijden wilt gaan rijden.. maar de stap nog niet heeft durven zetten..

Jullie inmiddels al een keer meegereden in de funklasse?? En hoe was t?

Grtjs
bikegirlessie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 17:56
Mijn mountainbike: Beone blue

Hallo,

Ik heb al een keer mee gedaan aan een funklasse, ten minste, dat heb ik geprobeert. Was gevallen met inrijden en had pijn en geen energie meer om de wedstrijd te rijden. Maar dat laat mij niet uit het veld slaan. Als mijn nieuwe fiets klaar is ga ik het gewoon nog een keer proberen.

Groetjes Esmé
bikefreaklady
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 23:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ook ik heb al eens wat fun klasse wedstrijden gereden...super leuk! Moet je gewoon eens doen en kijken hoe het gaat. Heb ook een aantal wedstijden in België gereden samen met m'n maatjes daar. O.a de tien uren van Westerlo, als gemengd team ( 4 mannen en één vrouw ). Hoogst behaalde plaats daar was 4e, best leuk!
Ik rijd nu geen wedstrijden meer omdat het voor mij wel lastiger wordt om het met m'n 38 jaar op te nemen tegen 20 jarigen.....

Groetjes,
Sonja :-q
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Op 18 oktober wordt er het Apeldoorns MTB kampioenschap gereden, een open wedstrijd. Tot nu toe een is een
top 10 klassering mogelijk....

Voorinschrijven t/m a.s. zaterdag mogelijk en anders op de dag zelf tot een half uur voor de wedstrijd. Ik hoop jullie allemaal te zien...

Meer info hier :http://www.bar-end.nl/new/index.php?opt ... Itemid=294
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
mtb danielle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 16:10
Mijn mountainbike: giant talon custom

ik rij ook wedstrijden ben dit jaar nederlands kampioen geworden

Afbeelding
mtbikkel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 16:19

Hallo,

Ik doe nou ongeveer 2 jaar aan mountainbiken. Ik zit bij een MTB club, maar ik zou nou ook wel eens MTB wedstrijden willen gaan rijden. Ik weet alleen niet hoe je daar mee kunt beginnen.

Ik denk dat mijn niveau zeker goed is, Zondag meegedaan aan MTB-classic scherpenheuvel-hapert (90km), met 24 km/h gemiddeld op de teller.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat en hoe ik moet beginnen met wedstrijden??
bikeheleentje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 20:51

Hoi, begin met funklasse te rijden, en nog wat meer classics die er nu nog zijn, de funklasse is een leuke opstap
Ga je funklasse vaak winnen, krijg je vaak wel een aanbieding om bij een team te komen rijden, en dan ook een licentie om meerdere wedstrijden te rijden.
Kijk maar op sites mtb wedstrijden, challenges enz.
Het funklasse seizoen is helaas bijna ten einde, maar ga nu toertochten fietsen.
Vraag bij je mtb club om goede begeleiding en trainingsschema"s
Ik weet niet wat je leeftijd is, anders schrijf je in op leeftijd.
Ga ook eens vragen bij een goede mtb fietswinkel bij jou in de buurt, die hebben ook vaak mtb teams die wedstrijden rijden, ga daar eens mee praten en vraag of je een keer met hun mee mag op de training, deze mensen kunnen je ook een schat aan informatie geven
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

mtbikkel schreef:Hallo,

Ik doe nou ongeveer 2 jaar aan mountainbiken. Ik zit bij een MTB club, maar ik zou nou ook wel eens MTB wedstrijden willen gaan rijden. Ik weet alleen niet hoe je daar mee kunt beginnen.

Ik denk dat mijn niveau zeker goed is, Zondag meegedaan aan MTB-classic scherpenheuvel-hapert (90km), met 24 km/h gemiddeld op de teller.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat en hoe ik moet beginnen met wedstrijden??
Ik neem aan dat je boven de 18 bent?

Dan kun je 2 dingen doen... Zoals bikeheleentje zegt: beginnen met wat funklasse wedstrijdjes of meteen een licentie aanvragen bij de KNWU (moet je club/vereniging voor je doen), sporttest doen en volgend jaar starten bij de elite dames. Dat laatste is wel stoer! Maar je zult zeker niet de enige zijn die die sprong in het diepe in 1 keer maakt.

Zeker als je nu al wat harder rijdt en bijvoorbeeld regelmatig van mannen/vrouwen om je heen te horen krijgt dat je zo hard/makkelijk rijdt, kun je best meteen een licentie nemen en tussen de wat ervarenere dames starten, volgend jaar. De vraag is namelijk hoeveel 'lol' je werkelijk gaat hebben in een funklassewedstrijd als je rondjes om je concurrentes heen fietst...

Wat wel handig is, is in de winter dan wat regiocompetitiewedstrijdjes meepikken om toch wat ervaring op te doen. Met name het starten kan nog weleens wat 'shocking' werken in het begin :wink: .

In de eerste 2 posts van dit topic staat wat meer info over wedstrijden (zowel fun als elite). Check ook het Wedstrijden-deel van dit forum voor winterwedstrijden bij jou in de buurt!

Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten!! En om mee af te sluiten: Welkom bij de wedstrijdrijders! :-q
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

@bikeheleentje (en alle andere dames natuurlijk): Op zondag 28 februari is er een open trainingswedstrijd in Hoenderloo. Met een eigen start voor de dames en eigen uitslag. Meestal staan er wel enkele elite dames aan de start, maar ook zeker funklasse dames, dan kun je gelijk aftasten waar je staat en alsnog besluiten om een licentie te nemen of toch nog maar even in de funklasse te rijden.

Meer info verschijnt deze week op http://www.bar-end.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Irene
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 23:45
Mijn mountainbike: Een mooie blauwe Trek

Zijn er hier nog dames die mee gaan doen met de bergrace in Wageningen? Ik zit erover te denken om mee te doen, alleen ik vraag me af wat het niveau is... Is het ook leuk als je niet megahard kunt fietsen?
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

De charme van de bergraces is juist dat de drempel heel laag is om mee te rijden. Bergraces, gewoon doen, zeker als je nog niet heel ervaren bent, dan zijn dat leuke wedstrijden om ervaring op te doen.
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Irene schreef:Zijn er hier nog dames die mee gaan doen met de bergrace in Wageningen? Ik zit erover te denken om mee te doen, alleen ik vraag me af wat het niveau is... Is het ook leuk als je niet megahard kunt fietsen?
Ja hoor, er zijn wel een aantal dames, die af en toe hier op het forum rondhangen, die gaan meedoen met de bergrace in Wageningen... Ik ook! Hoewel je waarschijnlijk meer wilde weten of er nog meer niet-wedstrijd-rijdende-dames hier waren die mee gingen doen...

En wat Michon zegt is ook helemaal waar: er zijn maar weinig evenementen, die meer laagdrempelig zijn dan bergraces. Iedereen start bij elkaar, van (bijna-)prof tot beginner. Dus je hoeft écht niet megahard te kunnen fietsen om het leuk te vinden. Sowieso: wat is megahard? :wink:
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Gary'sGirl schreef: Sowieso: wat is megahard? :wink: [/color]
Da's iets zachter als gigahard :winkie:
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

:( Tot nu toe slechts 2 dames die zich ingeschreven hebben bij de Funklasse van de Stappenbelt Trophy op 16 mei.... Dames kom op dat kan toch beter ?

Als jullie nu allemaal komen, dan hebben jullie onderling een superleuke strijd ! :-D
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Plaats reactie