Jura

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Grote Beer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant Big Bear modified

Meesterlijk gebied, Ardennen ++++, technische klimmen en spectaculaire afdalingen. 2000km aan uitgepijlde routes. Een absolute aanrader.
toto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Sworks Carbon HT
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-12-03 22:03, schreef Grote Beer:
Meesterlijk gebied, Ardennen ++++, technische klimmen en spectaculaire afdalingen. 2000km aan uitgepijlde routes. Een absolute aanrader.
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Net zo spannend als Mont d'Or bij L'Unteren? :wink:
Grote Beer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant Big Bear modified

Er kan toch niets tippen aan Mont d'Or, maar het is wel een leuk alternatief.:grin:
Wyno
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 2 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2 29-er 2014, Kuota Kuraro ultegra

Ik ben afgelopen zomer in de jura geweest (franse kant). Geweldige omgeving om te biken. wil echt nog een keer in drie of vier dagen de gehele Grand-Tour-de Jura (GTJ) doen. zeer over te spreken.

Greetz
paul
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: wendy rijdt een merida dominator, paul de RM
Contacteer:

zeg eens waar ik over die GTJ info kan vinden.
Wyno
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 2 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2 29-er 2014, Kuota Kuraro ultegra

Tsja, ik zag die gtj toen ik er was. Ik denk dat als je een verzoekje stuurt aan de vvv in regio (franche-comte) dat ze je wel wat toesturen. Via frankrijk.pagina.nl kom je wel op het adres van die vvv. direct op internet heb ik er nog niets van gevonden.

Succes !
heinz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 18 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Koga X-control pro, met Sid SL, Magura Marta, Mavic 317 disc, XT en Ritchy WCS,
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-12-13 12:28, schreef paul:
zeg eens waar ik over die GTJ info kan vinden.
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

als je em hebt, kijk in de O2 van feb/mrt 2001 of

http://www.massifdujura.com/etapesjura
Wyno
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 2 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2 29-er 2014, Kuota Kuraro ultegra

Via via, een zekere andere site over mtb, zag ik dit internetadres. ook info over de gtj te vinden. http://www.vttfrance.com

Succes !
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-12-03 22:03, schreef Grote Beer:
Meesterlijk gebied, Ardennen ++++, technische klimmen en spectaculaire afdalingen. 2000km aan uitgepijlde routes. Een absolute aanrader.
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Helemaal mee eens :smile:
<em>...En na een dag hard fietsen...Afbeelding</FONT></FONT></em>
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ja, hebbes info over biken in de jura. Wat is DE camping/ DE plaats met de mooiste routes?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Malbuisson aan het Lac st. Point, ten zuiden van Pont Arlier is een goede plek om je dagtochten te starten.
http://www.franche-comte.org/FRANCAIS/M ... slacs.html
http://membres.lycos.fr/malbuisson/profile.html (?)
Bij de VVV is een kaart te koop met daarop alle routes in de omgeving.
Plaats reactie