Iemand ooit gebiked in Ischgl, oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Ik ben hier al een paar keer met de wintersport geweest en biken lijkt me er super. Ik vraag me alleen af hoe fanatiek je als nederlander moet zijn om in zo'n gebied te kunnen biken. Er zijn wel gondels waar je mee om hoog kan, maar dan.....

Iemand enig idee?

http://www.ischgl.at/de-mountainbiken-tirol.htm" target="_blank
TeHa
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 3 maart 2009, 12:30

Ik ben er tijdens een transalp een keer doorheen gekomen: leek me echt een fantastisch gebied. Geen tijd gehad om er uitgebreider rond te kijken, maar ik zou er zonder meer weer heen gaan.
Tja, hoe fanatiek moet je zijn... hoe snel wil je omhoog?
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Ligt eraan hoe dorstig ik ben na die halve liters. hahaha

Nou in de winter is het er super gaaf en volgens mij in de zomer ook. Heb via het VVV er een pakket gehad. Probleem is alleen ook dat ik wellicht uit mijn kennissenkring de enige zou zijn die dit wil proberen. Dan is dan wel jammer of ik moe me daar aan kunnen sluiten bij een groep via de bike-academy
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Ik ben afgelopen zomer 2 keer naar Ischgl geweest om te mountainbiken.
Er zijn echt tientallen routes varierend van 20 km voornamelijk vlak door het dal tot bijna 90 km met bijna 4000 hm.
Perfecte bepijling van de routes en een mooi (gratis) boekje met alle routes (deze liggen in de meeste hotels en pensions, bij de gondels en bij de tourist-info).

Must do: afdaling van de vellilscharte!!! (je kan met de gondel tot de Idalp en vanaf daar nog ongeveer 200 hm klimmen, of de hele beklimming vanuit Ischgl (ongeveer 1200 hm)).
Aanrader: Jamtal-route, heidelbergerhutte (dagelijks kom je daar echt vele trans-alp groepen tegen die vanuit daar die de fimberpass (gruwelijke draagpassage en super afdaling) naar Scuol gaan.
En voor een rustig dagje: de friedrichshafenerhutte.

En mocht je een marathonrijder zijn, 8 aug. 2009 de Ischgl Ironbike (3 afstanden). http://www.ironbike.com" target="_blank

Mocht je meer info willen hebben of wat foto's, pb me dan maar even.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Klinkt goed. De ironbike foto's heb ik gezien op de site van ischgl maar zo fanatiek ben ik niet. Ik vind het mountainbiken erg leuk om te doen maar heb vorig jaar amper gereden. Mijn huidige bike (Giant ATX 880 uit 2001) heeft nieuwe remmen en een service beurt nodig al overweeg ik ook om hem in te ruilen om een mooie nieuwe. Ik ga het fietsen in ieder geval wel weer oppakken maar verder dan enkele keer luxemburg (rondom echternach) ben ik met de fiets nooit gweest. Misschien is Ischgl dan ook wel iets te gek al lijkt het me wel erg gaaf.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Wat skyalloy hierboven heeft geschreven kan ik alleen maar bevestigen. Er zijn zeer mooie technische stukjes te vinden, maar je kunt natuurlijk ook altijd lekker rustig aandoen in Ischgl, er liggen ook genoeg routes over de zogenaamde schotterwegen. Ik heb nog wat foto's van vorig jaar en een filmpje. Zal het hier bij posten.

Dit is volgens mij in het Jamtal, links van de beek ligt een technisch stuk single-track, maar rechts ervan een mooie grindweg.
Afbeelding

Greitspitztrail
Afbeelding

ook daar ergens in de buurt:
Afbeelding

velliltrail:
Afbeelding

Greitspitztrail
Afbeelding

Salaasertrail:
Afbeelding

En ten slotte het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=66SK0MNYuY4" target="_blank

Vanaf 2:50 tot 5:20 is Ischgl

Dit jaar ben ik zelf ook weer in Ischgl. De eerste week van augustus zwerf ik er weer rond!
Gebruikersavatar
Speedline
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 12 november 2008, 22:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 900SL, Scott Spark 930

Prachtige foto's!

Ik ga er van het zomer ook heen 8)
////ExPLoring\\\\
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Wow... mooi hoor... :-)
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Sjtom Zoëg schreef:Er zijn zeer mooie technische stukjes te vinden, maar je kunt natuurlijk ook altijd lekker rustig aandoen in Ischgl, er liggen ook genoeg routes over de zogenaamde schotterwegen.
Hoi, prachtige foto's van een mooie streek, echt mijn ding..
Ik ben in juni in Ischgl, heb je ook GPS tracks van deze tochten?
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

http://www.ischgl.com/de-mountainbiken-tirol-touren.htm

Staan ook GPS tracks bij zo te zien :wink:
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Heej Sjtom Zoëg,
Mooi foto's! Die greispitztrail is echt super!
Ik zag op je website dat je afgelopen zomer ook de Ironbike gereden hebt.
Hebben je moeder en broer(tje) je staan supporteren ergens halverwege de korte "strecke"?
Ik zag nog limburgers staan, je broer had nog een bart-brentjens challenge t-shirt aan. ;-)

Marco
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

skyalloy schreef:Heej Sjtom Zoëg,
Mooi foto's! Die greispitztrail is echt super!
Ik zag op je website dat je afgelopen zomer ook de Ironbike gereden hebt.
Hebben je moeder en broer(tje) je staan supporteren ergens halverwege de korte "strecke"?
Ik zag nog limburgers staan, je broer had nog een bart-brentjens challenge t-shirt aan. ;-)

Marco
Ja, mijn moeder en broertje waren toen inderdaad ergens bij Galtür aan het supporteren! Dat je dat nog kunt herinneren! :o Ik heb vorig jaar de kleine ronde gereden, hoop dat ik dit jaar de middel of grote ronde mag doen! (waarschijnlijk niet ivm met mijn leeftijd) Ga jij dit jaar ook weer naar Ischgl. Ik ga 1 weekje en 10 dagen naar Lermoos. Zag bij je profiel iets over de Zugspitzarena staan. Daar ligt Lermoos in de buurt, of het ik dat verkeerd? Wat zijn daar de mooiste routes?

Gr Peter
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Yes, ik ga dit jaar weer naar Ischgl.
Eerst 2 weekjes touren en trainen in Biberwier (bij lermoos en ehrwald) in de Zugspitzarena, dan op 2 augustus de Stubai bike marathon in Mieders. En dan door naar Ischgl om daar op 8 augustus de Ironbike te rijden.
Ik heb afgelopen zomer de 48 km route gereden, dit jaar waarschijnlijk de lange afstand aangezien ik vorig jaar al redelijk snel klaar was. Ik laat het dit jaar afhangen van het weer op de dag van de race.

Als ik je filmpje van de start van de Ironbike zie op je website en youtube, dan stonden we maar een paar meter van elkaar verwijderd in het startvak. ;-)
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Okej, is dan ook toevallig :wink:

Ik ben ook 1,5 week in de Zugspitzarena (in Lermoos). Daarna rij ik ook Stubaimarathon en inderdaad ja... dan ga ik ook verder naar Ischgl (zit in Galtür) om daar ook de Ironbike te rijden. Bij de Ironbike ben ik weer verplicht om de kleine ronde te rijden. Ben wel van het jaar 1990 en al 18 jaar dus, maar voor een marathon die op de internationale uci kalender staat moet je 19 of ouder zijn... :( Kan ik weer de marathon een paar dagen van tevoren op mijn eigen houtje gaan rijden, gelukkig is de marathon altijd al lang van tevoren uitgepijld :-D
Wat Stubaimarathon betreft... ga denk ik toch proberen de extreme afstand te rijden. Ik heb genoeg tijd om te trainen in de zomer en wil dit jaar toch 1 serieuze mega uitdaging aangaan. Ik zag dat jij je al ingeschreven had. Heb jij je ook all inclusive ingeschreven voor dat finisher t-shirt? Of ben je de avond van tevoren ook al aanwezig voor de pastaparty? :tong
koenhuntjens
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp 2022

@skyalloy Ik was idd met mijn moeder aan het aanmoedigen. Ik zou ook graag zelf willen meerijden maar ik ben nog te jong dus moet ik mijn broer maar steunen:P.

@Mensen die naar ischgl gaan.
Ik zelf vond de vellilschart het leukste(ben ook degene op die foto van sjtomzoeg). Wel vind ik de vellischarte trickie in het begin van het bos(veel wortels met gladde losse stenen). Jamtal vond ik ook een erg mooie route(alleen een beetje misreden met de singetrail omlaag). Ook vond ik dat de trails erg netjes zijn onderhouden. Alleen de zeblastrail (In deze zit een spoor waar de mannen met dikke banden hebben gereden). Ik ben ook naar de friednichschafner heute geweest. Deze klim is leuk om te doen aan het begin van de vakantie (niet te zwaar en niet te technisch).
Plaats reactie