RDHF

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Tjalt schreef:Inschrijving is geopend!
Mooi, ik heb mij gelijk ingeschreven voor de 115km :D
Haast u langzaam
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

Yep, bedankt voor de tip. Dat worden 115 kilometertjes bikkelen :p
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Ja, namens mij ook bedankt voor de tip!
Slurfgek staat de 14e juni voor het eerst aan de start in Malmedy!
Tot de velle d'r aon hange!!!
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Ingeschreven voor de 115 km. Wordt heavy :winkie:
BeABonky
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 09:43
Mijn mountainbike: Stevens Juke
Contacteer:

Heb me ook ingeschreven.
Eens kijken of ik me dit jaar in de top 100 van de 115km weet te trappen. :-q
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Meteen ingeschreven voor de 115km!

Vorig jaar dacht ik al na 15 km aan opgeven. alles deed pijn en het liep voor geen meter. Stug doorgegaan, want de omstandigheden waren ideaal. Geploeter werd beloond met een 182e plek. Dit jaar wil ik toch wel een stukje hoger finishen.

Heb vorig jaar na de finish geroepen dat ik hem nooit meer zou rijden: "dit heeft niks meer met mountainbiken te maken" :oops:
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Gaat voor mij denk ik het zwaarste maar zeker mooiste mtb-weekend van dit jaar worden, zaterdags 'Limburgs Mooiste' en dan zondags de 115km van de RDHF. Een dezer dagen maar eens overal voor gaan inschrijven..
Weet ik wat me te doen staat qua trainen de komende maanden! 8)

Vorig jaar helaas de RDHF moeten missen wegens een valpartij een week eerder.. :((
Heb vorig jaar na de finish geroepen dat ik hem nooit meer zou rijden: "dit heeft niks meer met mountainbiken te maken"
Des te mooier het is om te finishen!
Maar is het aantal uitvallers dan groot bij deze marathon?
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Snelle schatting? Ik denk dat minimaal 1/3 (zoniet de helft) de langste afstand vorig jaar niet uitgereden heeft (onder goede omstandigheden).
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Kwamen die mensen dan wel gewoon binnen op de kortere afstanden, of moest er echt zoveel afstappen door vermoeidheid of met materiaalpech?
Want daar ben ikzelf nogal bang voor, terrein is af en toe echt ruig wat ik zo op foto's kan zien, dus schade aan je fiets heb je zo opgelopen. :(

Goed trainen van te voren, bike helemaal in orde hebben dus en dan maar genieten van het afzien in Malmedy! 8)
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

412 van de 564 starters is gefinished. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om onderweg nog voor een kortere afstand te kiezen.

Laatste finishers (ca plek 400) zijn na bijna 10 uur fietsen binnengekomen. Mensen die niet binnen de 10 uur binnen kunnen komen, worden onderweg al 'geadviseerd' om niet door te gaan. Volgens mij wordt er onderweg een schema aangehouden: voor een bepaalde tijd niet doorgekomen bij een checkpoint dan wordt je uit de wedstrijd gehaald.

Wat mij nog bijstaat is dat de marathon fysiek erg zwaar is. Steile klimmen, technische afdalingen. Op een bepaald moment vloeien je krachten weg en gaat alles pijn doen: zitten, fietsen, lopen ...

Uitval door materiaalpech zal niet heel groot zijn.

Ik zou het heel knap vinden als je Limburgs Mooiste en RDHF fietst. RDHF an sich is al een hele mooie, zware uitdaging.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Tja ik woon bijna bij de start van LM, en rij dat evenement eigenlijk altijd erg graag mee voor de sfeer en toch wel mooie route... Maar de dag erna hebben we het inderdaad wel ff over de RDHF, maar als ik zoveel kan trainen als vorig jaar wil ik toch de uitdaging aangaan. ;)
Wat mij nog bijstaat is dat de marathon fysiek erg zwaar is. Steile klimmen, technische afdalingen.
Dat weet ik nu maar al te goed van andere belgische marathons, klimmen zijn zwaar, maar het afdalen word op ten duur net zo zwaar.. Me armen houden het soms bijna niet meer als je lang naar achteren moet leunen (het dus echt steil en technisch is), en daarbij moet je ook nog je concentratie behouden! En dan hebben het nog maar niet over stukken die je zou moeten lopen door bijvoorbeeld van die kleine riviertjes.. :S

Maargoed dwalen misschien teveel af, laat wel weten wat het uiteindelijk heb gereden dat weekend. :-q
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Ik heb er ook gedacht om LM en RDHF samen te fietsen in 1 weekend, maar wil toch een goede klassering rijden bij de RDHF. Daarom slechts RDHF 115 km.. :lol:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

wanneer je bij de resultaten van 2008 kijkt zie je onderaan de klassementen een lijst met mensen die als positie DSQ of DNF hebben gekregen.
zijn dan de DSQ's degenen die een checkpoint niet voor een bepaalde tijd hebben gehaald? zij hebben wel een tijd?
of zijn ze om andere redenen gediskwalificeerd?

bij het inschrijven hebben ze het ook ergens over een doktersverklaring, wordt dat nog gecontroleerd?
BeABonky
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 09:43
Mijn mountainbike: Stevens Juke
Contacteer:

He Zumpelfelder,

Da meen je toch niet echt he, dat je die 2 tochten in 1 weekeinde wil rijden.
Ik zou mijn krachten sparen voor RDHF en die heb je nog hard zat nodig.
Vorig jaar was het dus echt heeeel zwaar en dat was ook de reden dat er zoveel uitvallers waren en niet materiaalpech.
Eventueel zou je op zaterdag even een uurtje of 2 lekker kunnen trappen zonder teveel kracht te gebruiken, dat zou wel goed uitpakken voor de zondag.

Maar ja, het is jou beslissing en die hebben wij hebben te respecteren.

Overigens als je toch zo`n bikkel bent, ik zoek nog iemand om inh september in Bouillion mee te doen aan de Grand Raid de Bouillion.
Een MTBtocht over 160km, vergelijkbaar met Malmedy alleen dan wat verder he.
Zaterdag heen, hotellletje, zondag fietsen en daarna terug.

En @Sik , jou redenatie van de DSQ met eindtijd klopt, of ze hebben een checkpoint gemist.

Grt Jeroen
Laatst gewijzigd door BeABonky op ma 9 maart 2009, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

BeABonky schreef:He Zunpelfelder,

Maar ja, het is jou beslissing en die hebben wij hebben te respecteren.

Overigens als je toch zo`n bikkel bent, ik zoek nog iemand om inh september in Bouillion mee te doen aan de Grand Raid de Bouillion.
Een MTBtocht over 160km, vergelijkbaar met Malmedy alleen dan wat verder he.
Zaterdag heen, hotellletje, zondag fietsen en daarna terug.
Gelijk ff noteren op de agenda, voorlopig wel als optie... Kan nog leuk gaan worden! ;)

Voorlopig blijf ik wel bij me keuze, als je zaterdags gewoon op je gemak doet heb ik daar de dag erna zo goed als geen last van, weet ik gewoon van mezelf. :-q
Plaats reactie